Hyundai vysvětlil, jak docílil skrytých světel. Pomohla špionážní technologie

Hyundai se poslední dobou pořádně snaží v odvětví designu a techniky. Jak umí obě oblasti spojit ukazuje třeba na světlometech svého nového SUV.

Nový Hyundai Tucson je bezpochyby jedním z největších překvapení letošního roku. Poněkud konzumní vzhled minulé generace byl designéry vyměněný za futuristickou tvář a několik inovativních prvků. Tím nejvýraznějším prvkem jsou takzvaná parametrická světla, která jsou na první pohled skrytá v přední masce.

Hyundai vysvětluje, jak tato technologie funguje. Prvním vozem značky s technologií skrytých světel byl v loňském roce mastodont Palisade. Ten měl ovšem skryté pouze zadní svítilny, přední světlomety skryl až sedan Sonata později v témže roce. Pro úplnost je nutné dodat, že později dorazil i model Grandeur, který měl jako první skryté světlomety v přední masce.

Hyundai Tucson PHEV detailně: Nabídne 265 koní, na elektřinu ujede přes 50 km

Hyundai Tucson PHEV detailně: Nabídne 265 koní, na elektřinu ujede přes 50 km

Dostáváme se tak až k tucsonu. Jádrem předního světlometu je vnitřní část s technologií svícení, na kterou se osazuje montážní celek LED diod. Přes něj patří vnější krycí sklo s chromovo-niklovou vrstvou a technologií polopropustného zrcadla. Tento prvek určitě znáte, používá se třeba při výslechu či při špionáži.

Na jedné straně působí jako zrcadlo a na druhé jako okno. Jakmile se v temné části rozsvítí, funguje jako okno z obou stran. V klidovém stavu tak auto vypadá, jako kdyby žádné světlomety nemělo, jakmile se ale rozsvítí, rozzáří se boční části masky pomocí této technologie.

Vylepšený Hyundai Santa Fe je v Česku. S vánoční prémií je levnější o 100.000 Kč

Vylepšený Hyundai Santa Fe je v Česku. S vánoční prémií je levnější o 100.000 Kč

Přes vnější krycí sklo pak patří ještě vnější rám a nakonec ozdobný rámeček, který masku zacelí. S novým Hyundaiem Tucson jsme se již svezli a brzy si budete moct přečíst naše jízdní dojmy. Zatím jenom napovíme, že je laděný hodně do komfortu a na nic si nehraje!

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků