Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Korejská automobilka bude dál rozšiřovat portofolio svých sportovních modelů. Na cestě je liftback.

Na severní smyčce Nürburgringu už se prohání další "enko". Po hatchbacku i30 a novém Velosteru prošel kúrou Alberta Biermanna také liftback se splývavou střechou i30 Fastback. Přiložené video zachycuje vůz s maskováním, ale jisté závěry už udělat můžeme. Zástup konkurentů nebude široký, nějaký však přece. Omezíme-li se pouze na karoserii, musí Fastback v rámci nižší střední třídy počítat se Škodou Octavia RS, která v základním provedení posílila na 245 koní.

Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Fastback zdědí přední část od hatchbacku, stejně jako kola a dvojici koncovek výfuku. Od standardní verze bude mít zřejmě odlišný spoiler, respektive odtrhovou hranu kufru. Příslušnost testovaného vozu k rodině N prozrazuje zaslepené logo na masce chladiče.

Technika bude zřejmě stejná, jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude svých 247 či 271 koňských sil v závislosti na verzi posílat vždy na přední kola. A to skrze samosvorný diferenciál. Manuální šestistupňovou převodovku ale možná už od začátku produkce doplní dvouspojková skříň se sedmi převodovými stupni. Tu brzy dostane i hatchback.

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

V případě ostrého liftbacku se spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Písmeno N by údajně v budoucnu mohl dostat i crossover Kona. Korejci to zkrátka se sportovním oddělením myslí vážně. Nabyté zkušenosti a především image chce Hyundai zužitkovat v modelech N-Line. Ty ,mají být obdobou ST-Line od Fordu, tedy jinak naladěných standardních modelů se sportovními doplňky.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků