Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Korejská automobilka bude dál rozšiřovat portofolio svých sportovních modelů. Na cestě je liftback.

Na severní smyčce Nürburgringu už se prohání další "enko". Po hatchbacku i30 a novém Velosteru prošel kúrou Alberta Biermanna také liftback se splývavou střechou i30 Fastback. Přiložené video zachycuje vůz s maskováním, ale jisté závěry už udělat můžeme. Zástup konkurentů nebude široký, nějaký však přece. Omezíme-li se pouze na karoserii, musí Fastback v rámci nižší střední třídy počítat se Škodou Octavia RS, která v základním provedení posílila na 245 koní.

Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Fastback zdědí přední část od hatchbacku, stejně jako kola a dvojici koncovek výfuku. Od standardní verze bude mít zřejmě odlišný spoiler, respektive odtrhovou hranu kufru. Příslušnost testovaného vozu k rodině N prozrazuje zaslepené logo na masce chladiče.

Technika bude zřejmě stejná, jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude svých 247 či 271 koňských sil v závislosti na verzi posílat vždy na přední kola. A to skrze samosvorný diferenciál. Manuální šestistupňovou převodovku ale možná už od začátku produkce doplní dvouspojková skříň se sedmi převodovými stupni. Tu brzy dostane i hatchback.

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

V případě ostrého liftbacku se spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Písmeno N by údajně v budoucnu mohl dostat i crossover Kona. Korejci to zkrátka se sportovním oddělením myslí vážně. Nabyté zkušenosti a především image chce Hyundai zužitkovat v modelech N-Line. Ty ,mají být obdobou ST-Line od Fordu, tedy jinak naladěných standardních modelů se sportovními doplňky.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků