Hyundai: vlajková loď XG s novým motorem a designem

Nový sedan vyšší střední třídy Hyundai XG 3,5 i V6 představený na nedávném ženevském autosalónu, vznikl dalším vývojem dosavadního typu. Modernizace si kladla za cíl vyhovět především vkusu evropských zákazníků a splnit jejich požadavky na komfort i dynamiku.

Nový vidlicový šestiválec 3,5 V6 24V s výkonem 145 kW nahrazuje na českém trhu původní třílitrový motor o výkonu 138 kW a ve spojení s pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou s možností sekvenční volby poskytuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Ve standardní výbavě nechybí kožené čalounění, stírače ovládané dešťovým senzorem, elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52, se softwarem pro Českou republiku.

Nový třiapůllitrový vidlicový motor dosahuje točivého momentu 292 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Pětistupňová automatická převodovka má první čtyři stupně relativně krátké, pátý rychlostní stupeň pak je dlouhým rychloběhem snižujícím hlučnost a spotřebu paliva při dlouhých dálničních cestách.

Převodové ústrojí je elektronicky řízeno a jeho hydraulický měnič se při vyrovnané jízdě vyšší rychlostí uzamyká, aby se zamezilo ztrátám daným jeho prokluzem. Převodovka je vybavena spínačem, jímž lze zvolit sportovní mód řazení více využívající vyšších otáček motoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hyundai XG působí majestátně.

Nejvýraznější vnější odlišností nového XG 3,5 i V6 jsou boční směrová světla zabarvená stříbrně namísto předchozí žluté barvy. Stejně tak přední mlhové světlomety už nemají žluté krycí sklo, ale jsou čiré. Stylisticky přepracovány byly rovněž zadní sdružené světlomety. Kolem vozu se stejně jako dříve táhne chromovaná ochranná lišta, která však vpředu spočívá na zcela přepracovaném nárazníku. Standardní jsou šestnáctipalcová litá kola s pneumatikami 205/60 VR16.

Uvnitř nechybí elektroluminiscenční přístrojová deska, samočinná klimatizace a vyhřívání předních sedaček. Přepracován byl displej palubního počítače umístěný na středovém panelu a některé prvky byly doplněny zcela nově.

Bezpečnostní výbava zahrnuje 4 airbagy včetně bočních a čidlo zatížení sedadla spolujezdce. Pokud na něm nikdo nesedí, tak při případném nárazu dojde pouze k aktivaci vzduchových vaků pouze na straně řidiče, čímž se snižují náklady na opravu vozidla.

Cena byla stanovena na 989 900 Kč.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

dnes | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků