Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém elektrickém přeplňování pro čtyřválcové nebo i menší motory. O právně chráněný vynález požádal už před rokem, teď byl zveřejněn.

Záznamy z patentových úřadů jsou zdrojem pozoruhodných informaci jednak proto, že jsou veřejně dostupné, ale navíc samozřejmě i z důvodu, že naznačují možný budoucí vývoj v nějaké konkrétní oblasti. Pochopitelně je nutné se překousat množstvím balastu, který může být nudný, jak ale naznačuje i tento případ, hledání za to stojí.

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Díky kolegům z redakce Autoguide například víme, že Hynundai a Kia požádaly 19. června 2017 na patentovém úřadě ve Spojených státech o vystavení ochranné známky na přeplňovaný čtyřválec, který by měl zcela eliminovat turbo-efekt. Jejich žádosti bylo vyhověno a nové technické řešení bylo právě teď oficiálně posvěceno a zapsáno.

Jak naznačují dostupné informace, patent se snaží popsat nevýhody klasického přeplňování pomocí turbodmychadel poháněných výfukovými plyny, jako jsou třeba opožděné reakce, omezený kompresní poměr nebo i hmotnost. Jako východisko Hyundai ukazuje dva elektrické kompresory, které mají být lehčí, nabízejí vyšší citlivost, a tudíž skvělé reakce na plyn a rovněž konstruktérům umožňují použít motor s vyšším kompresním poměrem. Jak je to možné?

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Elektrické kompresory by zřejmě měly být schopné pracovat v sériovém i paralelním zapojení a jejich činnost má být omezena pouze na pásmo nejvíce využívaných nízkých a středních otáček, kde mají napomáhat zvýšení točivého momentu. Hyundai zároveň říká, že toto řešení může díky svým kompaktním rozměrům rozvázat ruce konstruktérům a ve srovnání s běžnými turbodmychadly i snížit výrobní náklady.

Pochopitelně nákres a popis z patentového úřadu ještě neznamená, že se daný vynález skutečně začne vyrábět. Docela se nám ale přístup Korejců zamlouvá už proto, že většina výrobců, a především těch evropských se zabývá hlavně hybridní technikou, bateriemi a elektromobily, přičemž i toto je náznak, že cesty k efektivnějším spalovacím pohonným jednotkám pořád existují.

 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 127 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků