Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává konkurentem Citroënu C3 Aircross, Opelu Crossland X či například technicky spřízněného vozu Kia Stonic

Bez desetikoruny rovných čtyři sta tisíc korun. To je vstupní cena nového modelu značky Hyundai. Malé SUV Kona měří na délku 4165 milimetrů, jeho šířka činí 1800 a výška 1550 milimetrů. Rozvor charakterizuje hodnota 2600 milimetrů. Do zavazadlového prostoru lze naložit předměty o objemu 361 litrů, což je o zhruba padesát méně, než nabízí francouzsko-německá konkurence.

Vůz v základní výbavě pohání zážehový tříválec 1,0 T-GDI s výkonem 88 kW. S ním lze auto, které má v této verzi pohon pouze předních kol, rozjet na maximální rychlost 181 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na stovku činí rovných 12 sekund a kombinovaná spotřeba 5,4 litru.

První fotky SUV Hyundai Kona. Korejští designéři se asi nepoučili...

První fotky SUV Hyundai Kona. Korejští designéři se asi nepoučili...

V autě  s touto čtyřsettisícovou cenovkou pak uživatel nalezne například světla pro denní svícení LED, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, rádio, asistenční systém napomáhající udržet vůz ve zvoleném jízdním pruhu a ocelová šestnáctipalcová kola.

Tuzemské zastoupení Hyundai se ovšem bude snažit zákazníky nalákat na podstatně lépe vybavenou verzi s označením "Best of Kona. Ta má sice opět stejný motor a pohon pouze předních kol, avšak výbava, kterou zákazník získá za šedesátitisícový příplatek, je skutečně bohatá. Nad rámec výše uvedených prvků totiž zákazník získá například sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, částečně kožené sedačky s vyhříváním, mlhovky, automatická klimatizace a multimediální systém se sedmipalcovým displejem.

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Na vrcholu v ceníku se nachází výbavový stupeň Premium. S ním už se pojí čtyřválcová šestnáctistovka s výkonem 130 kW, automatickou převodovkou a rovněž pohonem všech kol. Výbava je opravdu bohatá - vůz obsahuje například head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná kožená sedadla,  přední hlavní LED světlomety, navigaci na osmipalcovém displeji a třeba i systém pro upozornění na auta v takzvaném mrtvém úhlu. Ovšem cena je téměř astronomická - 729 990 Kč.

Vůz si různých úhlů pohledu prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 93 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků