Hyundai začíná měnit své sliby ohledně nové továrny

Smlouva s automobilkou Hyundai o výstavbě nového závodu v Nošovicích ještě není ani podepsána a zástupci této automobilky již mění své původní sliby, které dali při jednáních. Novinkou z jejich strany je příslib o počtu vytvořených pracovních míst. Z původních 3 500 nových míst, které Hyundai slíbilo vytvořit přímo ve výrobním závodě, ubylo celých 2 500 míst. Hyundai tak ve smlouvě, kterou s vládou podepíše, bude garantovat pouze 1 000 míst s tím, že ústně přislibí, že se budou snažit vytvořit původně plánovaných 3 500 pracovních míst.

Automobilka si tak již dopředu kryje záda pro případ, že by nedostála svých původních záměrů a vyhne se tak případným sankcím. Tyto nenadále změny plánů však vzbuzují pochybnosti, jak vážně bere Hyundai tuto investici a zda je vhodné o takovou investici vůbec stát. Garantované vytvoření 1 000 pracovních míst totiž regionu už tolik neulehčí a přínos nebude pro ekonomiku až tak výrazný.

Dobrou zprávou pro Hyundai a horší pro české občany je pak fakt, že automobilka Hyundai získá stejné investiční pobídky, i když zaměstná pouze 1 000 pracovníků. Dohoda je uzavřena tak, že automobilce budou poskytnuty investiční pobídky v plné výši a tyto nejsou podmíněny zaměstnáním určitého počtu zaměstnanců. Celá věc pak může skončit tak, že Hyundai vyinkasuje celou podporu pro zaměstnání 3 500 pracovníků, ale zaměstná jich výrazně méně.

Můžeme dodat snad jen jedno přání: kéž by byla socialistická vláda tak vstřícná i k menším českým podnikatelům. To je ale mravenčí práce a tou se před volbami chlubí těžko. Velká nošovická továrna je ovšem něco jiného a vládnoucí garnituře se tak velká investice za současné situace nesmírně hodí. I proto udělá vše, aby jí získala. Korejci to ale jistě dobře vědí a byli by hloupí, kdyby toho nevyužili. Ještě se tedy necháme překvapit, kam se jednání o této investici ještě posunou...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků