Hyundai začíná prodávat v Česku plug-in hybridní verzi modelu Ioniq

Základní cena automobilu, který čistě na elektřinu zvládá ujet až 63 kilometrů, začíná na částce 859 990 Kč.

Větší sada baterií, které má plug-in hybridní verze modelu Ioniq korejské značky Hyundai, prodražuje tento vůz v porovnání s pouze hybridní verzí o plných sto šedesát tisíc Kč.

Vyplývá to z ceníku, který zveřejnilo tuzemské zastoupení této značky. Zajímavé je, že za naprosto shodnou cenou je v nabídce také plně elektrická verze.

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Ioniq Plug-in hybrid má pod kapotou soustrojí tvořené zážehovým čtyřválcem 1,6 GDI a elektromotorem s výkonem 45 kW (61 koňských sil). Oba agregáty dohromady poskytují řidiči výkon 104 kW (141 koní). Spojeny jsou se šestistupňovou automatickou převodovkou. 

V útrobách vozu se navíc nachází baterie typu Li-Poly s kapacitě 8,9 kWh. To má při jejím plném nabití vystačit na ujetí 63 kilometrů. Za takové situace pak bude průměrná spotřeba vozu činit neuvěřitelných 1,1 litru na sto kilometrů jízdy.

Z nuly na stovku vůz zrychluje během 10,6 sekundy, maximálně je schopný dosáhnout rychlosti 178 km/hod.

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Auto se bude nabízet ve dvou výbavových stupních. Základní se zmíněnou cenovkou 859 990 Kč má označení Future, vyšší za příplatek140 000 Kč se jmenuje Ultimate.

V základní výbavě jsou například patnáctipalcová kola z lehkých slitin, rezervní kolo, asistent pro jízdu v pruzích, sedm airbagů, autonomní brzdění, vyhřívání předních sedadel, kůží potažený volant, elektrické ovládání všech oken, volič jízdních režimů, zadní parkovací kamera a senzory, automatická klimatizace a rádio.    

Galerii snímků vozu si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků