Hyundai vyvíjí nové výkonné motory, žádné diesely, žádné hybridy

V současnosti, kdy většina automobilek myslí na to, aby byly co nejvíce ekologické, se na výkonnější motory trochu zapomíná. Jinak je na tom automobilka Hyundai, která plánuje obohatit svou nabídku o výkonné motory. Možná proto, že doposud žádný skutečně výkonný motor v nabídce nikdy neměla.

Zlomový bod nastane pro automobilku v roce 2009, na jehož začátek je přichystáno představení modelu Genesis coupé. Nový model bude pohánět turbem přeplňovaný dvoulitrový agregát, jehož sílu bude zadní nápravu přenášet šestistupňová manuální převodovka. Podle automobilky však nebude Genesis jediný model, který bude mít sportovní potenciál. Automobilka se totiž chystá ještě více přitlačit na pilu.

V nabídce motorů ostatních modelů by se měly objevit turbem přeplňované šestiválce s objemem 3,5 l, 3,8 l a 4,0 l. Zároveň však bylo oznámeno, že automobilka neplánuje žádný vývoj hybridního nebo nového dieselového motoru.

Chystané pohonné agregáty by pak měly být dostupné jak v Severní Americe tak i v Evropě a Asii.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků