Hyundai začíná měnit své sliby ohledně nové továrny

Smlouva s automobilkou Hyundai o výstavbě nového závodu v Nošovicích ještě není ani podepsána a zástupci této automobilky již mění své původní sliby, které dali při jednáních. Novinkou z jejich strany je příslib o počtu vytvořených pracovních míst. Z původních 3 500 nových míst, které Hyundai slíbilo vytvořit přímo ve výrobním závodě, ubylo celých 2 500 míst. Hyundai tak ve smlouvě, kterou s vládou podepíše, bude garantovat pouze 1 000 míst s tím, že ústně přislibí, že se budou snažit vytvořit původně plánovaných 3 500 pracovních míst.

Automobilka si tak již dopředu kryje záda pro případ, že by nedostála svých původních záměrů a vyhne se tak případným sankcím. Tyto nenadále změny plánů však vzbuzují pochybnosti, jak vážně bere Hyundai tuto investici a zda je vhodné o takovou investici vůbec stát. Garantované vytvoření 1 000 pracovních míst totiž regionu už tolik neulehčí a přínos nebude pro ekonomiku až tak výrazný.

Dobrou zprávou pro Hyundai a horší pro české občany je pak fakt, že automobilka Hyundai získá stejné investiční pobídky, i když zaměstná pouze 1 000 pracovníků. Dohoda je uzavřena tak, že automobilce budou poskytnuty investiční pobídky v plné výši a tyto nejsou podmíněny zaměstnáním určitého počtu zaměstnanců. Celá věc pak může skončit tak, že Hyundai vyinkasuje celou podporu pro zaměstnání 3 500 pracovníků, ale zaměstná jich výrazně méně.

Můžeme dodat snad jen jedno přání: kéž by byla socialistická vláda tak vstřícná i k menším českým podnikatelům. To je ale mravenčí práce a tou se před volbami chlubí těžko. Velká nošovická továrna je ovšem něco jiného a vládnoucí garnituře se tak velká investice za současné situace nesmírně hodí. I proto udělá vše, aby jí získala. Korejci to ale jistě dobře vědí a byli by hloupí, kdyby toho nevyužili. Ještě se tedy necháme překvapit, kam se jednání o této investici ještě posunou...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků