Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo vyrobit asi 3500 kusů i30 Fastback. Proporcemi i typem karoserie vůz velmi konkuruje Škodě Octavia.

Verze Fastback je poslední karosářskou variantou modelu i30. Přišla po hatchbacku i kombi a cílí především na ty zájemce, kterým hatchback nestačí, kombi nechtějí, ale zároveň potřebují dostatečnou přepravní kapacitu a přístupnost k zavazadlům díky výklopné zadní stěně.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Hyundai tvrdí, že do tohoto segmentu jako první přináší „ikonický“ design fastback, pokud se ale na vůz podíváme realisticky, jde o liftback, stejně jako je Škoda Octavia. Právě té chce tento vůz primárně konkurovat, a to nejenom na českém trhu. Vedle naší domoviny má být o vůz největší zájem v Německu, Velké Británii a Španělsku.

„Kromě České republiky je o fastback zájem především na západních trzích. 550 vozů poputuje do Velké Británie, jen o něco méně vozů bude směřovat do Německa (506), Španělska (455), Belgie (424), Itálie a Irska,“ říká Petr Vaněk, tiskový mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Fastback jako takový je laděný spíše na sportovnější notu. Ve srovnání s hatchbackem má tužší podvozek a má být agilnější, nabízet se však zatím bude pouze se dvěma motory – litrovým tříválcem T-GDI a a čtrnáctistovkou T-GDI.

Pro příští rok je v plánu i i30 Fastback N, která bude konkurovat například Octavii RS. Pod kapotou tedy najdete dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 184 kW, ve verzi N Performance dokonce 202 kW.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků