Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Objem jeden litr, výkon zhruba 120 koní, točivý moment asi 175 Nm, spotřeba okolo čtyř litrů. To jsou zatím známé parametry, kterými by měl oplývat nový přeplňovaný benzínový tříválec vyvíjený automobilkou Hyundai.

Nový motor se dostane nejprve pod kapotu modelu Hyundai i20 v roce 2016, píše britský Autocar, a postupně by jeho různé výkonové verze měly vytlačit stávající atmosférické jednotky. Ty ovšem, i kvůli nákladům a koncové ceně, zcela nezmizí. Někteří zákazníci totiž stále dávají přednost atmosférickým motorům.

V současnosti koupíte v modelu i20 se třemi válci pouze diesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW s kombinovanou spotřebou 3,8 litru na 100 km. Hyundai ale potřebuje munici na boj proti plánovanému legislativnímu omezování turbodieselů napříč Evropou.

Malý benzínový tříválec je cesta, jak nabídnout dobré papírové výkony a nízkou kombinovanou spotřebu. Navíc by se tříválec uplatnil i ve větších modelech, třeba v Hyundai i30 nebo v některém z menších a dobře prodávaných SUV.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud