Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Objem jeden litr, výkon zhruba 120 koní, točivý moment asi 175 Nm, spotřeba okolo čtyř litrů. To jsou zatím známé parametry, kterými by měl oplývat nový přeplňovaný benzínový tříválec vyvíjený automobilkou Hyundai.

Nový motor se dostane nejprve pod kapotu modelu Hyundai i20 v roce 2016, píše britský Autocar, a postupně by jeho různé výkonové verze měly vytlačit stávající atmosférické jednotky. Ty ovšem, i kvůli nákladům a koncové ceně, zcela nezmizí. Někteří zákazníci totiž stále dávají přednost atmosférickým motorům.

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

V současnosti koupíte v modelu i20 se třemi válci pouze diesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW s kombinovanou spotřebou 3,8 litru na 100 km. Hyundai ale potřebuje munici na boj proti plánovanému legislativnímu omezování turbodieselů napříč Evropou.

Malý benzínový tříválec je cesta, jak nabídnout dobré papírové výkony a nízkou kombinovanou spotřebu. Navíc by se tříválec uplatnil i ve větších modelech, třeba v Hyundai i30 nebo v některém z menších a dobře prodávaných SUV.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků