Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Hyundai bude u svých elektromobilů zanedlouho umožňovat nastavení výkonových parametrů vozu, a to jednoduše přes aplikaci v telefonu.

Korejská automobilka se snaží zájemcům o elektromobily nabídnout ještě větší pole využitelnosti elektrických ústrojí, a proto nyní představuje nově vyvinutý systém, díky němuž si budou moci majitelé elektromobilů upravovat výkonnostní parametry svých vozu. Podle Hyundaie se má údajně jednat o první inovaci tohoto druhu v automobilovém průmyslu.

Ačkoliv tedy dnes Hyundai a rovněž ostatní automobilky už nabízí funkce vzdáleného přístupu k vozidlu skrze mobilní aplikaci – umožňující vůz například odemknout, nastartovat, zapnout mu topení/klimatizaci či nastavit navigaci – nový systém Hyundaie míří s nastavením vozu ještě dále.

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Přesněji pak mluvíme o celkem sedmi parametrech, které bude moc uživatel nastavit. Patří mezi ně hodnota nejvyššího točivého momentu elektromotoru, razance akcelerace a samovolného zpomalení vozu, intenzita brzdění prostřednictvím rekuperace, omezení maximální rychlosti a spotřeba elektrické energie klimatizační soustavou.

Hyundai sice sám nezmiňuje, v jakých případech se vám nastavení těchto hodnot může hodit, možné situace si ale každý zřejmě domyslí sám. Uložená nastavení jednotlivých parametrů v mobilní aplikaci pak bude možné sdílet mezi jednotlivými elektromobily značek Hyundai a taky Kia. Různá nastavení svých vozů tak třeba využijí i autopůjčovny nebo firmy poskytující sdílení automobilů.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Aplikace dále nabídne i optimalizovaná nastavení zmíněných parametrů na základě vámi zvolené trasy, analýzy zbývajícího dojezdu a množství energie v bateriích. Svá nastavení bude rovněž možné sdílet mezi ostatními uživateli na internetu. Individuální nastavení však budou zakódována a chráněna proti neautorizované manipulaci.

Přesné datum uvedení technologie do produkce zatím automobilka neuvádí, pouze zmiňuje, že novinka bude zařazena do výbavy budoucích elektromobilů Hyundai a Kia. Teprve tedy uvidíme, zda se podobná vychytávka dočká popularity a řidiči ji budou rozsáhleji využívat.

Galerie doplněna o Hyundai Kona Electric.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků