Hyundai v Nošovicích sotva začal vyrábět a už výrobu snižuje

Podle dostupných údajů bude teprve před několika týdny zprovozněná nošovická továrna značky Hyundai omezovat svoji výrobu. Za tímto opatřením stojí všudypřítomná ekonomická krize, spojená se snížením poptávky po nových automobilech. Podle zjištění deníku Právo bude mít nyní pracovní týden v Nošovicích pouze čtyři dny a za nařízené volno budou zaměstnanci pobírat 70 % svého platu. O těchto opatřeních bylo rozhodnuto včera, na dnešek svolal tiskový mluvčí závodu HMMC Petr Vaněk tiskovou konferenci, kde zřejmě oficiálně uvede podrobnosti.

Závod Hyundai v Nošovicích v současnosti dává práci dvěma tisícovkám zaměstnanců, po plném náběhu výroby na 300 000 vozů ročně by jich měly být tisícovky tři. Vzhledem k omezení délky pracovního týdne se pravděpodobně plán vyrobit letos 185 000 aut splnit nepodaří, ale propouštění zatím nehrozí. 
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků