Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Hyundai bude u svých elektromobilů zanedlouho umožňovat nastavení výkonových parametrů vozu, a to jednoduše přes aplikaci v telefonu.

Korejská automobilka se snaží zájemcům o elektromobily nabídnout ještě větší pole využitelnosti elektrických ústrojí, a proto nyní představuje nově vyvinutý systém, díky němuž si budou moci majitelé elektromobilů upravovat výkonnostní parametry svých vozu. Podle Hyundaie se má údajně jednat o první inovaci tohoto druhu v automobilovém průmyslu.

Ačkoliv tedy dnes Hyundai a rovněž ostatní automobilky už nabízí funkce vzdáleného přístupu k vozidlu skrze mobilní aplikaci – umožňující vůz například odemknout, nastartovat, zapnout mu topení/klimatizaci či nastavit navigaci – nový systém Hyundaie míří s nastavením vozu ještě dále.

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Přesněji pak mluvíme o celkem sedmi parametrech, které bude moc uživatel nastavit. Patří mezi ně hodnota nejvyššího točivého momentu elektromotoru, razance akcelerace a samovolného zpomalení vozu, intenzita brzdění prostřednictvím rekuperace, omezení maximální rychlosti a spotřeba elektrické energie klimatizační soustavou.

Hyundai sice sám nezmiňuje, v jakých případech se vám nastavení těchto hodnot může hodit, možné situace si ale každý zřejmě domyslí sám. Uložená nastavení jednotlivých parametrů v mobilní aplikaci pak bude možné sdílet mezi jednotlivými elektromobily značek Hyundai a taky Kia. Různá nastavení svých vozů tak třeba využijí i autopůjčovny nebo firmy poskytující sdílení automobilů.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Aplikace dále nabídne i optimalizovaná nastavení zmíněných parametrů na základě vámi zvolené trasy, analýzy zbývajícího dojezdu a množství energie v bateriích. Svá nastavení bude rovněž možné sdílet mezi ostatními uživateli na internetu. Individuální nastavení však budou zakódována a chráněna proti neautorizované manipulaci.

Přesné datum uvedení technologie do produkce zatím automobilka neuvádí, pouze zmiňuje, že novinka bude zařazena do výbavy budoucích elektromobilů Hyundai a Kia. Teprve tedy uvidíme, zda se podobná vychytávka dočká popularity a řidiči ji budou rozsáhleji využívat.

Galerie doplněna o Hyundai Kona Electric.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků