Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém elektrickém přeplňování pro čtyřválcové nebo i menší motory. O právně chráněný vynález požádal už před rokem, teď byl zveřejněn.

Záznamy z patentových úřadů jsou zdrojem pozoruhodných informaci jednak proto, že jsou veřejně dostupné, ale navíc samozřejmě i z důvodu, že naznačují možný budoucí vývoj v nějaké konkrétní oblasti. Pochopitelně je nutné se překousat množstvím balastu, který může být nudný, jak ale naznačuje i tento případ, hledání za to stojí.

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Díky kolegům z redakce Autoguide například víme, že Hynundai a Kia požádaly 19. června 2017 na patentovém úřadě ve Spojených státech o vystavení ochranné známky na přeplňovaný čtyřválec, který by měl zcela eliminovat turbo-efekt. Jejich žádosti bylo vyhověno a nové technické řešení bylo právě teď oficiálně posvěceno a zapsáno.

Jak naznačují dostupné informace, patent se snaží popsat nevýhody klasického přeplňování pomocí turbodmychadel poháněných výfukovými plyny, jako jsou třeba opožděné reakce, omezený kompresní poměr nebo i hmotnost. Jako východisko Hyundai ukazuje dva elektrické kompresory, které mají být lehčí, nabízejí vyšší citlivost, a tudíž skvělé reakce na plyn a rovněž konstruktérům umožňují použít motor s vyšším kompresním poměrem. Jak je to možné?

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Elektrické kompresory by zřejmě měly být schopné pracovat v sériovém i paralelním zapojení a jejich činnost má být omezena pouze na pásmo nejvíce využívaných nízkých a středních otáček, kde mají napomáhat zvýšení točivého momentu. Hyundai zároveň říká, že toto řešení může díky svým kompaktním rozměrům rozvázat ruce konstruktérům a ve srovnání s běžnými turbodmychadly i snížit výrobní náklady.

Pochopitelně nákres a popis z patentového úřadu ještě neznamená, že se daný vynález skutečně začne vyrábět. Docela se nám ale přístup Korejců zamlouvá už proto, že většina výrobců, a především těch evropských se zabývá hlavně hybridní technikou, bateriemi a elektromobily, přičemž i toto je náznak, že cesty k efektivnějším spalovacím pohonným jednotkám pořád existují.

 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 89 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků