Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

36 komentářů

Milan Syrový
22. června • 16:28

Hyundai vyvíjí jen samé zajímavé novinky fakt se mě jejich nápady líbí a ty auto nemají konkurence. Jen tak dál.

MrQuick
21. června • 8:46

Přechod z ropných produktů na elektřinu je politické rozhodnutí. Nemá to představovat technický pokrok. Je diskutabilní, zda je elektřina to pravé médium, ovšem pro masové nasazení se zatím s ničím lepším uvažovat nedá. Zajímalo by mě, kde je vývoj vodíkových článků se kterým začali japonci už před lety? Že by si to kuchtili potají, aby měli vyřešeno, až ropa dojde? Těžko říct, že. Evropa se také potřebuje a chce zbavit závislosti na ropě, potažmo přestat vytvářet zisky arabům, kteří jinak nic neprodukují, ale nakupují zbraně a díky penězům z ropy nám i jinak znepříjemňují život. Kdo nevidí jak, nechť si to laskavě nechá v následné diskuzi pro sebe a neztrapňuje se tím, že to "veřejně" přizná.

Miroslav Pragl
25. června • 16:41

Vodikove clanky jsou jeste cajk. Ale ten vodik je porad svinstvo, kterej nici, kudy (u)tece.MP

Milda
19. června • 14:36

no, zni to fakt zajímavě ikdyž si teda osobně myslím, že dávat do motoru méně než 4 válce je hloupost :) zlaté staré časy v8

Radek Karas
19. června • 12:37

To co čtu v posledních měsících o této Korejské automobilce je jedním slovem neskutečné! Osobně jsem zvědavý, zda to půjde na trh, nevypadá to vůbec špatně! Jen tak dál!

Engelbert
19. června • 12:51

Patent bude nejspíše spočívat v konstrukčním řešení, nikoliv v myšlence jako takové. Ta je totiž stará, jen co já vím, dobrých 20 let, přišla s nástupem turbomotorů a snahou řešit nelineární průběh výkonu.
Nejsem si úplně jist, kdo to tehdy vyvíjel, myslím že těch automobilek bylo víc, z nějakého důvodu se to výroby nedočkalo.
Tolik jen ve stručnosti pro neinformované, kteří se domnívají, že korejci objevili něco nového.

Lvice Elza
23. června • 22:11

:-D VW už rozjížděl výrobu, ale spotřeba 1,7 l/100 ! A za co bojovali naši chlapci v iráku :-)

princeznazemlejna
19. června • 11:43

no snažej se korejci jedni pracovití, to se jim musí uznat

karel
19. června • 8:46

Tohle je řešení na zvýšení výkonu motoru a s tím i zvýšení spotřeby paliva. Takové turbo se dávalo do závodních škodovek v roce 1956. S dnešním trendem "obrovský měrný výkon" je tohle řešení neslučitelné.

Pepe
18. června • 21:53

Každopádně Hyundai má v posledních měsících opravdu zajímavé nápady to se musí nechat. A na tohle jsem zvědav jak to dopadne.

Martinus
18. června • 19:54

Tak to jsem zvědav teda co korejci vymyslíš, zas určitě nějakou pecku, protože od nich nic jinýho nečekám :)

princeznazemlejna
19. června • 11:46

tak už mají auto co jezdí za 0,50kc/km což ujde si myslim a mě celkem prekvapilo...

Jirka_26
18. června • 18:39

Pitomost, ten elektromotor musím něčím krmit, tedy tu elektriku vezmu z alternátoru, který má nějakou účinnost a je poháněn spalovákem. Krát účinnost elektromotoru, která také není 100%.
Ano, vyřeší se tím zátah v nízkých otáčkách, ale to je jediné, co to přináší. Mechanický kompresor je na tom stejně a jednodušeji... :-)

Niemand
19. června • 14:08

Mechanický kompresor musí byť dosť velký aj pre motor v otáčkach. Toto môže byť male a fungovať len do 1500rpm. Ak sa kompresor točí stále, tak žere výkon aj keď ho netreba. Ak je tam spojka, tak už to nie je jednoduché.

Shimi
18. června • 14:44

Všechny problémy by vyřešilo nasazení velkoobjemových atmosfér. Jo počkat, ono vlastně existuje něco, čemu se říká euroúředník, hmmm, tak nic. A teď vážně. Já vidím největší smysl světa v kombinaci turba a el. dmychadla. Nevyužít odpadní energii je podle mě naprostý nesmysl, takže do vysokých otáček turbínu a do nízkých na potlačení lagu el. dmychadlo.

Niemand
19. června • 14:01

Turbo nezvyšuje účinosť, len sa pri emisnom teste ktorý vyžaduje max 34KW výkonu motor správa ako malá atmosféra a papierové emisie vidu tak ako si to úradník predstavoval.
Využitie tej odpadovej energie totiž zvyšuje čerpacie straty. Najnižšie reálne spotreby má Mazda, ktorá sa zamerala práve na efektné odvádzanie spalín výfukom s usporiadaním 4-2-1. Toyota tiež avizovala že u benzínu nevedie cesta k vyššej účinnosti cez turbo a deklaruje vyššiu tepelnú účinnosť u motorov bez turba.

Lvice Elza
23. června • 22:14

:-D Motor potom váží 60 kg a to hodně ovlivní spotřebu!

JirkaK
18. června • 16:28

Přesně tak, elektrickým přeplňováním pomáhat v nízkých otáčkách a ve vyšších bude efektivnější to nechat na klasickém turbu. Mercedes před nějakými dvaceti lety dělal kompresorové motory a prý ten kompresor při maximálních otáčkách odebíral z motoru 40kW..... Tohle bude stejný problém - odpadní energie výfukových plynů zůstane nevyužitá, v konečném efektu to potáhne motor.
Možná by bylo logičtější zkusit elektrický turbogenerátor a pomáhat přes elektromotor(y) pohonu.

tom
18. června • 13:36

Zajímala by me informace, ze toto reseni ma byt levnější nez klasické turbo. Zatim to bylo vždy naopak.

Kamil Lenvik
18. června • 12:04

Vypadá to zajímavě, ostatně jako vše co poslední dobou Korejci vymýšlejí. Uvidíme, zda se to nakonec dostane do výroby. Každopádně se mi přístup Hyundae líbí, jde vidět, že se toho nebojí !!

Qerulant
18. června • 13:27

patent je jedna věc, výroba druhá. Potom by se Ti musela líbit většina evropských automobilek

Niemand
19. června • 13:56

EU značky sa od mechanike presúvajú k elektronike. A novinári im v tom idú na ruku. Ak ma auto menšie rozlíšenie displeja tak ho skritizujú ako by mu za jazdy odpadlo koleso. A bežne sa v recenziách viac venujú elektronickým vychytávkam a oblapávaniu plastov ako motoru a podvozku.
Pekný to vidieť na podvozkoch. Kým nová i30 ma už od základu veľmi dobre vyladenú zadnú viac prvkovú nápravu, tak Oktávka/Leon ma okrem štvorkoliek a top motorov všade turzsku, ktorá o sebe hlavne v nezaťaženom aute dáva dobre vedieť.

Milda
20. června • 0:31

Každej jeliman ví, že každá z temch dvou variant zadní nápravy má svoje pro i proti. Jen na Slovensku se domnívají, že je víceprvek samospásný....

Niemand
20. června • 6:49

Každý typ nápravy sa dá spraviť zle, ale to o aktuálnej i30 určite neplatí.
Rad si vypočujem výhody torzky. Ale priestor v aute dlhom 4,7 metra neberiem a cena je výhoda len pre automobilku.
Faktom je, že dobrý viac prvok bude vždy lepší v celom rozsahu zaťaženia, ale to asi v Čechách nik nevie a sú spokojný uskákanou dodávkou pardon Oktavkou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Drhey
20. června • 12:28

Češi mají Škodu, na kterou jsou právem hrdí.
A co mají Slovenští bratři???

ja
27. června • 10:09

Cesi maju leda hovno, Skodu maju Nemci.

Kia
18. června • 11:32

Je úsměné že téměř všichni výrobci vymýšlí technicky složitá a drahá zařízeni místo aby vkládali úsilí do aut na výrobu elektřiny kde zjednodušeně stačí jen bezúdržbový elektromotor a baterie. Náklady na servis 0,-Kč a energetická účinnost naprosto jinde.

Qerulant
18. června • 13:24

takhle ti Hurvínku bude fungovat jen tvoje aku vrtačka

Karlos
18. června • 13:13

Další ovce co vidí v elektrosvětě spásu... Výroba a provoz elektroaut je ekologická sebevražda... To není jen o tom, že si koupím auto a jezdím, tu elektřinu někdo musí vyrobit, a když bude mít každý druhý elektro auto, tak té elektřny bude muset být násobně více. Recyklace bateriíí je kapitola sama o sobě. V evropě se přes 50% elektřiny dělá z uhlí, 20% jádro. Nejsou na to dimenzované sítě. S elektroautem se dostaneš pod korunu na kilometr, ale i ta koruna je vykoupena obrovským noštvím škodlivin... Slušná domáci fotovoltaika uděla 3 MWh, takže takovou 100 kWh Teslu si dobiješ za rok 30x super ne?

Niemand
19. června • 13:48

Tvoja logika ma niekoľko chýb.
Elektrika napríklad v ČR nie je problém a export by stačil na všetku osobnú dopravu(krajiny čo importujú majú smolu).
V EU sú aj skoro bez emisne krajiny, a tam pokiaľ nemusia energiu dovážať má EV zmysel.
No a k tej FVE ak by nabijem Teslu s dojazdom 500km 30 krát, tak mi to vykryje ročný nájazd auta s ktorým jazdím do práce.

Mám I3
19. června • 9:49

Kúpil som ju jazdenú. Fotovoltaický pristrešok na auto mi ju dobije za deň. Mám nájazd 1200km/mesiac. Teda dobíjam v priemere každý štvrtý deň. Prístrešok by utiahol ešte povedzme jednu pre manželku. Pretože nemôžem robiť s distribútorom barter, napríklad odovzdať 1kWh vo VT za odber 1kWh v nízkej tarife, za prebytky prenajímam 7 x R9 290. Auto má 2 roky a v servisnej knížke je jediný záznam, a to vymeniť brzdovú kvapalinu 09/2020.
K Vaším počtom 30x 632km znamená nájazd 18960km/rok. Ale neviem, čo nazývate slušná domáca fotovoltaika, môj prístrešok (rovná strecha 5x3.2m) dá 9MWh za rok.
Som ďaľšia ovca.

Smith
21. června • 21:30

On píše o 100kWh Tesle. i3 má kolikže kWh? Jakou kapacitu baterie? Třetinovou oproti Tesle. Tudíž je potřeba 3x větší plocha solární střechy.

bzzz
18. června • 11:25

Spalovaky tady jeste chvili budou - kdyz tak jako soucast hybridu. EV na baterky jsou fajn s ohledem na 'neemise', ale technologicky je to spise ukrok stranou - ukladani a odber jinde vyrobene energie nee. Budoucnost patri palivovym clankum.

Vidlak
19. června • 12:41

A tu energii pro výrobu paliva do palivových článků(rozumněj vodík) budete brát kde?
Jo aha v elektrárně, anebo můžete vodík vyrábět ekolologicky z fosilních paliv.

Nedos
2. července • 13:32

Vodik se da vyrabet i pomoci morskych ras. Kolik vodiku ale ty rasy vyprodukuji tam nepsali.

Stan
18. června • 10:12

Kompresor je super, ale v objemech kolem 5 litrů ;)

Doporučujeme

Články odjinud