Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai uzavřel partnerství s energetickou společností. Použité baterie z elektrifikovaných vozů budou skladovat pro průmyslové účely udržování energie.

S trvalým nárůstem počtu elektromobilů i hybridů je čím dál aktuálnější otázka "druhého života" či recyklace jejich použitých akumulátorů. Téma je to žhavé pro každou automobilku, která se do těchto vod pouští. Nyní svůj záměr odhaluje Hyundai, který už má svůj masový model s těžkými a velkými bateriemi - Ioniq. Mild hybridem už je ale třeba i SUV Tucson.

Koncern Hyundai Motor Company kvůli tomu uzavřel partnerství se společností Wärtsilä. Rozhodnutí vychází z potřeb obou stran. Automobilka se potřebuje efektivně a ekologicky zbavit použitých baterií, či to spíše umožnit svým zákazníkům, a energetici na druhé straně mohou klientům nabídnout levnější řešení pro skladování průmyslové energie.

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

„Skladování elektrické energie je dalším logickým krokem pro následné využití použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel,“ řekl Dr. Youngcho Chi, vedoucí inovací koncernu. „Opětovným využitím produktů, jako jsou akumulátory elektricky poháněných vozidel, obsahující velké množství vzácných surovin, eliminujeme náklady na likvidaci a zvyšujeme hodnotu investic do výzkumu a vývoje výroby této technologie.“ 

Podle Hyundaie trend vysloužilých baterií nabízí zcela nový pohled a příležitost na skladování elektrické energie v průmyslové oblasti. V roce 2025 by měly být k dispozici použité akumulátory elektricky poháněných vozidel s celkovou kapacitou 29 GWh. Na současném trhu stacionárních zařízení pro skladování elektrické energie je pro skladovací aplikace k dispozici kapacita 10 GWh.

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Je ovšem potřeba říci, že se tímto životnost baterií prodlouží, ale k likvidaci jednou bude muset dojít. Na druhou stranu, vývoj takovýchto kooperací může cenu akumulátorů a tím pádem i elektromobilů a hybridů postupně snižovat. Stejným směrem se udává i konkurence, například Toyota, Nissan či BMW.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků