Hyundai rozšíří základní výbavu. Jde mu o ty nejdůležitější lidi na světě

Určitě se vám už někdy stalo, že jste něco, nebo nedej bože někoho, zapomněli na zadních sedadlech. Automobilky proti tomu výrazně bojují.

Včera, 31. července, byl takzvaný National Heatstroke Prevention Day, čili mezinárodní den proti úpalu. Tato událost s automobily nemá na první pohled nic společného, ale opak je pravdou. Určitě vám totiž neunikly články o tom, jak lidé nechávají své domácí mazlíčky, a v tom horším případě i děti, v autech v rozpálených letních dnech.

Nový Hyundai Sonata Hybrid detailně: 195 koní doplňuje energie ze Slunce

Nový Hyundai Sonata Hybrid detailně: 195 koní doplňuje energie ze Slunce

Nedbalost a nezodpovědnost některých lidí poté mohou vyústit i v tragickou nehodu, kterých jsou potom plné zprávy. Automobilky proti této záležitosti bojují, inovativním řešením je pak takzvaný systém Rear Door Alert. Jde o to, že pokud zamknete vozidlo, které vzápětí detekuje pohyb na zadních sedadlech, zatroubí na vás, či jinak upozorní, při odchodu.

V rozšířené verzi, kterou nabízí například automobilka Hyundai, vás pak ještě před odchodem upozorní hláška na přístrojovém štítu, nebo po opuštění vozu vedle klaksonu i světelná signalizace či upozornění v aplikaci na mobilním telefonu. V korejských vozech se tento systém poprvé objevil v novém SUV Santa Fe v rámci příplatkové výbavy.

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Od modelového roku 2020 je však ve velkém SUV společně s vlajkovou lodí Palisade standardem. Ano, hádáte správně, bavíme se o amerických verzích. Právě zde je totiž výskyt takovýchto událostí poměrně častý, zatímco u nás se většinou zapomínají na zadních sedadlech jen bublaniny od babiček.

Ve Spojených státech bude proto tento výstražný systém standardní výbavou u všech vozů od roku 2022.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik