Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

49 komentářů

Vladimír
30. července • 15:28

Další úlet...a co dvouválec a 2 turba?:-D

Jirka
30. července • 10:03

Prosím o uvádění v jednom článku stejné jednotky (všude kW nebo koně), nebo ideálně obojí s přepočtem. Děkuji.

lulinak
30. července • 9:27

ano, legislativa je k tomu dozene a ze az doted odolavali je podivuhodne... kazdpadne Hyu / Kia bych si v soucasnosti nekoupil a to prave z duvodu absence nejakeho jejich TSI, sam jej mam v Roomsteru, a po ruznych zkusebnich jizdach v jejich atmosferach 1,4 i 1,6 jsem nebyl nijak nadsen ani projevem, ani vykonem a ani spotrebou (s TSI jezdim v prumeru za 5,8, aktualne najeto 74.000 km).
Atmosfery mam rad, ale at chdeme nebo ne jejich doba je pryc a za stejny penize je dnes mozne mit preplnovany motor vykonnejsi a uspornejsi.
Trivalec mi do domu nikdy nesmi, takze jestli dalsi trend budou do malych a strednich aut temer vyhradne trivalce, zacnu holt asi jezdit na kole.... 3-[

Marek
1. srpna • 16:02

...bych si v soucasnosti nekoupil a to prave z duvodu absence nejakeho jejich TSI...
No vidíte a mě zase do domu nesmí jak Korejec, kvůli kvalitě dílů, ani koncern kvůli kvalitě a nespolehlivosti motorů TSI. Ideálním kompromisem, tedy kvalita dílů vs. poctivý atmo motor je pro mě japonská produkce vozů. Ale na to přijdete sám, až TSI olejnička začne papat 1L oleje /1 - 2000km, nebo až bude motor zralej ani ne po 100tkm na G.O, nebo rovnou výměnu.
Jinak ta spotřeba je nic moc, čili 1,80kč/1km na něco jako Roomster. Jezdím se skoro 5m kombíkem 4x4 (AWD) 2.0 s AT za 1,40 až 1,50/1km, samo, že v LPG už od novoty vozu, ale jezdím s takovým parníkem levněji a hlavně motor už má více jak 130tkm a šlape jako hodinky. Dát LPG do TSI je spíše pro odvážné jedince, kteří mají naspořeno na rychlejší výměnu motoru, stejně jako nacpat LPG do atmosféry od Hyundai.

Ludek_II
30. července • 16:44

S Hyundai 1,6 atmosferou jezdim prumerne za nejakych 5,6 litru. Rekord mám 5,2 litru

Kenny
30. července • 1:52

Hojovno jdé nebo jak se o má číst má motory na pikaču již nyní, s tím turbo mixérem to bude ještě horší a počet mých mínusů na tom nic nezmění :-D

Klaunzeman
29. července • 21:20

bežný obycajný atmosferický benzinový motor a nie turbá etc urcite maju vacsiu zivotnostako TSI a pod..inak ziskovosť VW skody stupli aj na šetrení materialov,VW fabia vyzerá
ako krehké lego...uz pri pohlade ma menej materialu ako predoslé VW fabie...nehovorím o
motoroch a iných serepetickách vyrábaných po celej východnej Europe..:-D

neodborník
30. července • 20:42

Až na to, že nárazové zkoušky vypovídají něco jiného.

rostous
29. července • 21:35

Nikdy v životě si nekoupím tříválec i kdybych neměl jezdit autem. Takže mám na to tak 3-5 let na koupi auta se čtyřmi válci, pak už nebudou. Akorát mě děsí to, že už neseženu ani benzín bez turba. Udávané spotřeby u benzínových motorů s turbem jsou jen výsměchem kupujícím, protože v reálu je spotřeba v průměru o 20% vyšší a bude hůř!

Nikdo
30. července • 11:16

Kecas. Jednou koupis. Spotreba je vyssi, protoze ty motory pekne tahnou a spousta lidi s nim lita jak o zivot.My za 77000 km spotrba vyssi jen o 5% nez papirova, a to jezdime relativne casdto dalnice. Spotreba neni az tak moc o motoru, ale o ridici a prostredi kde se jezdi.

GeM
29. července • 22:58

Mám kombíka, motor 1,2 TSI a jezdím převážně město, o víkendu výlety. Dlouhodobá spotřeba 5,9 litru. Jízdně v pohodě. Není to raketa, ale ani louda. Ukažte mi stejně výkonný atmosférický motor s takovou spotřebou. Chtěl bych silnější motor, ale nemám neomezené zdroje. Říkat, že foukané motory jsou chcípaky, které hodně žerou, to je o nevědomosti.

Petr
30. července • 16:04

Pokud ten údaj 5,9 je z počitače tak já tam mám na Hi20 atmosféra 1,2 4,2litru skutečná spotřeba po propočtu je o 0,5 litru horší ale pořád je to dobrá spotřeba na zatracovanou atmosféru která není háklivá na každé sešlápnutí plynu jako oturbený motor.

GeM
30. července • 22:44

Je z počítače, ale potvrzena měřením při tankování, několikrát. Sedí to.

ACE
30. července • 10:26

No to je velmi jednoduché, Mazda 2, pravda není to kombík a ani raketa, ale fabce v akceleraci rozhodně stačí a ptáte se jaká je spotřeba? Bohužel nemohu ještě přesně říct údaj od tankování k tankování, ale počítač při dojíždění do práce v běžném provozu s asi 1/3 jízdy po Praze ukazuje 4.4 a když jsem se snažil tak 3.8. Najeto zatím 500km tak si snad ještě trošku sedne ;-)

Anonym
30. července • 7:40

Sice vim, ze jste chtel stejne vykonny motor, coz nemohu slouzit, ale 155 hp Mazda3 s dvoulitrem mi dlouhodobe jezdi za 5.5. Ale neni to kombik, pravda.

GeM
30. července • 22:43

Já jsem si tu trojku projel, s manuálem, druhý výkonový stupeň dvoulitru, tedy 88kW a řeknu vám, že pocitově jel hůř než 1,2 TSI 77kW. Spotřebu jsem měl kolem 6,5 litru, ale je jasné, že by šla níž. Takže ano, možná o půl litru je Mazda úspornější, ale ten motor mi nevyhovoval. Nechtěl jsem při každé akceleraci podřazovat. Nejsem sám, kamarád si taky vybíral mezi 3kou a Golfem a skončil i kvůli motoru u VW, má 1,4 TSI. Motor s turbem je zkrátka pro řidiče jednodušší. Ten motor co máte vy, tak nevím, ale v ceníku nikde není. Mazda má buď 74, 88 nebo 121kW. Pro posledně jmenovaný není 1,2 TSI soupeř, bojuje s 1,4 TSI.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anonym
31. července • 0:35

V americkem ceniku je. Ja nemam pocit, ze bych musel podrazovat nejak casto. TSI znam z evropskych pujcoven a nemyslim si, ze by 77 kW byl nejaky zazrak. V nizkych rychlostech zrychloval lepe, nez Mazda, ale ve vyssich ani nahodou a spotreba sla nahoru. Ale slysel jsem, ze 120 konova trojka nejezdi nic moc, s tou ale nemam zkusenosti, ta se tady neprodava. Otazka ale znela, jestli je nejake atmo auto schopne jezdit s takovou spotrebou. Coz urcite je.

Hat
29. července • 18:51

Tyýyyy jo. Ze by se ikona pustila do opisovani od mrnavyho souseda? To neni mozne, ze by ti uúuuuzasni sikmooci obyvatele pralesa klesli tak hluboko.

Alois
29. července • 19:47

Jasně že se Korejcům nelíbí příkazy pánů z DSU (Debilní Socialistické Unie) kde žije jen 7% světové populace,které nutí jen utápět peníze v turbosekačkách,které za 10 let nebude v bazarech nikdo kupovat.

tom
29. července • 20:05

A nekdo je nuti to vyrabet? Vzdyt mobou odejit z trhu...

Radon
29. července • 19:53

Take kde jinde, nez na bohatem severu, by se melo testovat nove cesty jak snizovat spotrebu a bordel ve vzduchu ... a od vyrobcu aut ani od uzivatelu ten impulz dobrovolne samozrejme neprijde.

Micko
29. července • 20:26

Až na to, že se tím spotřeba ani bordel ve vzduchu nevyřeší...ten hnací motor je jinde - musí se točit ekonomika a auto jsou pro to dobrý nástroj - spousty dodavatelů, logistika, obrovský moloch závislý na prodeji aut...a jak to popohánět? Zavádět ekotresty za staré vozy, do nových nutit výrobce cpát ekovýmysly a tak dokola...byznys se točí, darmožrouti si mastěj kapsy, bordelu ve městech je možná míň ale jiná místa dostávají zabrat (těžba surovin, likvidace aut, ...), spotřeba aut je sice podle papírů nižší, ale časté regenerace filtrů a zácpa kamionů na silnicích to slušně kompenzuje....tato civilizace míří do kelu a lidi se hádají jestli je lepší asijský otrokář Hyundai nebo zaprodaná, ale alespoň trošku česká Škoda...no a přesně tam nás chtějí mocipáni mít.. :) gratuluji

Ludek_II
30. července • 16:38

No a jak z toho ven ?

Pixel
29. července • 19:28

hlupec promluvil...

Hat
29. července • 19:48

No ted jsi mi to dal ...se stydim i za tebe....simmooky vlezdoprdelniku

Ludek_II
30. července • 16:33

Škoda že tě máma Hatová tehdy raději nespolkla. B-]

Micko
29. července • 18:39

Stěžujte si EU ne automobilkám - ty dělají co můžou....to je jen důsledek snažení darmožroutů z Bruselu...

bubulak
29. července • 14:35

První ho dostane i20, pak i30 a nakonec i40 (ve verzi se 110 kW a dvěma turby). Fuj. Kdybych chtěl sekačku na trávu, můžu jít do Mountfieldu.

žuvačka pedro
29. července • 15:00

napisal si tento tvoj postreh aj pod clanok o skodovke ci VW alebo si si iba potteboval kopnut do H.?

bubulak
29. července • 16:02

Jestli tě to uklidní, pak ano, tříválec od koncernu je naprosto stejná piksla. Stejně tak jako od PSA nebo Fordu. Všechno jsou to motory, které patří leda tak do sekačky na trávu. Spokojenej?

žuvačka pedro
29. července • 22:11

Ok, beriem. :)

neodborník
29. července • 18:24

A která že to sekačka na trávu má tříválcový motor ?

Hat
29. srpna • 17:20

Golf, Polo, Ibiza a čeká to také Octávii!!!! :-D

Adolf
29. července • 20:42

VW

jardel
29. července • 14:46

Ale vždyť to bude mít životnost až 5 let!

jednabedna
2. srpna • 20:27

Jistě, tradičně s neomezenou zárukou, která se skoro na nic nevztahuje a se servisem za ceny servisu Audi, to ovšem nemusí naklusat s 400€ každých 20 000km.

bigtoudy
29. července • 13:46

Nech mi prepáčia ale už sú podla mňa trápni. Preplňované malé turbomotory pravidelne ohlasujú už viac ako 3 roky a stále nič. Bol to dôvod prečo som pri kúpe svojho nového auta od nich odišiel. "Historický" článok z roku 2012: http://autobild.cas.sk/clanok/189359/hyundai-a-k... ...

k22
29. července • 17:10

Hyuindai /KIA totiž ručí 5/7 letou zárukou za motor a tak si nemůže dovolit začít provádat turbomotor jako VAG s tím, že si buď nemálo připlatíš za prodlouženou záruku nebo máš smolíka...takže trapná je spíš Škoda a VW, kteří udělali re zákazníků pokusné králíky. HK jakosolidní koncern si to nemůže dovolit. To je vše...

jednabedna
2. srpna • 20:25

Hmm, ručí za motor? Možná za blok. Když se vám u Ceed v 90tkm probrousí řetěz skrz polyamidová vodítka prachmizerné kvality až na kov, žádnou záruku vám neuznají a to přestože jste jezdil poctivě každých 20tkm na jejich totálně předražené servisní prohlídky, prý opotřebení a na to se - jak jinak - osmdesátiletá záruka nevztahuje. Když vám dodají H-1 jaksi omylem s dvoulitrem místo 2,5, místo toho aby se omluvili a vzali auto zpět, řeší půl roku, jak se z toho vysmeknout, včetně toho, že jste si mohli motor našvindlovat sami, že má v TP i na štítcích kód dvoulitru, to uznají až po výzvě soudu k zahájení řízení a pak najednou to uznají okamžitě. Jak vrže a ojetě vypadá interiér Ceedu i H30 po pouhých 70tkm, za to se musí stydět i Dacia. H/K je považuji za šméčko technicky i lidsky. Howgh.

Adolf
29. července • 14:17

Raději měli udělat oturbený 4 válec 1,2 litru. Když už:-D

atmosfera
29. července • 14:00

kvuli benzinove atmosfere jsem volil H. radsi nez oturbeny mixer od koncernu s mizernym objemem i zivotnosti.

GeM
29. července • 15:23

Bohužel ta jejich atmosféra se kazí úplně stejně jako turbomotory. Zeptejte se v servisu Hyundai. Vím o čem mluvím. Tím nesnižuji kvalitu H nebo VW, jen říkám, že je to opravdu bráno jako spotřebka.

Marek
1. srpna • 16:09

Pokud s tou jejich atmostérou jezdíte normálně, čili nemáte tam 5 rychl. stupeň už ve 40km/h. a nenacpete do toho LPG, čili jezdíte na benzín, tak ty motory jsou bez problémů.

Ludek_II
30. července • 16:30

Soused kámošova kámoše dělá v Hyundai servisu. To už agentura JPP /jedna paní povídala/ je víc věrohodná.

GeM
30. července • 22:31

Vy si informace zjišťujete jak? Pokud kamarád pracuje v servisu Hyundai, nevím proč bych ho měl ignorovat. Oni tam ty auto opravují tak ví o čem mluví. Motory od Hyundai jdou do kytek úplně stejně jako ostatní. Teď tam měli i30 po záruce, najeto 80 tisíc a neopravitelná závada na motoru. Teď se řeší co s tím. Bohužel říkal, že to bude u všech automobilek horší a horší, je to trend. Oni už nechtějí aby motor vydržel 200 tisíc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jjj
31. července • 14:46

Hyundai ma zaruku 5 rokov, bez obmedzenia km. Ich motory CVVT patria medzi to najspolahlivejsie, co sa da aktualne v benzine kupit. Ano, zeru a moc nejdu - ale spolahlivost je ukazkova.
Nezabudaj, ze tie motory robi Kia v ZA - a okrem Hyundaiu su namontovane aj v Kiach - tda okolo 500 000 auto rocne.

Ludek_II
30. července • 23:58

Takových zaručených zpráv od kámošů je plný net. Ale hlavní je, že se svýma 60 tisicama km bych se měl už pomalu bát a vyhlížet tu neopravitelnou závadu. Ještě štěstí, že mám tu pětiletou záruku. :-P

k22
29. července • 17:11

A co třeba být konkrétní? Nebo jen výkřik do prázdna?

pepa
29. července • 12:21

plánované legislativní omezování turbodieselů
napříč Evropou...... konecne dobry napad.

Doporučujeme

Články odjinud