Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Divize N automobilky Hyundai má do budoucna docela dobře našlápnuto. Šéfuje jí Albert Biermann, bývalý šéf divize BMW M, který se v rámci koncernu bude podílet také na vozech Kia, přičemž první vlaštovku vyvíjenou pod jeho taktovkou uvidíme už zanedlouho v Paříži. Bude vyházet z nové generace modelu i30 a na mušku si vezme například ostré Volkswageny Golf nebo Renault Mégane RS.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Vůz jsme již mohli krátce prohlédnout na videích z testování, v Paříži však neuvidíme hotovou produkční verzi, ale „pouze“ koncept s názvem RM30. Za poslední roky se jedná už o čtvrtý koncept s označením RN, jenže zatímco ty předchozí (RN14, RN15 a RN16 N) měly motory uprostřed a pohon zadních kol, v případě „třicítky“ se očekává klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Bližší technická data zatím Hyundai tají, pokud se chce ale nový hot-hatch měřit s nejlepšími, měl by mít alespoň přeplňovaný dvoulitr a výkon okolo 250 až 300 koní.

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

V začátcích produkce se zřejmě dočkáme pouze manuální šestistupňové převodovky, v roce 2018 by ale měla dorazit také automatická skříň. Podle Biermanna bude mít vůz přijatelnou cenu a maximální rychlost 250 km/h, což už v dnešní době zvládá také Škoda Octavia ve verzi RS230. Na vývoji se podílelo také oddělení Hyundai Motorsport, a to už něco znamená!

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků