Hyundai vypálil Škodě rybník. Tucson už má mild-hybridní pohon

Informace o mild-hybridním hnacím ústrojí už před časem zveřejnila automobilka Kia. Bylo pouze otázkou času, než se systém dostane také do vozu Hyundai.

Je tomu jenom pár dnů, co začal Hyundai v Nošovicích vyrábět modernizovaný model Tucson, který vedle osvěženého vzhledu dostal třeba diodové přední světlomety, nový infotainment nebo panoramatický kamerový systém. Došlo i na downsizing, a sice nahrazením sedmnáctistovky CRDi o deci méně objemným čtyřválcem. Dalo se však očekávat, že to nebude tak úplně všechno.

Hyundai už vyrábí modernizovaný Tucson. Výbavou dohnal konkurenci

Hyundai už vyrábí modernizovaný Tucson. Výbavou dohnal konkurenci

Automobilka Kia už totiž v polovině května informovala o novém mild-hybridním systému pracujícím se 48voltovým elektrickým okruhem, který jako první dostal model Sportage po faceliftu. Agregát s označením EcoDynamics+ v prvé řadě sází na dvoulitr CRDi doplněný o startér-generátor (MHSG), který vozu pomáhá při prudkém zrychlení. Díky němu má klesnout spotřeba paliva až o 7 procent.

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Nyní tento systém dostal také Hyundai Tucson, přičemž dopady na ekonomiku jízdy jsou stejné jako u Kie. Rozdíl je v tom, že zatímco u Sportage vypomáhá jednotka MHSG 10 kilowatty, v Tucsonu má o 2 kilowatty více. Uvedená úspora paliva se váže k manuální převodovce a je měřena v cyklu NEDC.

Hyundai navíc slibuje, že nezůstane pouze u mild-hybridu s dvoulitrem, který má sám o sobě 137 kW, pohání všechna čtyři kola a může být kombinován s manuální šestistupňovou i osmistupňovou automatickou převodovkou. Bude toho víc.

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Již v příštím roce se v Tucsonu objeví jedna-šestka pracující se 48voltovou sítí. Hlavní konkurent korejské značky na českém trhu, automobilka Škoda, již svůj mild-hybridní systém rovněž představila, avšak zatím jako pohon konceptu Vision X. Je určen pro vozy na platformě MQB, pracuje na benzin i CNG, a datum uvedení do sériové výroby zatím není známo.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků