Hyundai začíná měnit své sliby ohledně nové továrny

29 komentářů

Mirek
5. května • 11:58

Dar cekeho lidu korejskym soudruhum (pobidky) je 4 mld v primych platbach a 10ti letych danovych prazdninach. To je pri 1000 zamestnancich 4 miliony na jedno misto. Z 1000 zamestnancu bude polovina cizincu.  Potom na jednoho ceskeho zamestnance pripada 8 milionu pobidek. Ale to neni vsechno. Nasledne investice (silnice, byty, skoly) utrati CR asi jeste jednou tolik co samotne pobidky. To je 16 milionu na jedno pracovni misto obsazene Cechem.  Zahranicni nema cenu pocitat, protoze penize si odvezou a odvody z podprumernych mezd montaznich delniku jsou nula nula nic.  A to jiz vubec nepocitam, ze ze ceskych zamestnancu  bude jen cast z uradu prace (nezamestnanych). Ostatni prejdou od jinych firem a nezamestnane budeme platit dal. O tom, ze vzniknou take mista u dodavatelskych firem radeji ani neblouzneme, protoze nemalo z nich bude take "napobidkovanych" a celkova bilane se pak jeste zhorsi.  Takze 16 milionu na 1 ceskeho zamestnance.   Kdyby jsme tohoto zamestnance nechali cely zivot (40 let) doma  a platili mu kralovskou podporu 17tis mesicne zaplatime za cely jeho zivot 8 mil Kc na podporach. A jeste by nam 8 milionu zbylo na investice do cehokoliv. Takova je vyhodnost korejske investice, kterou prosadila socialisticka vlada. Take se vam zda, ze ten kdo to prosadil nemuze mit vsech 5 pohromade?

Žmulín
5. května • 13:34

Tak to je přesný,jenom bych možná ještě navýšil ty závislý investice.Silnice jsou neustále dražší a bude určitě potřeba zrychlit spojení se Žilinou a ještě tu máme vlakový nádraží atd. Takový malý RVHP,prostě humus.Navíc ty auta stojej pořád ještě za velký kulový.

Brouk
5. května • 13:54

Ty auta jsou lepsi, nez si myslis. Pokud jsi jako vetsina cechu, kteri porovnavaji vyrobky bez ohledu na cenu...tak ti nemuzu pomoct. Hodne casu jsem prosedel na netu a hodne aut projel...za stejnou sumu dostanes u korejcu mnohem lepsi vuz nez u evropanu. opravdu. Jestli nemas klapky na ocich, tak to uznas. Tu posledni vetu ve tvem prispevku jsi vypustil jen proto, ze nemas informace...neboli vubec do toho nevidis.

jozef77
5. května • 22:00

Mas pravdu, taketo predsudky a vymysly o korejskych autach sira len ti, ktori v nich este ani nesedeli a vozia sa vo svojich "spolahlivych " skodovkach. Poznam x ludi, ktori mali same problemy ci uz s Fabiami alebo Octaviami. Ale takym to budes darmo vysvetlovat.

Žmulín
5. května • 15:46

Tak za prvý-ty šmejdy sou levnější jenom díky podobnejm finančím pobídkám jako u nás(prostě socialistická Evropa),takže v podstatě ti tu "slevu" vytáhne nejdřív z kapsy stát na daních,který předá Korejcům,ty si něco nechaj a za zbytek vyroběj ty kočáry.
a za druhý-Úroveň zpracování se sice zlepšila,ale možnosti recyklace ojetin,bezpečnost,vývoj a design,to je moc nezajímá.Navíc na všechny normální auta se repasujou díly,nebo vyráběj v druhovýrobě,což u těchhle zázraků neexistuje.Takže koupíš za levno,ale servisuješ limuzínu.
Můj celkovej pohled:V několika ať už starších,nebo novějších Hyundaiích sem už se svez a můžu potvrdit zlepšení.Dokonce na nový Santa Fe se dá i koukat,sice je to zepředu menší Touareg a zezadu Q7,ale je to celkem pěkný a i to celkem slušně jezdí.Větší nafta bude jedinej rozumnej motor.Jenže výbava i když v základu slušná,je v maximálce dost omezená.Prodej ojetiny ani nestojí za řeč a provoz je u většiny modelů ve finále docela drahej.Navíc ty jízdní vlastnosti jsou docela vtipný.Třeba ten jejich sporťák(na název si nevzpomenu) měl kámoš a to byl sporťák jenom tvarem,i když hnusnym a navíc se to sr...o

Brouk
5. května • 23:10

Podivej Žmulíne, to, ze se socialnedemokraticka vlad CR chysta uzavrit jednostrane nevyhodnou smlouvu neni problem korejcu. Kdyz je paroubkuv kabinet blbej, proc by toho nevyuzili. Kdyz ti nabidnu Skodu Favorit z roku 91 v ubohem stavu za 250 000 kc a ty to koupis, tak budes idiot ty. Tvi kamaradi se ti budou smat, cos to koupil za sunku a za kolik penez. 
Za druhe...uroven korejskych vozu. Udelam male srovnani. Dnes se prodava Kia Cerato s motorem 2.0 CVVT (prom.cas.ventilu) s plnou vybavou (6 airbags, digi klima, hliniky...) za 405 000kc. Je o 13 cm delsi nez Golf a ma i vetsi rozvor. Golf si dnes koupis nejlevneji za 440 000 s motorem 1.4. To je az k smichu.
Jak to myslis, ze provoz je ve finale drahej? U evropskych firem jsou servisy asi zadarmo a nahradni dily taky, ze jo? "Navíc ty jízdní vlastnosti jsou docela vtipný." Co ty vis o jizdnich vlastnostech noveho SAnta fe? Rekni, co od nich ocekavas?  Napis mi to prosim te.  A s cim je porovnavas? s Tuaregem? Vzdyt je o pul milionu drazsi. Jake mas doma auto?
"Třeba ten jejich sporťák" Ktery je lepsi za tu cenu? Fabia 1.9TDI? Ktera znacka ti nabidne  za 700 k nizke kupe s motorem 2.7 V6? Nic o tom nevis. jsi urcite jeden z tech pseudoodborniku, kteri vedi, ze nejlepsi je VW. I kdyby nebyl, tak je!

goro
5. května • 17:50

čuráci socanský a jejich investiční pobídky za ukradený peníze, respektive úplatkový pobídky, ale do vlastních kapes!
to není nic jinýho, jen zlegalizovaný a x-krát vynásobený jako když smažka ukradne autorádio, způsobí škodu 30t, sám si přijde na 0,5t, a ještě by se s tím veřejně chlubil jak rozpumpovává ekonomiku.
jako takovejch peněz mongolům, nikdo negarantuje kolik těch ostravskejch fetáků tam reálně zaměstnaj, a hlavně jak dlouho a za kolik, příroda zkurvená, místní lidi nasraný když nic tak jen vod toho provozu kamionů co tam bude, a ty komunistický hovada se tím ještě chtěj chlubit a plácat se po vypasenejch panděrech buhví jak dlouho!
 
jako kdyby tam rozparcelovali ty pozemky a nahnali tam hromady malejch firem s garantovanejma úvěrama, a stejným daňovým osvobozením jako pro mongoly, tak vznikne multi technickej park, klesnou náklady pač bude všechno po ruce, vzroste produktivita, vyčistí se městský obytný zóny, někdo tam pracovat taky bude muset, ale hlavně to bude navždy čechů, bude to pro stát mnohonásobně levnější, v konečným důsledku ty prachy tady zůstanou. Ale má to jedno ale, a to jak vybrat diskrétně takový úplatky vod tolika malejch firem, že?
 
jo, vono kdyby tak každá vláda mohla dělat pobídky jenom za peníze vod svejch voličů, tak by se proubek se šromachem a sbotkou mohli tak akorát chlubit novým pivním stánkem někde v libni nebo na smíchově, a úplatek by představoval každej den malý pivo grátis pro každýho.
 
 

Mirek
5. května • 15:22

Mozna. Taky uz zaciname malicko videt proc  "za stejnou sumu dostanes u Korejcu mnohem lepsi vuz". Korupce diky ktere tato automobilka ziskava prostredky od statu vyhodneji nez ostatni, a mozna diky ktere take dostava ruzne podobne "pobidky" jako ta od CR. To vse poskytuje znacnou konkurencni vyhodu. To ze  ohlasena  investice se smrskla na 1/3 jak vysi, tak poctem zamestnancu, ale pobidky zustaly stejne jako pro puvodni vysi budi znacne podezreni.

Bohys
5. května • 13:26

Je to bohužel přesně tak,jak píšeš... A náš všemocný soudruh Paroubek včera v TN prohlásil,že kdyby vytvořili třeba jenom 500 prac.míst, tak je to pro ČR přínosné. Ten chlap si vůbec neuvědomuje,co mu z té jeho huby vychází!!!

supetr
5. května • 10:35

myslel jsem si, ze tohle je server o automobilech a vsech kolem nich - nechapu, proc do toho autor plete politiku.. podobne komentare patri podle me uplne jinam

Pete
5. května • 15:47

Myslim, ze pripad Hyundai v Cesku je velmi propojen s politikou a opomenout toto hledisko v posuzovani dalsiho vyvoje situace by nebylo uplne dobre.

Brouk
5. května • 9:48

Nezapominejte na to, ze vsechno co se vam nelibi na tehle smlouve podepsala Ceska socialnedemokraticka skorumpovana vlada. Hyundai maji proste dobre vyjednavace a o tom je biznis.

Haya
5. května • 8:13

jojo, sliby chyby montovna v podhůří Beskyd pro zaměstnance okolních států z našich daní, výborně socialistická vláda ČSSD společně s modrým vedením kraje z ODS ruku v ruce společně k budování světlých zítřků  kurňa koho volit? Poradí mi někdo?    Což jsou všichni lidé tak úplně blbí a slepí nebo je to fakt všechno o penězích ( do kapes )....

dubak
5. května • 14:03

jak koho volit? zaloz stranu, teba budu volit!

Petr
5. května • 7:34

Nechci malovat čerta na zeď... Ale přesně takhle to začínalo před několika lety s Daewoo. Úlně to samé, skandály kolem korupce, tajné fondy, zatýkání, vyšetřování. Poté bylo zjištěno, že společnost byla finančně nadhodnocená, aby se snáze dostávala k úvěrům přes "uplácené" bankéře. Neustále skupovali a stavěli další továrny přičemž najednou vlastnili kapacitu na výrobu kolem 2,5 mil aut přičemž vyrobili kolem 5 - 600 000 tisíc aut - tzn. že ty výrobní závody požíraly akorát peníze, a přitom to samé množství by vyrobili s daleko nižšíma výrobníma nákladama. Korejci jsou v tomhle totiž zvláštní -oni totiž počítají s tím,že někde postaví výrobní závod a pak se z nich všichni posadí a začnou kupovat jenom jejich auta. Trošku jejich mentalitu znám, protože jsem pracoval u dealera Daewoo Motor a nyní u Chevrolet. V té nejlepší době prodávalo Daewoo v ČR kolem 6-7 000 ks aut, hnalo to cenou a reklamou jen aby se prodávalo.... a pak pád na "držku"...  Hyundai se právě dostal na tu samou úroveň - neopakuje se nám tu historie??? Už v té době bylo od Korejců slyšet, že Hyundai to čeká taky, jenom že je na tom líp a stane se to za delší dobu.... a na každém šprochu pravdy trochu.... Zajímavé je nyní srovnat vývoj obou gigantů zatímco Hyundai se snaží dostat s výrobním závodem do EU, tak GM koupilo od Daewoo Motor pouze výrobní závody v Koreji a využívá je na plno, neboť tam hodlá letos vyrobit 1,15 mil aut. A stejně tak radši nové závody staví tam - pro Chevrolet Captiva/Opel Antara/Saturn Vue, přitom GM má v EU spoustu výrobních závodů které mají problém s přebývající kapacitou. Takže Hyundai se jakoby stěhuje z Koreje a GM naopak tam.... uvidíme jak tahle pohádka jednou sknčí...

Denis
5. května • 8:18

Celé to co popisuješ vypadá velmi dobře. Ale nevím, jestli se to dá takto paušalizovat. Ono totiž v USA má Huindai velmi dobrou pozici a prodává tam relativně dobře. Tam je jeden velký rozdíl. GM sice pohltilo Daewoo a možná ani nižší výrobní náklady v Asii než v USA mu nepomohou k bankrotu, který je u GM reálný během 3 let. Osobně se obávám, že se z toho GM nevylíže bez toho, aniž by pustil nějakou z 5,či kolik jich má, značek...

přál bych si, aby sr u nád Huindai postavilo, ale v poslední době začínám silně pochybovat, jestli je to výhodná investice. radši bych japonce....

Navíc k pracovní síle. Už sama lokalita jasně napovídá o rozložení obyvatelstva, které bude v továrně pracovat... Poláci, Slováci a Češi.... Zapomeňtě na to, že to bude čistě česká fabrika.... to by se musela postavit někde u Jihlavy nebo v severních čechách.....

Petr
5. května • 10:25

Jistě, že Hyundai prodává velice dobře, ale nikdy nevíš nevíš na jakých základech je celý ten kolos postaven....  něco jsou PR zprávy a něco je zkutečnost...

Petr
5. května • 10:32

Tak tohle radši po sobě ani nečíst - smozrejmě že skutečnost rychle než mně někdo pomluví... tady se hrubky neodpouštěj to je horší než diktát ve škole

Brouk
5. května • 9:45

"Už sama lokalita jasně napovídá o rozložení obyvatelstva, které bude v továrně pracovat... Poláci, Slováci a Češi.... " lokalita nenapovida o nicem. kdo tu praci chce, tak se za ni prestehuje, i kdyby byla hyundai v brne. V USA se lide stehuji za praci bezne 1000 mil.
"Zapomeňtě na to, že to bude čistě česká fabrika.... "  co to je ciste ceska fabrika??????? ...asi Hyundai...ze?

Denis
5. května • 10:20

Kde zijete? Nezlobte se na me, ale nejsme v Americe. A duvody? 1. mentalita naroda, ktera neni zvykla k stehovani za praci. Neda se to brat jako vymluva, je to proste holy fakt, ze se lide nestehuji a s tim se musi holt pocitat.
2. System bydleni. V USA je dostatek bytu a navic se tam byty vetsinou jen pronajimaji a to jeste navic i s kompletnim vybavenim vcetne nabytku. Stehovani je proto docela srandovni. U nas je nedostatek bytu, ceny pronajmu moc neodpovidaji vysi prijmu atd. atd.. proste to neni zas az tak jednoduche, jak jste to napsal. Teroeticky to funguje nadherne, prakticka stranka je daleko horsi.....

dochtor
5. května • 10:43

OK nie sme v Amerike. Na druhej strane sa tu ani velmi neda odstahovat 1000 mil aby clovek este zostal v Europe.
(Prosim nebrat doslovne.)
Netusil som, ze medzi ceskou a slovenskou mentalitou je tak velky rozdiel.
Samozrejme to je argument, ktory konci akukolvek diskusiu

dochtor
5. května • 9:33

Riešenie je vystúpiť z únie, uzavrieť pracovný trh a úplne najlepšie postaviť vysoký múr... 
Viete koľko Čechov a Nemcov (resp. na akých postoch) robí tu vo VW? Okrem toho tam robia aj ľudia z Oravy (cca 300km) Skrátka je taká doba a je vrcholne primitívne sa tým zaoberať!
Nakoniec fabrika pri Žiline je zhruba rovnako ďaleko od čiary ako tá vaša...

Marek71
5. května • 10:13

Jasne, keby nezamestnaní z Ostravska chceli, možu robiť v Žiline, v Kia. Koľko ich tam je ? Už vidím, ako sa tam hrnú, to radšej budú na podpore... a tak to dopadne aj v tých Nošoviciach. Nezamestnaným z Ostravska sa tam nevyplatí pracovať, vzhľadom na výšku podpory a dávok, tak tam pojdu Slováci a Poliaci.

Denis
5. května • 8:18

Celé to co popisuješ vypadá velmi dobře. Ale nevím, jestli se to dá takto paušalizovat. Ono totiž v USA má Huindai velmi dobrou pozici a prodává tam relativně dobře. Tam je jeden velký rozdíl. GM sice pohltilo Daewoo a možná ani nižší výrobní náklady v Asii než v USA mu nepomohou k bankrotu, který je u GM reálný během 3 let. Osobně se obávám, že se z toho GM nevylíže bez toho, aniž by pustil nějakou z 5,či kolik jich má, značek...

přál bych si, aby sr u nád Huindai postavilo, ale v poslední době začínám silně pochybovat, jestli je to výhodná investice. radši bych japonce....

Navíc k pracovní síle. Už sama lokalita jasně napovídá o rozložení obyvatelstva, které bude v továrně pracovat... Poláci, Slováci a Češi.... Zapomeňtě na to, že to bude čistě česká fabrika.... to by se musela postavit někde u Jihlavy nebo v severních čechách.....

Pavel Mareš
5. května • 6:44

Takže z těch 1000 zaměstnanců bude zas více než polovina odjinud než z ČR.
Jinak pokud si vydělíme státní dotaci 4 mld tisícem zaměstnanců dostaneme zajímavé číslo,že?

Marek71
5. května • 10:07

Presne tak... keď v Škodovky pracujú Slováci a Poliaci, tak v Nošoviciach už duplom, tam im stačí dochádzať, nemusia zháňať ani bývanie. Takto vlastne soc. vláda pomáha riešiť nezamestnanosť v SR a v Poľsku

rmira
5. května • 7:30

to souhlasím, za 4 mega vytvořím pracovní místo taky.......

Jenyk
5. května • 11:19

Za naše prachy! Lidi, to nejsou "jejich" peníze, to jsou naše prachy, které nám nejdřív sprostě ukradnou z kapsy!

m
5. května • 0:50

zeby cele hyundai padalo na dno a chcu si urobit zadne dvierka? to mi nic, to CR nechcelo podpisat tak vyhodnu zmluvu... nakoniec z nich vyjde najavo, ze vlastne nechceli vybudovat fabriku na automobili, ale na kosacky... trapne

Doporučujeme

Články odjinud