Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai uzavřel partnerství s energetickou společností. Použité baterie z elektrifikovaných vozů budou skladovat pro průmyslové účely udržování energie.

S trvalým nárůstem počtu elektromobilů i hybridů je čím dál aktuálnější otázka "druhého života" či recyklace jejich použitých akumulátorů. Téma je to žhavé pro každou automobilku, která se do těchto vod pouští. Nyní svůj záměr odhaluje Hyundai, který už má svůj masový model s těžkými a velkými bateriemi - Ioniq. Mild hybridem už je ale třeba i SUV Tucson.

Koncern Hyundai Motor Company kvůli tomu uzavřel partnerství se společností Wärtsilä. Rozhodnutí vychází z potřeb obou stran. Automobilka se potřebuje efektivně a ekologicky zbavit použitých baterií, či to spíše umožnit svým zákazníkům, a energetici na druhé straně mohou klientům nabídnout levnější řešení pro skladování průmyslové energie.

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

„Skladování elektrické energie je dalším logickým krokem pro následné využití použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel,“ řekl Dr. Youngcho Chi, vedoucí inovací koncernu. „Opětovným využitím produktů, jako jsou akumulátory elektricky poháněných vozidel, obsahující velké množství vzácných surovin, eliminujeme náklady na likvidaci a zvyšujeme hodnotu investic do výzkumu a vývoje výroby této technologie.“ 

Podle Hyundaie trend vysloužilých baterií nabízí zcela nový pohled a příležitost na skladování elektrické energie v průmyslové oblasti. V roce 2025 by měly být k dispozici použité akumulátory elektricky poháněných vozidel s celkovou kapacitou 29 GWh. Na současném trhu stacionárních zařízení pro skladování elektrické energie je pro skladovací aplikace k dispozici kapacita 10 GWh.

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Je ovšem potřeba říci, že se tímto životnost baterií prodlouží, ale k likvidaci jednou bude muset dojít. Na druhou stranu, vývoj takovýchto kooperací může cenu akumulátorů a tím pádem i elektromobilů a hybridů postupně snižovat. Stejným směrem se udává i konkurence, například Toyota, Nissan či BMW.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků