Hyundai v ČR láme rekordy, v roce 2002 největší nárůst prodeje

Léta byl dovozcem této korejské značky podnik zahraničního obchodu Motokov. Moc se mu nedařilo, a tak došlo v roce 2001 ke změně. Import převzala zcela nová firma Hyundai Motor CZ, součást uskupení Autopalace, od počátku devadesátých let dovozce značky Mazda. Právě uplynulý rok byl triumfem – Hyundai se dostal do první desítky nejprodávanějších značek u nás.

Přesně v momentě, kdy začal na českém trhu v dubnu 2001 působit nový autorizovaný distributor vozů značky Hyundai, se prodej vozů této značky začal výrazně posouvat směrem nahoru. Za rok 2002 si Hyundai dal cíl dostat se s výsledky prodejů do první desítky. Tento cíl splnil a obsadil 9. místo. Pro úplnost dodáváme, že na českém trhu působí 35 automobilových značek.

Umístění na devátém místě je zatím nejlepší za dobu působení značky Hyundai v České republice. Celkový nárůst prodejů se v roce 2002 zvýšil o téměř 95 % v porovnání s výsledky za rok 2001. Jde skutečně o největší nárůst na trhu mezi všemi automobilovými značkami za rok 2002. Tato čísla zahrnují jak vozy osobní, tak lehké užitkové.

Za měsíc prosinec 2002 v prodejích osobních vozů Hyundai dosáhl 8. místa ze všech značek prodávaných na českém trhu. Podíl na trhu osobních automobilů je za prosinec 2002 2,71 %. Počet prodaných vozidel se v této kategorii v porovnání za stejné období 2001 zvýšil o 153,33 %.

K těmto úspěchům výrazně přispěly i prodeje velmi žádaných modelů jako Santa Fe a stále ještě novinky Hyundai Getz. Santa Fe se ve své kategorii (terénní/SUV) umístil za rok 2002 na prvním místě a Getz rovněž dosáhl historického výsledku umístěním na 3. místě v prestižní české novinářské anketě Auto roku 2003.

Prestiž korejských vozů stále stoupá a zájem o ně podněcuje i tradičně bohatá výbava už v základním provedení a velmi příznivé ceny. Někdejší nepříliš výrazná image je už dávno pryč, i ojeté korejské vozy z posledních let si zachovávají svou cenu. Prodejci tradičních evropských značek – o japonských nemluvě – musejí s Korejci počítat stále výrazněji.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků