Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo vyrobit asi 3500 kusů i30 Fastback. Proporcemi i typem karoserie vůz velmi konkuruje Škodě Octavia.

Verze Fastback je poslední karosářskou variantou modelu i30. Přišla po hatchbacku i kombi a cílí především na ty zájemce, kterým hatchback nestačí, kombi nechtějí, ale zároveň potřebují dostatečnou přepravní kapacitu a přístupnost k zavazadlům díky výklopné zadní stěně.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Hyundai tvrdí, že do tohoto segmentu jako první přináší „ikonický“ design fastback, pokud se ale na vůz podíváme realisticky, jde o liftback, stejně jako je Škoda Octavia. Právě té chce tento vůz primárně konkurovat, a to nejenom na českém trhu. Vedle naší domoviny má být o vůz největší zájem v Německu, Velké Británii a Španělsku.

„Kromě České republiky je o fastback zájem především na západních trzích. 550 vozů poputuje do Velké Británie, jen o něco méně vozů bude směřovat do Německa (506), Španělska (455), Belgie (424), Itálie a Irska,“ říká Petr Vaněk, tiskový mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Fastback jako takový je laděný spíše na sportovnější notu. Ve srovnání s hatchbackem má tužší podvozek a má být agilnější, nabízet se však zatím bude pouze se dvěma motory – litrovým tříválcem T-GDI a a čtrnáctistovkou T-GDI.

Pro příští rok je v plánu i i30 Fastback N, která bude konkurovat například Octavii RS. Pod kapotou tedy najdete dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 184 kW, ve verzi N Performance dokonce 202 kW.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků