Hyundai: vlajková loď XG s novým motorem a designem

Hyundai: vlajková loď  XG s novým motorem a designem

Nový sedan vyšší střední třídy Hyundai XG 3,5 i V6 představený na nedávném ženevském autosalónu, vznikl dalším vývojem dosavadního typu. Modernizace si kladla za cíl vyhovět především vkusu evropských zákazníků a splnit jejich požadavky na komfort i dynamiku.

Nový vidlicový šestiválec 3,5 V6 24V s výkonem 145 kW nahrazuje na českém trhu původní třílitrový motor o výkonu 138 kW a ve spojení s pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou s možností sekvenční volby poskytuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Ve standardní výbavě nechybí kožené čalounění, stírače ovládané dešťovým senzorem, elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52, se softwarem pro Českou republiku.

Nový třiapůllitrový vidlicový motor dosahuje točivého momentu 292 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Pětistupňová automatická převodovka má první čtyři stupně relativně krátké, pátý rychlostní stupeň pak je dlouhým rychloběhem snižujícím hlučnost a spotřebu paliva při dlouhých dálničních cestách.

Převodové ústrojí je elektronicky řízeno a jeho hydraulický měnič se při vyrovnané jízdě vyšší rychlostí uzamyká, aby se zamezilo ztrátám daným jeho prokluzem. Převodovka je vybavena spínačem, jímž lze zvolit sportovní mód řazení více využívající vyšších otáček motoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hyundai XG působí majestátně.

Nejvýraznější vnější odlišností nového XG 3,5 i V6 jsou boční směrová světla zabarvená stříbrně namísto předchozí žluté barvy. Stejně tak přední mlhové světlomety už nemají žluté krycí sklo, ale jsou čiré. Stylisticky přepracovány byly rovněž zadní sdružené světlomety. Kolem vozu se stejně jako dříve táhne chromovaná ochranná lišta, která však vpředu spočívá na zcela přepracovaném nárazníku. Standardní jsou šestnáctipalcová litá kola s pneumatikami 205/60 VR16.

Uvnitř nechybí elektroluminiscenční přístrojová deska, samočinná klimatizace a vyhřívání předních sedaček. Přepracován byl displej palubního počítače umístěný na středovém panelu a některé prvky byly doplněny zcela nově.

Bezpečnostní výbava zahrnuje 4 airbagy včetně bočních a čidlo zatížení sedadla spolujezdce. Pokud na něm nikdo nesedí, tak při případném nárazu dojde pouze k aktivaci vzduchových vaků pouze na straně řidiče, čímž se snižují náklady na opravu vozidla.

Cena byla stanovena na 989 900 Kč.

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků