Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává konkurentem Citroënu C3 Aircross, Opelu Crossland X či například technicky spřízněného vozu Kia Stonic

Bez desetikoruny rovných čtyři sta tisíc korun. To je vstupní cena nového modelu značky Hyundai. Malé SUV Kona měří na délku 4165 milimetrů, jeho šířka činí 1800 a výška 1550 milimetrů. Rozvor charakterizuje hodnota 2600 milimetrů. Do zavazadlového prostoru lze naložit předměty o objemu 361 litrů, což je o zhruba padesát méně, než nabízí francouzsko-německá konkurence.

Vůz v základní výbavě pohání zážehový tříválec 1,0 T-GDI s výkonem 88 kW. S ním lze auto, které má v této verzi pohon pouze předních kol, rozjet na maximální rychlost 181 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na stovku činí rovných 12 sekund a kombinovaná spotřeba 5,4 litru.

První fotky SUV Hyundai Kona. Korejští designéři se asi nepoučili...

První fotky SUV Hyundai Kona. Korejští designéři se asi nepoučili...

V autě  s touto čtyřsettisícovou cenovkou pak uživatel nalezne například světla pro denní svícení LED, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, rádio, asistenční systém napomáhající udržet vůz ve zvoleném jízdním pruhu a ocelová šestnáctipalcová kola.

Tuzemské zastoupení Hyundai se ovšem bude snažit zákazníky nalákat na podstatně lépe vybavenou verzi s označením "Best of Kona. Ta má sice opět stejný motor a pohon pouze předních kol, avšak výbava, kterou zákazník získá za šedesátitisícový příplatek, je skutečně bohatá. Nad rámec výše uvedených prvků totiž zákazník získá například sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, částečně kožené sedačky s vyhříváním, mlhovky, automatická klimatizace a multimediální systém se sedmipalcovým displejem.

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Na vrcholu v ceníku se nachází výbavový stupeň Premium. S ním už se pojí čtyřválcová šestnáctistovka s výkonem 130 kW, automatickou převodovkou a rovněž pohonem všech kol. Výbava je opravdu bohatá - vůz obsahuje například head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná kožená sedadla,  přední hlavní LED světlomety, navigaci na osmipalcovém displeji a třeba i systém pro upozornění na auta v takzvaném mrtvém úhlu. Ovšem cena je téměř astronomická - 729 990 Kč.

Vůz si různých úhlů pohledu prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků