Hyundai: vlajková loď XG s novým motorem a designem

Nový sedan vyšší střední třídy Hyundai XG 3,5 i V6 představený na nedávném ženevském autosalónu, vznikl dalším vývojem dosavadního typu. Modernizace si kladla za cíl vyhovět především vkusu evropských zákazníků a splnit jejich požadavky na komfort i dynamiku.

Nový vidlicový šestiválec 3,5 V6 24V s výkonem 145 kW nahrazuje na českém trhu původní třílitrový motor o výkonu 138 kW a ve spojení s pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou s možností sekvenční volby poskytuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Ve standardní výbavě nechybí kožené čalounění, stírače ovládané dešťovým senzorem, elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52, se softwarem pro Českou republiku.

Nový třiapůllitrový vidlicový motor dosahuje točivého momentu 292 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Pětistupňová automatická převodovka má první čtyři stupně relativně krátké, pátý rychlostní stupeň pak je dlouhým rychloběhem snižujícím hlučnost a spotřebu paliva při dlouhých dálničních cestách.

Převodové ústrojí je elektronicky řízeno a jeho hydraulický měnič se při vyrovnané jízdě vyšší rychlostí uzamyká, aby se zamezilo ztrátám daným jeho prokluzem. Převodovka je vybavena spínačem, jímž lze zvolit sportovní mód řazení více využívající vyšších otáček motoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hyundai XG působí majestátně.

Nejvýraznější vnější odlišností nového XG 3,5 i V6 jsou boční směrová světla zabarvená stříbrně namísto předchozí žluté barvy. Stejně tak přední mlhové světlomety už nemají žluté krycí sklo, ale jsou čiré. Stylisticky přepracovány byly rovněž zadní sdružené světlomety. Kolem vozu se stejně jako dříve táhne chromovaná ochranná lišta, která však vpředu spočívá na zcela přepracovaném nárazníku. Standardní jsou šestnáctipalcová litá kola s pneumatikami 205/60 VR16.

Uvnitř nechybí elektroluminiscenční přístrojová deska, samočinná klimatizace a vyhřívání předních sedaček. Přepracován byl displej palubního počítače umístěný na středovém panelu a některé prvky byly doplněny zcela nově.

Bezpečnostní výbava zahrnuje 4 airbagy včetně bočních a čidlo zatížení sedadla spolujezdce. Pokud na něm nikdo nesedí, tak při případném nárazu dojde pouze k aktivaci vzduchových vaků pouze na straně řidiče, čímž se snižují náklady na opravu vozidla.

Cena byla stanovena na 989 900 Kč.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků