Hyundai: vlajková loď XG s novým motorem a designem

Nový sedan vyšší střední třídy Hyundai XG 3,5 i V6 představený na nedávném ženevském autosalónu, vznikl dalším vývojem dosavadního typu. Modernizace si kladla za cíl vyhovět především vkusu evropských zákazníků a splnit jejich požadavky na komfort i dynamiku.

Nový vidlicový šestiválec 3,5 V6 24V s výkonem 145 kW nahrazuje na českém trhu původní třílitrový motor o výkonu 138 kW a ve spojení s pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou s možností sekvenční volby poskytuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Ve standardní výbavě nechybí kožené čalounění, stírače ovládané dešťovým senzorem, elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52, se softwarem pro Českou republiku.

Nový třiapůllitrový vidlicový motor dosahuje točivého momentu 292 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Pětistupňová automatická převodovka má první čtyři stupně relativně krátké, pátý rychlostní stupeň pak je dlouhým rychloběhem snižujícím hlučnost a spotřebu paliva při dlouhých dálničních cestách.

Převodové ústrojí je elektronicky řízeno a jeho hydraulický měnič se při vyrovnané jízdě vyšší rychlostí uzamyká, aby se zamezilo ztrátám daným jeho prokluzem. Převodovka je vybavena spínačem, jímž lze zvolit sportovní mód řazení více využívající vyšších otáček motoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hyundai XG působí majestátně.

Nejvýraznější vnější odlišností nového XG 3,5 i V6 jsou boční směrová světla zabarvená stříbrně namísto předchozí žluté barvy. Stejně tak přední mlhové světlomety už nemají žluté krycí sklo, ale jsou čiré. Stylisticky přepracovány byly rovněž zadní sdružené světlomety. Kolem vozu se stejně jako dříve táhne chromovaná ochranná lišta, která však vpředu spočívá na zcela přepracovaném nárazníku. Standardní jsou šestnáctipalcová litá kola s pneumatikami 205/60 VR16.

Uvnitř nechybí elektroluminiscenční přístrojová deska, samočinná klimatizace a vyhřívání předních sedaček. Přepracován byl displej palubního počítače umístěný na středovém panelu a některé prvky byly doplněny zcela nově.

Bezpečnostní výbava zahrnuje 4 airbagy včetně bočních a čidlo zatížení sedadla spolujezdce. Pokud na něm nikdo nesedí, tak při případném nárazu dojde pouze k aktivaci vzduchových vaků pouze na straně řidiče, čímž se snižují náklady na opravu vozidla.

Cena byla stanovena na 989 900 Kč.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků