Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Hyundai bude u svých elektromobilů zanedlouho umožňovat nastavení výkonových parametrů vozu, a to jednoduše přes aplikaci v telefonu.

Korejská automobilka se snaží zájemcům o elektromobily nabídnout ještě větší pole využitelnosti elektrických ústrojí, a proto nyní představuje nově vyvinutý systém, díky němuž si budou moci majitelé elektromobilů upravovat výkonnostní parametry svých vozu. Podle Hyundaie se má údajně jednat o první inovaci tohoto druhu v automobilovém průmyslu.

Ačkoliv tedy dnes Hyundai a rovněž ostatní automobilky už nabízí funkce vzdáleného přístupu k vozidlu skrze mobilní aplikaci – umožňující vůz například odemknout, nastartovat, zapnout mu topení/klimatizaci či nastavit navigaci – nový systém Hyundaie míří s nastavením vozu ještě dále.

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Přesněji pak mluvíme o celkem sedmi parametrech, které bude moc uživatel nastavit. Patří mezi ně hodnota nejvyššího točivého momentu elektromotoru, razance akcelerace a samovolného zpomalení vozu, intenzita brzdění prostřednictvím rekuperace, omezení maximální rychlosti a spotřeba elektrické energie klimatizační soustavou.

Hyundai sice sám nezmiňuje, v jakých případech se vám nastavení těchto hodnot může hodit, možné situace si ale každý zřejmě domyslí sám. Uložená nastavení jednotlivých parametrů v mobilní aplikaci pak bude možné sdílet mezi jednotlivými elektromobily značek Hyundai a taky Kia. Různá nastavení svých vozů tak třeba využijí i autopůjčovny nebo firmy poskytující sdílení automobilů.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Aplikace dále nabídne i optimalizovaná nastavení zmíněných parametrů na základě vámi zvolené trasy, analýzy zbývajícího dojezdu a množství energie v bateriích. Svá nastavení bude rovněž možné sdílet mezi ostatními uživateli na internetu. Individuální nastavení však budou zakódována a chráněna proti neautorizované manipulaci.

Přesné datum uvedení technologie do produkce zatím automobilka neuvádí, pouze zmiňuje, že novinka bude zařazena do výbavy budoucích elektromobilů Hyundai a Kia. Teprve tedy uvidíme, zda se podobná vychytávka dočká popularity a řidiči ji budou rozsáhleji využívat.

Galerie doplněna o Hyundai Kona Electric.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků