Hyundai začíná prodávat v Česku plug-in hybridní verzi modelu Ioniq

14 komentářů

LC
7. června • 11:34

Hruba kalkulace "hyhodnosti:
- Praktictejsi Octavia je o 400tis levnejsi
- Za jak dlouho se mi v realnem provozu tech 400tis vrati na uspore paliva? Oproti Octavii 1.0TSI, nebo 1.6TDI
- Hyundai dale bude mit drazsi servis
- Drazsi pojistku
- Podstatne vetsi pokles hodnoty za 3 rokyProda se tak za 300tis a ta octavia cca taky. Takze na nem bude ztrata 560tis a na octavii 160tis. To je proste ekonomicky naprosty nesmysl.
To by clovek muset za ty 3 roky naject milion kilometru, aby se to melo sanci vyplatit.
Problem je, ze hyundaie obvykle nevydrzi ani 100tis, natoz takto technicky komplikovane kusy.Fanda pokroku jsem, v mnoha ohledech jsem i early adopter, rad zkousim nove veci, i kdyz nejsou uplne odchytane. Ale neco za to chci, ta technologie mi musi neco prinest. Ale tady mi moc neprinese. Rozhodne mi neprinese ridicsky zazitek lepsi, nez levnejsi Octavia RS. Rozhodne mi neprinese usporu oproti Octavii 1.6 TDI, ani oproti Octavii 1.8TSI (takova rozumova stredni volba - pojede lepe, nez ten hybrid, a presto naklady na porizeni + 3 roky provozu budou citelne nizsi). A to srovnavam (pro prehlednost) jen s Octavii.

komik
7. června • 13:32

Z toho, že píšete o prvních 3 letech provozu to vypadá, že jste takový ten úspěšný obchodník nebo dealer škodovky :-D. Ono dost lidí nemá auto jen na 3 roky a ve Vídni vyhrál Prius nejoblíbenější taxikářský vůz zejm. kvůli nákladům na servis (třeba brzdy se skoro nemění, baterka vydrží 500.ooo a nepotřebujete klasickou olověnou..) Zatím jsou plug-iny celkem drahé, ale už můžou být pro některé aplikace výhodnější než klasické palivo.. třeba taxikáři ve městech kde jsou dobíječky. A hlavně je to předstupeň nové generace aut. Už i Ionik má systém autonomní jízdy na dálnici. Za 10 let budou auta jezdit sama.. odvezou manželku do práce, děti do školy, zajedou se samy dobít a na šestou se vám přistaví před firmu. Dojezd 40-50 km bude stačit.. Dokážete si představit že po měste drandí dieselová octavie bez řidiče??

bzzz
7. června • 13:13

Presne, k cemu dokonce premiovka/luxus za X mega, kdyz oktavka ;-)
Ekonomicky naprosty nesmysl je pro spoustu lidi samotne porizeni jakehokoli (noveho) auta. Vazne si myslis, ze hnaci silou zavadeni (plug-in) hybridu je uspora phm?

Hloupej Honza
7. června • 13:03

To je zajímavý, že v jejich konfiguráturu se s podobně vybavenou Octávkou pod 800tis nedostanete.

R2
9. června • 17:01

Jsem si ted konecne nasel chvilku na nakouknuti do ceniku Octavie a zakladnimu Ioniq Plug-in je nejblize vybava Style, coz se bavime o cenach priblizne od 564 tisic za 1.0 tsi.
K tomu je samozrejme treba jeste neco malo priplatit. Hlavni rozdily, kterych jsem si vsiml jsou adaptibilni tempomat za 18.000, asistent pro jizdu v pruzich za 15.000, zadni kamera za 10.800 (i se steracem) a vyhrivany volant s razenim za 3.000. Mozna jeste nejake dalsi drobnosti, odhadem tak na srovnani vybav bude treba cca 50 - 60 tisic korun.
Pokud vynecham 3valcovou 1.0 tsi, ktera je vykonove Ioniqu nejblize a vezmu silnejsi 1.4 tsi, tak se bavime priblizne o 660.000 Kc. I kdybych konfiguroval Octavii s motorem 1.8, tak se bavime o cenovce kolem 700.000 Kc. Celkem by me zajimalo co jste si do konfiguratoru naklikal, on ten Plug-in hybridni Ioniq neni zase tak luxusne vybaveny vuz.

Lojza
9. června • 9:45

I kdyby byla koktavka za 800t, tak porad se ti H ekonomicky nevyplati. Auto je spise pro fandy technologii. Pokles ceny u H bude po 3 letech vyrazne vyssi nez u Skodoffky, to je proste neodiskuvatelny fakt.

Saman
7. června • 12:13

a opravdu je Octavia o 400k levnejsi ve stejne vybave? pokud ne, tak srovnavas jabka s hruskama ;-) za 460 tisic mude Octavka vpodstate v zakladu, za 460 tisic neni cenikove ani verze Ambition ;-) s dieselem 1.6TDi se cenokove nedostanes pod 470 tisic v zakladni vybave Active, takze pises picoviny mimochodem hybridy a PHEV maji po 3 letech mnohem vetsi zustatkovou hodnotu nez pises, podle statistik ktere tu nebo na auto.cz zverejnili si prave hybridy a PHEV drzi cenu velice solidne a neklesaji na cene tak jako diesel ci benzinak ;-):-D

komik
7. června • 9:52

Pro me zvysovani dojezdu pluginu je super, pres noc nabiju na nocni proud ca 10kwh za 20 Kc a najedu za to 50k, to vetsine lidi na cestu do prace a po meste staci, pak jezdite za smesny peniz a za zivnotnost auta se to vrati.. samozrejme ze s poklesem ceny baterek to bude jeste zajimavejsi.. a pokud to nekomu prijde drahe, zkuste si nakonfigurovat v poodobne vybave a solidnim motorem octavii :). Jinak samozrejme ze se to vyplati tem co auto plati firma.. ale hybridni doba prichazi auris h vyjde na 520, lexus 200h za 600... ceny srovnatelne s diesely, servis a palivo levnejsi..

čech
6. června • 18:45

Auto nevypadá zle, ale dát za to ve vyšší výbavě milion!?

bzzz
7. června • 9:27

Neni to masovka, ale diky za kazdou dalsi podobnou vlastovku.
S ohledem na konkurenci mi prijde cena OK/obhajitelna.
Verim tomu, ze mit na to, tak si spousta lidi plug-in hybrida poridi radeji nez nabuseneho spalovaka.

R2
8. června • 21:27

Myslim si, ze podobny jedinec by byl tezce zklaman. Ioniq Plug-in ma relativne slaby elektromotor i dost maly kombinovany vykon. Udavana dynamika a maximalni rychlost neslibuji nic, co by mohlo nahradit "nabuseny spalovak". Tohle bude spis pro klidnejsiho ridice.

Saman
7. června • 8:08

cena je cca 160 tisic na hybridem, oproti konkurenci je cenovka porad nize, a Ioniq electric ukazuje ze je velice solidnim autem ktere umi na danou baterku i ujet slusnou porci kilaku a vice nez konkurence, prodejni trhak to nebude, ale sve zajemce si to najde :-)

R2
6. června • 20:53

Zato konkurence je vylozene lacina, kdyz cenove zacina priblizne tam, kde Hyundai konci:
Prius Plug-in 990.900,-
Golf GTE 1.024.900,-
A3 etron 995.900,-Jina vec samozrejme je, zda ma investice do PHEV smysl, ale cenovka neni ve srovnani s ostatnimi nijak silena.

Peter
6. června • 20:38

A co takhle Golf za milion? To je OK?

Doporučujeme

Články odjinud