Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Divize N automobilky Hyundai má do budoucna docela dobře našlápnuto. Šéfuje jí Albert Biermann, bývalý šéf divize BMW M, který se v rámci koncernu bude podílet také na vozech Kia, přičemž první vlaštovku vyvíjenou pod jeho taktovkou uvidíme už zanedlouho v Paříži. Bude vyházet z nové generace modelu i30 a na mušku si vezme například ostré Volkswageny Golf nebo Renault Mégane RS.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Vůz jsme již mohli krátce prohlédnout na videích z testování, v Paříži však neuvidíme hotovou produkční verzi, ale „pouze“ koncept s názvem RM30. Za poslední roky se jedná už o čtvrtý koncept s označením RN, jenže zatímco ty předchozí (RN14, RN15 a RN16 N) měly motory uprostřed a pohon zadních kol, v případě „třicítky“ se očekává klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Bližší technická data zatím Hyundai tají, pokud se chce ale nový hot-hatch měřit s nejlepšími, měl by mít alespoň přeplňovaný dvoulitr a výkon okolo 250 až 300 koní.

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

V začátcích produkce se zřejmě dočkáme pouze manuální šestistupňové převodovky, v roce 2018 by ale měla dorazit také automatická skříň. Podle Biermanna bude mít vůz přijatelnou cenu a maximální rychlost 250 km/h, což už v dnešní době zvládá také Škoda Octavia ve verzi RS230. Na vývoji se podílelo také oddělení Hyundai Motorsport, a to už něco znamená!

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků