Hyundai dodal první kusy nákladních vozů Xcient Fuel Cell poháněných palivovými články zákazníkovi ve Švýcarsku. Zdroj: Hyundai

Hyundai dodal první kusy nákladních vozů Xcient Fuel Cell poháněných palivovými články zákazníkovi ve Švýcarsku. | Zdroj: Hyundai

„S předáním vozidel Xcient Fuel Cell začíná nová kapitola nejen pro vodíkovou ofenzivu společnosti Hyundai, ale také pro využívání vodíku globální komunitou jako čistého energetického zdroje,“ řekl In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedoucí divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor. Zdroj: Hyundai

„S předáním vozidel Xcient Fuel Cell začíná nová kapitola nejen pro vodíkovou ofenzivu společnosti Hyundai, ale také pro využívání vodíku globální komunitou jako čistého energetického zdroje,“ řekl In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedoucí divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor. | Zdroj: Hyundai

Tato dodávka vozů je první expanzí užitkových vozů  Hyundaie  do Evropy. Dalším krokem pro společnost je vstup na severoamerický a čínský trh. V roce 2021 by měla být výrobní kapacita vodíkových náklaďáků až 2000 ročně. Zdroj: Hyundai

Tato dodávka vozů je první expanzí užitkových vozů Hyundaie do Evropy. Dalším krokem pro společnost je vstup na severoamerický a čínský trh. V roce 2021 by měla být výrobní kapacita vodíkových náklaďáků až 2000 ročně. | Zdroj: Hyundai

I z toho důvodu právě Hyundai investuje 1,3 miliardy dolarů do expanze vodíkové infrastruktury. Hyundai chce do roku 2030 na amerických silnicích dvanáct tisíc nákladních vozidel na palivové články. Zdroj: Hyundai

I z toho důvodu právě Hyundai investuje 1,3 miliardy dolarů do expanze vodíkové infrastruktury. Hyundai chce do roku 2030 na amerických silnicích dvanáct tisíc nákladních vozidel na palivové články. | Zdroj: Hyundai

Xcient Fuel Cell je výsledkem spolupráce Hyundaie a švýcarské společnosti H2 Energy. Má rozvor 5130 mm a jeho rozměry jsou 9745 mm x 2515 x mm 3730 mm. Zdroj: Hyundai

Xcient Fuel Cell je výsledkem spolupráce Hyundaie a švýcarské společnosti H2 Energy. Má rozvor 5130 mm a jeho rozměry jsou 9745 mm x 2515 x mm 3730 mm. | Zdroj: Hyundai

Maximální samostatná hmotnost vozidla je 19 tun, s přívěsem pak může celá souprava vážit až 36 tun. Pohotovostní hmotnost podvozku s kabinou pak dělá 9795 kilogramů. Zdroj: Hyundai

Maximální samostatná hmotnost vozidla je 19 tun, s přívěsem pak může celá souprava vážit až 36 tun. Pohotovostní hmotnost podvozku s kabinou pak dělá 9795 kilogramů. | Zdroj: Hyundai

Elektromotor od Siemensu dává vozu výkon 350 kW. Sada akumulátorů od společnosti Akasol má pak kapacitu 73,2 kWh. Přesný dojezd nákladního vozidla bude ještě upřesněn, některé zdroje však uvádějí 400 kilometrů. Standardem je vzduchové odpružení nebo chytrý tempomat SSC. Maximální rychlost vozu je 85 km/h. Zdroj: Hyundai

Elektromotor od Siemensu dává vozu výkon 350 kW. Sada akumulátorů od společnosti Akasol má pak kapacitu 73,2 kWh. Přesný dojezd nákladního vozidla bude ještě upřesněn, některé zdroje však uvádějí 400 kilometrů. Standardem je vzduchové odpružení nebo chytrý tempomat SSC. Maximální rychlost vozu je 85 km/h. | Zdroj: Hyundai

Aktuálně se chystá další model, který bude mít nápravy s integrovanými elektromotory a dva systémy palivových článků o výkonu 200 kW. Nová modelová řada bude zahrnovat nákladní vozidla 4x2 a 6x2 i tahače 4x2. Tahač s celkovou hmotností 44 tun bude mít dojezd až 1000 kilometrů na jedno naplnění. Zdroj: Hyundai

Aktuálně se chystá další model, který bude mít nápravy s integrovanými elektromotory a dva systémy palivových článků o výkonu 200 kW. Nová modelová řada bude zahrnovat nákladní vozidla 4x2 a 6x2 i tahače 4x2. Tahač s celkovou hmotností 44 tun bude mít dojezd až 1000 kilometrů na jedno naplnění. | Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

„S předáním vozidel Xcient Fuel Cell začíná nová kapitola nejen pro vodíkovou ofenzivu společnosti Hyundai, ale také pro využívání vodíku globální komunitou jako čistého energetického zdroje,“ řekl In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedoucí divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor. Zdroj: Hyundai
Tato dodávka vozů je první expanzí užitkových vozů  Hyundaie  do Evropy. Dalším krokem pro společnost je vstup na severoamerický a čínský trh. V roce 2021 by měla být výrobní kapacita vodíkových náklaďáků až 2000 ročně. Zdroj: Hyundai
I z toho důvodu právě Hyundai investuje 1,3 miliardy dolarů do expanze vodíkové infrastruktury. Hyundai chce do roku 2030 na amerických silnicích dvanáct tisíc nákladních vozidel na palivové články. Zdroj: Hyundai
Xcient Fuel Cell je výsledkem spolupráce Hyundaie a švýcarské společnosti H2 Energy. Má rozvor 5130 mm a jeho rozměry jsou 9745 mm x 2515 x mm 3730 mm. Zdroj: Hyundai
15
Fotogalerie

Hyundai už má první vodíkový náklaďák. Xcient Fuel Cell bude jezdit po Švýcarsku

Masivní investice Hyundaie do vodíkového pohonu se odraží i v nabídce užitkových vozů. Nyní má jako první vodíkové nákladní vozidlo, se kterým pomalu expanduje do celého světa.

Hyundai dodal první kusy nákladních vozů Xcient Fuel Cell poháněných palivovými články zákazníkovi ve Švýcarsku. Automobilka uvádí, že jde o první velkosériový nákladní automobil s tímto druhem pohonu na světě.

„S předáním vozidel Xcient Fuel Cell začíná nová kapitola nejen pro vodíkovou ofenzivu společnosti Hyundai, ale také pro využívání vodíku globální komunitou jako čistého energetického zdroje,“ řekl In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedoucí divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor.

Tato dodávka vozů je první expanzí velkých užitkových vozů Hyundaie do Evropy. Dalším krokem pro společnost je vstup na severoamerický a čínský trh. V roce 2021 by měla být výrobní kapacita vodíkových náklaďáků až 2000 ročně.

I z toho důvodu právě Hyundai investuje 1,3 miliardy dolarů do expanze vodíkové infrastruktury nad rámec již oznámené investice ve výši 6,4 milionů dolarů. Cílem je dostat do roku 2030 na americké silnice dvanáct tisíc nákladních vozidel na palivové články.

Ale zpět do Evropy. Xcient Fuel Cell je výsledkem spolupráce Hyundaie a švýcarské společnosti H2 Energy. Má rozvor 5130 mm a jeho rozměry jsou 9745 mm x 2515 x mm 3730 mm. Maximální samostatná hmotnost vozidla je 19 tun, s přívěsem pak může celá souprava vážit až 36 tun. Pohotovostní hmotnost podvozku s kabinou pak dělá 9795 kilogramů.

Elektromotor od Siemensu dává vozu výkon 350 kW. Sada akumulátorů od společnosti Akasol má pak kapacitu 73,2 kWh. Přesný dojezd nákladního vozidla bude ještě upřesněn, některé zdroje však uvádějí 400 kilometrů. Standardem je vzduchové odpružení nebo chytrý tempomat SSC. Maximální rychlost vozu je 85 km/h.

Aktuálně se chystá další model, který bude mít nápravy s integrovanými elektromotory a dva systémy palivových článků o výkonu 200 kW. Nová modelová řada bude zahrnovat nákladní vozidla 4x2 a 6x2 i tahače 4x2. Tahač s celkovou hmotností 44 tun bude mít dojezd až 1000 kilometrů na jedno naplnění.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud