Hyundai Veloster Turbo: v Anglii od 686 200 Kč

Zákazníci ve Velké Británii budou mezi prvními v Evropě, kteří si budou moci objednat špičkovou verzi pozoruhodného sportovního vozu z dílen Hyundaie.

Kompaktní sportovní Hyundai Veloster vyniká hned v několika ohledech: na vesměs funkčně pojaté jihokorejské automobily působí nezvykle hravým dojmem a na jedné straně má dvoje a na druhé straně jen jedny boční dveře. Veloster se představil na začátku loňského roku v Detroitu a na většině trhů byl dosud nabízen výhradně v kombinaci s atmosféricky plněným zážehovým čtyřválcem 1,6 GDi s přímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Veloster Turbo dorazil do Albionu

Tato verze s výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 167 Nm a cenou od 479 900 Kč zůstává beze změn, ale novinkou na evropském kontinentě se stává dlouho očekávaný Hyundai Veloster Turbo. Ten svoji premiéru zažil v Detroitu letos a od 24. září jej budou moci oficiálně objednávat ve Velké Británii, kde ceny začínají v přepočtu na částce 686 244 Kč. My jsme vám přinesli špionážní snímky z testování tohoto modelu již v půli loňského roku.

Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI - atmosférické radovánky

Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI - atmosférické radovánky

Novinka disponuje přeplňovanou verzí čtyřválce 1,6 GDi z nové generace motorů Hyundai, jež jsme vám představili na sklonku loňského roku. Pro evropské trhy byla poněkud podladěna na výkonu, dosahuje „jen“ 186 koní (137 kW) místo 201 koní (148 kW) americké verze, nicméně točivý moment zůstal zachován na hodnotě 265 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Veloster Turbo zaznamenal modifikace na karoserii i v jejích útrobách

V kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou Hyundai Veloster Turbo evropské specifikace zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,4 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 214 km/h. Průměrná spotřeba má činit 6,9 l/100 km a emise CO2 pak budou 157 g/km. V porovnání se standardním Velosterem bude Turbo opatřeno nově odladěným podvozkem s tužšími tlumiči, upravenými nárazníky a dalšími exteriérovými doplňky a osmnáctipalcovými litými ráfky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Několik obrázků z loňského testování

Uvnitř se řidič může těšit na sportovní, kůží čalouněná sedadla a rozšířenou standardní výbavu zahrnující například sedmipalcovým barevný monitor na středové konzoli, vestavěnou navigaci nebo couvací kameru. V Anglii se má nový Veloster Turbo podle tvrzení Tonyho Whitehorna, šéfa společnosti Hyundai Motor UK, postavit především proti vozům VW Scirocco a Vauxhall (Opel) Astra GTC.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků