Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Divize N automobilky Hyundai má do budoucna docela dobře našlápnuto. Šéfuje jí Albert Biermann, bývalý šéf divize BMW M, který se v rámci koncernu bude podílet také na vozech Kia, přičemž první vlaštovku vyvíjenou pod jeho taktovkou uvidíme už zanedlouho v Paříži. Bude vyházet z nové generace modelu i30 a na mušku si vezme například ostré Volkswageny Golf nebo Renault Mégane RS.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Vůz jsme již mohli krátce prohlédnout na videích z testování, v Paříži však neuvidíme hotovou produkční verzi, ale „pouze“ koncept s názvem RM30. Za poslední roky se jedná už o čtvrtý koncept s označením RN, jenže zatímco ty předchozí (RN14, RN15 a RN16 N) měly motory uprostřed a pohon zadních kol, v případě „třicítky“ se očekává klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Bližší technická data zatím Hyundai tají, pokud se chce ale nový hot-hatch měřit s nejlepšími, měl by mít alespoň přeplňovaný dvoulitr a výkon okolo 250 až 300 koní.

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

V začátcích produkce se zřejmě dočkáme pouze manuální šestistupňové převodovky, v roce 2018 by ale měla dorazit také automatická skříň. Podle Biermanna bude mít vůz přijatelnou cenu a maximální rychlost 250 km/h, což už v dnešní době zvládá také Škoda Octavia ve verzi RS230. Na vývoji se podílelo také oddělení Hyundai Motorsport, a to už něco znamená!

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků