Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Hyundai v Paříži ukáže koncept sporťáku. Tady jsou první informace!

Divize N automobilky Hyundai má do budoucna docela dobře našlápnuto. Šéfuje jí Albert Biermann, bývalý šéf divize BMW M, který se v rámci koncernu bude podílet také na vozech Kia, přičemž první vlaštovku vyvíjenou pod jeho taktovkou uvidíme už zanedlouho v Paříži. Bude vyházet z nové generace modelu i30 a na mušku si vezme například ostré Volkswageny Golf nebo Renault Mégane RS.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Vůz jsme již mohli krátce prohlédnout na videích z testování, v Paříži však neuvidíme hotovou produkční verzi, ale „pouze“ koncept s názvem RM30. Za poslední roky se jedná už o čtvrtý koncept s označením RN, jenže zatímco ty předchozí (RN14, RN15 a RN16 N) měly motory uprostřed a pohon zadních kol, v případě „třicítky“ se očekává klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Bližší technická data zatím Hyundai tají, pokud se chce ale nový hot-hatch měřit s nejlepšími, měl by mít alespoň přeplňovaný dvoulitr a výkon okolo 250 až 300 koní.

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

V začátcích produkce se zřejmě dočkáme pouze manuální šestistupňové převodovky, v roce 2018 by ale měla dorazit také automatická skříň. Podle Biermanna bude mít vůz přijatelnou cenu a maximální rychlost 250 km/h, což už v dnešní době zvládá také Škoda Octavia ve verzi RS230. Na vývoji se podílelo také oddělení Hyundai Motorsport, a to už něco znamená!

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků