Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém elektrickém přeplňování pro čtyřválcové nebo i menší motory. O právně chráněný vynález požádal už před rokem, teď byl zveřejněn.

Záznamy z patentových úřadů jsou zdrojem pozoruhodných informaci jednak proto, že jsou veřejně dostupné, ale navíc samozřejmě i z důvodu, že naznačují možný budoucí vývoj v nějaké konkrétní oblasti. Pochopitelně je nutné se překousat množstvím balastu, který může být nudný, jak ale naznačuje i tento případ, hledání za to stojí.

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Díky kolegům z redakce Autoguide například víme, že Hynundai a Kia požádaly 19. června 2017 na patentovém úřadě ve Spojených státech o vystavení ochranné známky na přeplňovaný čtyřválec, který by měl zcela eliminovat turbo-efekt. Jejich žádosti bylo vyhověno a nové technické řešení bylo právě teď oficiálně posvěceno a zapsáno.

Jak naznačují dostupné informace, patent se snaží popsat nevýhody klasického přeplňování pomocí turbodmychadel poháněných výfukovými plyny, jako jsou třeba opožděné reakce, omezený kompresní poměr nebo i hmotnost. Jako východisko Hyundai ukazuje dva elektrické kompresory, které mají být lehčí, nabízejí vyšší citlivost, a tudíž skvělé reakce na plyn a rovněž konstruktérům umožňují použít motor s vyšším kompresním poměrem. Jak je to možné?

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Elektrické kompresory by zřejmě měly být schopné pracovat v sériovém i paralelním zapojení a jejich činnost má být omezena pouze na pásmo nejvíce využívaných nízkých a středních otáček, kde mají napomáhat zvýšení točivého momentu. Hyundai zároveň říká, že toto řešení může díky svým kompaktním rozměrům rozvázat ruce konstruktérům a ve srovnání s běžnými turbodmychadly i snížit výrobní náklady.

Pochopitelně nákres a popis z patentového úřadu ještě neznamená, že se daný vynález skutečně začne vyrábět. Docela se nám ale přístup Korejců zamlouvá už proto, že většina výrobců, a především těch evropských se zabývá hlavně hybridní technikou, bateriemi a elektromobily, přičemž i toto je náznak, že cesty k efektivnějším spalovacím pohonným jednotkám pořád existují.

 

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků