Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Korejská automobilka bude dál rozšiřovat portofolio svých sportovních modelů. Na cestě je liftback.

Na severní smyčce Nürburgringu už se prohání další "enko". Po hatchbacku i30 a novém Velosteru prošel kúrou Alberta Biermanna také liftback se splývavou střechou i30 Fastback. Přiložené video zachycuje vůz s maskováním, ale jisté závěry už udělat můžeme. Zástup konkurentů nebude široký, nějaký však přece. Omezíme-li se pouze na karoserii, musí Fastback v rámci nižší střední třídy počítat se Škodou Octavia RS, která v základním provedení posílila na 245 koní.

Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Fastback zdědí přední část od hatchbacku, stejně jako kola a dvojici koncovek výfuku. Od standardní verze bude mít zřejmě odlišný spoiler, respektive odtrhovou hranu kufru. Příslušnost testovaného vozu k rodině N prozrazuje zaslepené logo na masce chladiče.

Technika bude zřejmě stejná, jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude svých 247 či 271 koňských sil v závislosti na verzi posílat vždy na přední kola. A to skrze samosvorný diferenciál. Manuální šestistupňovou převodovku ale možná už od začátku produkce doplní dvouspojková skříň se sedmi převodovými stupni. Tu brzy dostane i hatchback.

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

V případě ostrého liftbacku se spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Písmeno N by údajně v budoucnu mohl dostat i crossover Kona. Korejci to zkrátka se sportovním oddělením myslí vážně. Nabyté zkušenosti a především image chce Hyundai zužitkovat v modelech N-Line. Ty ,mají být obdobou ST-Line od Fordu, tedy jinak naladěných standardních modelů se sportovními doplňky.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků