Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai uzavřel partnerství s energetickou společností. Použité baterie z elektrifikovaných vozů budou skladovat pro průmyslové účely udržování energie.

S trvalým nárůstem počtu elektromobilů i hybridů je čím dál aktuálnější otázka "druhého života" či recyklace jejich použitých akumulátorů. Téma je to žhavé pro každou automobilku, která se do těchto vod pouští. Nyní svůj záměr odhaluje Hyundai, který už má svůj masový model s těžkými a velkými bateriemi - Ioniq. Mild hybridem už je ale třeba i SUV Tucson.

Koncern Hyundai Motor Company kvůli tomu uzavřel partnerství se společností Wärtsilä. Rozhodnutí vychází z potřeb obou stran. Automobilka se potřebuje efektivně a ekologicky zbavit použitých baterií, či to spíše umožnit svým zákazníkům, a energetici na druhé straně mohou klientům nabídnout levnější řešení pro skladování průmyslové energie.

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

„Skladování elektrické energie je dalším logickým krokem pro následné využití použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel,“ řekl Dr. Youngcho Chi, vedoucí inovací koncernu. „Opětovným využitím produktů, jako jsou akumulátory elektricky poháněných vozidel, obsahující velké množství vzácných surovin, eliminujeme náklady na likvidaci a zvyšujeme hodnotu investic do výzkumu a vývoje výroby této technologie.“ 

Podle Hyundaie trend vysloužilých baterií nabízí zcela nový pohled a příležitost na skladování elektrické energie v průmyslové oblasti. V roce 2025 by měly být k dispozici použité akumulátory elektricky poháněných vozidel s celkovou kapacitou 29 GWh. Na současném trhu stacionárních zařízení pro skladování elektrické energie je pro skladovací aplikace k dispozici kapacita 10 GWh.

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Je ovšem potřeba říci, že se tímto životnost baterií prodlouží, ale k likvidaci jednou bude muset dojít. Na druhou stranu, vývoj takovýchto kooperací může cenu akumulátorů a tím pádem i elektromobilů a hybridů postupně snižovat. Stejným směrem se udává i konkurence, například Toyota, Nissan či BMW.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků