Hyundai vypálil Škodě rybník. Tucson už má mild-hybridní pohon

Informace o mild-hybridním hnacím ústrojí už před časem zveřejnila automobilka Kia. Bylo pouze otázkou času, než se systém dostane také do vozu Hyundai.

Je tomu jenom pár dnů, co začal Hyundai v Nošovicích vyrábět modernizovaný model Tucson, který vedle osvěženého vzhledu dostal třeba diodové přední světlomety, nový infotainment nebo panoramatický kamerový systém. Došlo i na downsizing, a sice nahrazením sedmnáctistovky CRDi o deci méně objemným čtyřválcem. Dalo se však očekávat, že to nebude tak úplně všechno.

Hyundai už vyrábí modernizovaný Tucson. Výbavou dohnal konkurenci

Hyundai už vyrábí modernizovaný Tucson. Výbavou dohnal konkurenci

Automobilka Kia už totiž v polovině května informovala o novém mild-hybridním systému pracujícím se 48voltovým elektrickým okruhem, který jako první dostal model Sportage po faceliftu. Agregát s označením EcoDynamics+ v prvé řadě sází na dvoulitr CRDi doplněný o startér-generátor (MHSG), který vozu pomáhá při prudkém zrychlení. Díky němu má klesnout spotřeba paliva až o 7 procent.

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Nyní tento systém dostal také Hyundai Tucson, přičemž dopady na ekonomiku jízdy jsou stejné jako u Kie. Rozdíl je v tom, že zatímco u Sportage vypomáhá jednotka MHSG 10 kilowatty, v Tucsonu má o 2 kilowatty více. Uvedená úspora paliva se váže k manuální převodovce a je měřena v cyklu NEDC.

Hyundai navíc slibuje, že nezůstane pouze u mild-hybridu s dvoulitrem, který má sám o sobě 137 kW, pohání všechna čtyři kola a může být kombinován s manuální šestistupňovou i osmistupňovou automatickou převodovkou. Bude toho víc.

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Již v příštím roce se v Tucsonu objeví jedna-šestka pracující se 48voltovou sítí. Hlavní konkurent korejské značky na českém trhu, automobilka Škoda, již svůj mild-hybridní systém rovněž představila, avšak zatím jako pohon konceptu Vision X. Je určen pro vozy na platformě MQB, pracuje na benzin i CNG, a datum uvedení do sériové výroby zatím není známo.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.19yrhe2l
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků