Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Objem jeden litr, výkon zhruba 120 koní, točivý moment asi 175 Nm, spotřeba okolo čtyř litrů. To jsou zatím známé parametry, kterými by měl oplývat nový přeplňovaný benzínový tříválec vyvíjený automobilkou Hyundai.

Nový motor se dostane nejprve pod kapotu modelu Hyundai i20 v roce 2016, píše britský Autocar, a postupně by jeho různé výkonové verze měly vytlačit stávající atmosférické jednotky. Ty ovšem, i kvůli nákladům a koncové ceně, zcela nezmizí. Někteří zákazníci totiž stále dávají přednost atmosférickým motorům.

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

V současnosti koupíte v modelu i20 se třemi válci pouze diesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW s kombinovanou spotřebou 3,8 litru na 100 km. Hyundai ale potřebuje munici na boj proti plánovanému legislativnímu omezování turbodieselů napříč Evropou.

Malý benzínový tříválec je cesta, jak nabídnout dobré papírové výkony a nízkou kombinovanou spotřebu. Navíc by se tříválec uplatnil i ve větších modelech, třeba v Hyundai i30 nebo v některém z menších a dobře prodávaných SUV.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků