Hyundai v Německu nasadí těžké vodíkové náklaďáky. Ve Švýcarsku už najely 4 miliony kilometrů

13 komentářů

mmichall
10. srpna • 17:52

Je tam chyba v datume ???
Isto je to červenec 2022 ???
To by musel kazdych 24h/30 v mesiaci nabehat kazdy kamion 2836km !!!!
A to som ratal
4 000 000km/47ks/30dni
To sa da ???
Alebo tam ma byt 7/2021 ???

Georg
13. srpna • 11:31

Mně z dostupných informací vychází průměrný současný denní nájezd na cca 175 km / vozidlo.
Totiž během prvních 11 měsíců (10 /2021) najela flotila 47 vozidel po švýcarských silnicích 1. milion km - cca 65 km / den.
Následující rok do současnosti další 3 miliony km, což je právě cca 175 km / vozidlo / den.
Pokud vezmeme v úvahu to, že se ve Švýcarsku dodržují nepracovní neděle, tak je průměrný denní nájezd každého vozidla o trochu vyšší.zdroj: https://www.greencarcongress.com/2021/07/fleet-of-hyundai-... ...

Georg
13. srpna • 11:36

Oprava - ,,Totiž během prvních 11 měsíců (10 /2020)"

Jiřík
6. srpna • 12:12

"Náklaďák XCIENT Fuel Cell byl uveden na trh v roce 2020 jakožto první sériové vyráběné těžké nákladní vozidlo, poháněné palivovými články." Tak to rozhodně první nebyl, protože před ním jezdila už o rok dříve Scania.
https://fuelcelltrucks.eu/project/scania-four-hydro... ...

Georg
7. srpna • 7:42

XCIENT Fuel Cell rozhodně je a navždy zůstane prvním SÉRIOVĚ vyráběným těžkým nákladním vozidlem, poháněným palivovými články!
Scania s palivovými články byla předělaná konvenční vozidla a nebyla sériově vyráběná. Do provozu se dostala jen 4 zkušební vozidla v pilotním projektu ve spolupráci se společností ASKO.

Jiřík
7. srpna • 9:08

Není a nezůstane, 47 ks není žádná sériová výroba.

Net
8. srpna • 5:59

Aha 47 ks sériová výroba není, ale 4 ks ano?

Jim
5. srpna • 12:02

A co hmotnost? Aby pak nevozil jen peří, protože celková hmotnost je ve většině zemí omezena legislativou.

Thomas
7. srpna • 7:00

ve Švýcarsku zásobují Coop

Michal
5. srpna • 13:51

Hmotnost bude v pohodě. 9 795 šasí s kabinou. Což je cca stejně jako u ostatních značek s klasickým spalovákem

Twan
6. srpna • 20:23

A co baterie na dlouhá stoupání? Jak dlouho to zvládne dávat ten krouťák? Nebude to jako americké tahače kterým se při dlouhém stoupání zapíná větrák který výrazně omezí výkon a nebudeme pak tahače v kopcích očima popohánět více než ty současné?

Pikus
6. srpna • 22:48

Tohle je na rozvozu kolem lokálního hubu...navíc to bylo testováno ve Švýcarsku, 4 mio kilometrů v provozu. Určitě to zvládne i Loděnice -Rudna.

Twan
8. srpna • 23:16

O tom nepochybuji, ale v jakém tempu vůči spalovacím strojům a HLAVNĚ jak dlouho? O tom nikdo neinformuje. A dále, jaké jsou tedy reálné úspory CO2 při zahrnutí baterie ATD.....takové drobné nepodstatné dotazy za miliony mínusů.....když vyrobím deset náklaďáků co vydrží 100,000km, tak najeli milion Km a taky to zní slibně....podle mne existuje důvod proč se Volvo v 90. letech na koncept ETC montovaný jako koncept samotný a varianta vycházející z přestavby tehdejší řady vykašlalo (také testovaný v provozu), protože kdyby to bylo tak růžové, tak to asi jezdí (když odmyslím "konspirační teorie"). Jenže nejezdí. A když si pominu jediný léty prověřený prvek, spalovací motor, tak je těch otazníků i na těch 4.000.000km moc :) Příjemný návrat do reality.....Jo....a samozřejmě to vyvinula neznámá firma s experty kteří utekli od zavedených značek snažících se o stejnou věc.....TAK URČITĚ TUPOUNI :D :D

Doporučujeme

Články odjinud