Sedmadvacet nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell bude sloužit u sedmi přepravních, výrobních a obchodních společností.
Náklaďák XCIENT Fuel Cell byl uveden na trh v roce 2020 jakožto první sériové vyráběné těžké nákladní vozidlo, poháněné palivovými články. V Evropě je od loňského roku v provozu flotila 47 kusů, které do července 2022 ujely přes čtyři miliony kilometrů.
Nově bude Německu nasazeno dalších 27 vozů s využitím vládního dotačního programu. Na tamním trhu se bude o rozvoj obchodní činnosti na poli vodíkových užitkových vozů starat nová společnost Hyundai Hydrogen Mobility Germany GmbH. Jejími cíli jsou kromě prodeje i provoz plnicích stanic, servis a rozvoj partnerství.
Vodíková nákladní vozidla pro Německo mají dvě sady palivových článků s celkovým výkonem 180 kW. Celkem 31 kg paliva je uloženo v sedmi nádržích, dále je na palubě trojice akumulátorů s kapacitou 72 kWh. Předpokládaný maximální dojezd činí 400 kilometrů a tankování má v závislosti na teplotě trvat 8 až 20 minut. Pohon má na starost 350kW (476k) elektromotor s točivým momentem 2237 Nm.