Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává konkurentem Citroënu C3 Aircross, Opelu Crossland X či například technicky spřízněného vozu Kia Stonic

Bez desetikoruny rovných čtyři sta tisíc korun. To je vstupní cena nového modelu značky Hyundai. Malé SUV Kona měří na délku 4165 milimetrů, jeho šířka činí 1800 a výška 1550 milimetrů. Rozvor charakterizuje hodnota 2600 milimetrů. Do zavazadlového prostoru lze naložit předměty o objemu 361 litrů, což je o zhruba padesát méně, než nabízí francouzsko-německá konkurence.

Vůz v základní výbavě pohání zážehový tříválec 1,0 T-GDI s výkonem 88 kW. S ním lze auto, které má v této verzi pohon pouze předních kol, rozjet na maximální rychlost 181 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na stovku činí rovných 12 sekund a kombinovaná spotřeba 5,4 litru.

První fotky SUV Hyundai Kona. Korejští designéři se asi nepoučili...

První fotky SUV Hyundai Kona. Korejští designéři se asi nepoučili...

V autě  s touto čtyřsettisícovou cenovkou pak uživatel nalezne například světla pro denní svícení LED, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, rádio, asistenční systém napomáhající udržet vůz ve zvoleném jízdním pruhu a ocelová šestnáctipalcová kola.

Tuzemské zastoupení Hyundai se ovšem bude snažit zákazníky nalákat na podstatně lépe vybavenou verzi s označením "Best of Kona. Ta má sice opět stejný motor a pohon pouze předních kol, avšak výbava, kterou zákazník získá za šedesátitisícový příplatek, je skutečně bohatá. Nad rámec výše uvedených prvků totiž zákazník získá například sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, částečně kožené sedačky s vyhříváním, mlhovky, automatická klimatizace a multimediální systém se sedmipalcovým displejem.

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Na vrcholu v ceníku se nachází výbavový stupeň Premium. S ním už se pojí čtyřválcová šestnáctistovka s výkonem 130 kW, automatickou převodovkou a rovněž pohonem všech kol. Výbava je opravdu bohatá - vůz obsahuje například head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná kožená sedadla,  přední hlavní LED světlomety, navigaci na osmipalcovém displeji a třeba i systém pro upozornění na auta v takzvaném mrtvém úhlu. Ovšem cena je téměř astronomická - 729 990 Kč.

Vůz si různých úhlů pohledu prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků