Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Objem jeden litr, výkon zhruba 120 koní, točivý moment asi 175 Nm, spotřeba okolo čtyř litrů. To jsou zatím známé parametry, kterými by měl oplývat nový přeplňovaný benzínový tříválec vyvíjený automobilkou Hyundai.

Nový motor se dostane nejprve pod kapotu modelu Hyundai i20 v roce 2016, píše britský Autocar, a postupně by jeho různé výkonové verze měly vytlačit stávající atmosférické jednotky. Ty ovšem, i kvůli nákladům a koncové ceně, zcela nezmizí. Někteří zákazníci totiž stále dávají přednost atmosférickým motorům.

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

V současnosti koupíte v modelu i20 se třemi válci pouze diesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW s kombinovanou spotřebou 3,8 litru na 100 km. Hyundai ale potřebuje munici na boj proti plánovanému legislativnímu omezování turbodieselů napříč Evropou.

Malý benzínový tříválec je cesta, jak nabídnout dobré papírové výkony a nízkou kombinovanou spotřebu. Navíc by se tříválec uplatnil i ve větších modelech, třeba v Hyundai i30 nebo v některém z menších a dobře prodávaných SUV.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků