Vodíková nákladní vozidla pro Německo mají dvě sady palivových článků s celkovým výkonem 180 kW. Zdroj: Hyundai

Vodíková nákladní vozidla pro Německo mají dvě sady palivových článků s celkovým výkonem 180 kW. | Zdroj: Hyundai

Celkem 31 kg paliva je uloženo v sedmi nádržích, dále je na palubě trojice akumulátorů s kapacitou 72 kWh. Zdroj: Hyundai

Celkem 31 kg paliva je uloženo v sedmi nádržích, dále je na palubě trojice akumulátorů s kapacitou 72 kWh. | Zdroj: Hyundai

Předpokládaný maximální dojezd činí 400 kilometrů a tankování má v závislosti na teplotě trvat 8 až 20 minut. Zdroj: Hyundai

Předpokládaný maximální dojezd činí 400 kilometrů a tankování má v závislosti na teplotě trvat 8 až 20 minut. | Zdroj: Hyundai

Pohon má na starost 350kW (476k) elektromotor s točivým momentem 2237 Nm. Zdroj: Hyundai

Pohon má na starost 350kW (476k) elektromotor s točivým momentem 2237 Nm. | Zdroj: Hyundai

V Evropě je od loňského roku v provozu flotila 47 kusů, které do července 2022 ujely přes čtyři miliony kilometrů. Zdroj: Hyundai

V Evropě je od loňského roku v provozu flotila 47 kusů, které do července 2022 ujely přes čtyři miliony kilometrů. | Zdroj: Hyundai

Celkem 31 kg paliva je uloženo v sedmi nádržích, dále je na palubě trojice akumulátorů s kapacitou 72 kWh. Zdroj: Hyundai
Předpokládaný maximální dojezd činí 400 kilometrů a tankování má v závislosti na teplotě trvat 8 až 20 minut. Zdroj: Hyundai
Pohon má na starost 350kW (476k) elektromotor s točivým momentem 2237 Nm. Zdroj: Hyundai
V Evropě je od loňského roku v provozu flotila 47 kusů, které do července 2022 ujely přes čtyři miliony kilometrů. Zdroj: Hyundai
5
Fotogalerie

Hyundai v Německu nasadí těžké vodíkové náklaďáky. Ve Švýcarsku už najely 4 miliony kilometrů

Sedmadvacet nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell bude sloužit u sedmi přepravních, výrobních a obchodních společností.

Náklaďák XCIENT Fuel Cell byl uveden na trh v roce 2020 jakožto první sériové vyráběné těžké nákladní vozidlo, poháněné palivovými články. V Evropě je od loňského roku v provozu flotila 47 kusů, které do července 2022 ujely přes čtyři miliony kilometrů.

Nově bude Německu nasazeno dalších 27 vozů s využitím vládního dotačního programu. Na tamním trhu se bude o rozvoj obchodní činnosti na poli vodíkových užitkových vozů starat nová společnost Hyundai Hydrogen Mobility Germany GmbH. Jejími cíli jsou kromě prodeje i provoz plnicích stanic, servis a rozvoj partnerství.

Vodíková nákladní vozidla pro Německo mají dvě sady palivových článků s celkovým výkonem 180 kW. Celkem 31 kg paliva je uloženo v sedmi nádržích, dále je na palubě trojice akumulátorů s kapacitou 72 kWh. Předpokládaný maximální dojezd činí 400 kilometrů a tankování má v závislosti na teplotě trvat 8 až 20 minut. Pohon má na starost 350kW (476k) elektromotor s točivým momentem 2237 Nm.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud