Mam obavy. Hyundai podla mna dokaze postavit slusne auta, ale ked vidim kolko pyta za Springa Dacia a aky je to smejd, mam celkom obavy ...
Dacia si, na rozdíl od Hyundaie nemůže dovolit velké investice do vývoje, takže museli vzít levné řešení. Hyundai je obrovský koncern s úplně jinou ekonomickou základnou oproti Renaultu, navíc si sám dělá vývoj baterií, motorů a dalších věcí, Renault jen nakupuje hotová řešení. Hyundai by dokázal nabídnout auto ekvivalentu Springu za stejnou cenu, ale lépe vyrobené a vybavené. Akorát to pro ně není životaschopná varianta.
Aha a proto takové auto ohlásil a vyvíjí :). Tak skvělá firma a zas nic nepochopila uměli by to lépe, není to pro než zivotaschopne a tak do toho jdou. :) .
Europarlamentu a třeba Německa vláda nechtěla nějaký elektromobil za 20000€ bez dotací. Ale chtěli vůz segmentu B/C použitelný jako jediný rodinný vůz. Né jako Nákupní tašku a druhé / třeti10 auto do rodiny.Pochybuji že Huhlaj bude něco jiného než i10 v elektřině.
No co EU a Německo chtějí je jedna věc ( kdyby to byla pravda tak by byli ještě neschopnější než jsem myslel). Podívejte se už teď jaké Ev jsou mezi úspěšnějšími, Fiat 500, Renault Zoe, Peugeot 208 Ev, a celkem se prodává j Dacia spring. Malé Ev má šanci uspět a dává narozdil od většiny Ev modelu větší smysl jak z hlediska deklarované ekologie, tak možnosti masoveho přechodu na Ev.
Masový přechod na EV bude fungovat, pokud lidem zabezpečí všechny velikostní třídy aut, a ne jen malé krabičky od sardinek typu podřadného křápu Spring nebo zaostalého Zoe.Masovou migraci dokáží auta nižší střední třídy. Akorát ta masová migrace nemusí být dnes, ani zítra, ani za pět let...
Jenže plno lidí by mohlo jít do Ev dnes pokud by to bylo druhé auto do rodiny nebo by si k němu občas půjčili větší auto. Bez navýšení uživatelů nedává smysl budování infrastruktury. To že VW nezvladl ID3 znamená pro rozvoj Ev velké zpoždění. A pokud má dopadnout nástup Ev dobře tak toho času tolik není. PS pokud dokážou malé auto do 500 je tu snace že zvládnou jejich věží id3 za 750 nebo méně. U tesly mělo smysl začínat roadsterem a Teslou s. Ale pro ostatní už je většinou na tohle pozdě a hlavně pro politické nadšence.
Libi se mi jemnocit tvurce titulku, se kterym odolal pokuseni dat do jedne vety "dostupny" a "do pul milionu".
Tak když Volks Wagen s celým svým koncernem na lidová auta kašle, Fiat s 500kou v elektrice chce být prémie a jediným opravdovým hráčem - zatím ještě - na lidová auta je v tuto chvíli Dacia, která už "dostupné elektro dělá", tak je ring poměrně volný a Hyundai může přijít prakticky s čímkoli, čím půjde doslova zaplevelit trh.
Odhaduji že nejblíže bude Renault Zoe. Doufám že ho praktičnosti a cenou hyundai překoná. Nemusí nabídnou žádný velký dojezd nebo aposn ne v základní verzi. Většina lidí s tímhle na dovolenou nepojede. Navíc hyundai v poslední době umí i celkem zajímavý design. No jsem zvedav. Držím palce. Třeba to rozhoupe i VW k reparatu.
Za ty peníze - to bude " cenovej trhák ".
No držím palce snad to hyundai zvládne a ukáže že to jde. Z hlediska techniky a cen to dle mého názoru stále je možné. No a k autorovi - upadající zájem o malá auta ? Tak když nejprodávanější auta jsou Peugeot 208 a Sandero :). Corsa, Možná myslel supermini, kde je to otázka začarovaného kruhu zdražování a omezování nabídky. Kdo má supermini v nabídce? No a úspěch Fiatu 500 je taky zřejmý na to jak staré auto to je a nová Ev verze většinu času válcuje velká Ev.
autor mluvil o škodě, neboť ona malé auto nevyrábí a neumí vyrobit ani hybrid velikosti fábie natož elektro.
Spíše nechce/Němci nechtějí vyrábět !
Záleží co dokáže postavit za tuto cenu. Jak velká bude baterie? Jak rychle půjde nabít? Tepelné čerpadlo a předehřev baterie? Nějak se začít musí, zatím jsem skeptický k levnému a funkčnímu elektru.
Uvidíme hyundai umí být dost efektivní pokud jde o poměr ceny a hodnoty. Viz i30. Neříkám že to bude snadné ale dávám jim větší šanci nez VW tomu se zatím s proklamovanou Ev revolucí moc nevede.
a co když to automobilky dělají jen proto, že pak to budou moci zákonodárcům omlatit ohlavu jako nezivotaschopnou ideu a ukázku škody kterou napáchají idealisté humanitních oboru co chtěli změnit fyzikální zakony.
Tak já sem velký zastánce rovnosti technologií a spalovaku, ale tohle je za mě trochu moc konspirace. Energie a kredit značek a investice do toho vložené jsou příliš velké na "úhybný manévr". Co ale nechápu že nebyl větší lobbing za rovný přístup. Paskvil co tu máme má se snahou o snížení emisí pramálo společného a je dost neduveryhodny. Proti ev nic nemám a jako druhé auto do rodiny na dojíždění do práce si to dovedu při konkurenceschopné ceně představit.
Třeba protože mimo EU jsou o větší trhy, kde takové až nesmyslné normy z pohledu udržitelnosti neplatí. Automobilky podle toho co sem pochopil mohou vyrábět a prodávat vozy nesplňující normy EU , jen je nebudou prodavat v EU.Paradoxně občané EU si tak v rámci dobra pohorší a třeba už o 500km vedle může jezdit něco nového s EURO-0 , bez povinných xxxx pasivních a aktivnich systému včetně ochrany hmyzu a národnostních menšin.#ironic #sarcasm
S tím souhlasím ale to je nenutí předvádět drahou habaduru. Navíc i leckteré velké trhy mimo EU tlačí Ev - USA i Čína. Já se nezastával Ev. Jen mi přijde nereálné aby to jak automobilky naskočili na vlnu Ev bylo jen trik. Bohužel to většina z nich myslí vážně i když část na tom zanikne a část už trochu tahá za záchrannou brzdu. No snad brzo na západě skonci dotační šílenství s Ev a snadnou nas v masovém měřítku nikdy nenastane. Uvidíme. Bohužel lidé na to u voleb většinou kašlou s tím že plno z nich věří že to někdo za ně zruší. :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.