Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai uzavřel partnerství s energetickou společností. Použité baterie z elektrifikovaných vozů budou skladovat pro průmyslové účely udržování energie.

S trvalým nárůstem počtu elektromobilů i hybridů je čím dál aktuálnější otázka "druhého života" či recyklace jejich použitých akumulátorů. Téma je to žhavé pro každou automobilku, která se do těchto vod pouští. Nyní svůj záměr odhaluje Hyundai, který už má svůj masový model s těžkými a velkými bateriemi - Ioniq. Mild hybridem už je ale třeba i SUV Tucson.

Koncern Hyundai Motor Company kvůli tomu uzavřel partnerství se společností Wärtsilä. Rozhodnutí vychází z potřeb obou stran. Automobilka se potřebuje efektivně a ekologicky zbavit použitých baterií, či to spíše umožnit svým zákazníkům, a energetici na druhé straně mohou klientům nabídnout levnější řešení pro skladování průmyslové energie.

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

„Skladování elektrické energie je dalším logickým krokem pro následné využití použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel,“ řekl Dr. Youngcho Chi, vedoucí inovací koncernu. „Opětovným využitím produktů, jako jsou akumulátory elektricky poháněných vozidel, obsahující velké množství vzácných surovin, eliminujeme náklady na likvidaci a zvyšujeme hodnotu investic do výzkumu a vývoje výroby této technologie.“ 

Podle Hyundaie trend vysloužilých baterií nabízí zcela nový pohled a příležitost na skladování elektrické energie v průmyslové oblasti. V roce 2025 by měly být k dispozici použité akumulátory elektricky poháněných vozidel s celkovou kapacitou 29 GWh. Na současném trhu stacionárních zařízení pro skladování elektrické energie je pro skladovací aplikace k dispozici kapacita 10 GWh.

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Je ovšem potřeba říci, že se tímto životnost baterií prodlouží, ale k likvidaci jednou bude muset dojít. Na druhou stranu, vývoj takovýchto kooperací může cenu akumulátorů a tím pádem i elektromobilů a hybridů postupně snižovat. Stejným směrem se udává i konkurence, například Toyota, Nissan či BMW.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků