Hyundai vypálil Škodě rybník. Tucson už má mild-hybridní pohon

Informace o mild-hybridním hnacím ústrojí už před časem zveřejnila automobilka Kia. Bylo pouze otázkou času, než se systém dostane také do vozu Hyundai.

Je tomu jenom pár dnů, co začal Hyundai v Nošovicích vyrábět modernizovaný model Tucson, který vedle osvěženého vzhledu dostal třeba diodové přední světlomety, nový infotainment nebo panoramatický kamerový systém. Došlo i na downsizing, a sice nahrazením sedmnáctistovky CRDi o deci méně objemným čtyřválcem. Dalo se však očekávat, že to nebude tak úplně všechno.

Hyundai už vyrábí modernizovaný Tucson. Výbavou dohnal konkurenci

Hyundai už vyrábí modernizovaný Tucson. Výbavou dohnal konkurenci

Automobilka Kia už totiž v polovině května informovala o novém mild-hybridním systému pracujícím se 48voltovým elektrickým okruhem, který jako první dostal model Sportage po faceliftu. Agregát s označením EcoDynamics+ v prvé řadě sází na dvoulitr CRDi doplněný o startér-generátor (MHSG), který vozu pomáhá při prudkém zrychlení. Díky němu má klesnout spotřeba paliva až o 7 procent.

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Nyní tento systém dostal také Hyundai Tucson, přičemž dopady na ekonomiku jízdy jsou stejné jako u Kie. Rozdíl je v tom, že zatímco u Sportage vypomáhá jednotka MHSG 10 kilowatty, v Tucsonu má o 2 kilowatty více. Uvedená úspora paliva se váže k manuální převodovce a je měřena v cyklu NEDC.

Hyundai navíc slibuje, že nezůstane pouze u mild-hybridu s dvoulitrem, který má sám o sobě 137 kW, pohání všechna čtyři kola a může být kombinován s manuální šestistupňovou i osmistupňovou automatickou převodovkou. Bude toho víc.

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Již v příštím roce se v Tucsonu objeví jedna-šestka pracující se 48voltovou sítí. Hlavní konkurent korejské značky na českém trhu, automobilka Škoda, již svůj mild-hybridní systém rovněž představila, avšak zatím jako pohon konceptu Vision X. Je určen pro vozy na platformě MQB, pracuje na benzin i CNG, a datum uvedení do sériové výroby zatím není známo.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků