Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Hyundai bude u svých elektromobilů zanedlouho umožňovat nastavení výkonových parametrů vozu, a to jednoduše přes aplikaci v telefonu.

Korejská automobilka se snaží zájemcům o elektromobily nabídnout ještě větší pole využitelnosti elektrických ústrojí, a proto nyní představuje nově vyvinutý systém, díky němuž si budou moci majitelé elektromobilů upravovat výkonnostní parametry svých vozu. Podle Hyundaie se má údajně jednat o první inovaci tohoto druhu v automobilovém průmyslu.

Ačkoliv tedy dnes Hyundai a rovněž ostatní automobilky už nabízí funkce vzdáleného přístupu k vozidlu skrze mobilní aplikaci – umožňující vůz například odemknout, nastartovat, zapnout mu topení/klimatizaci či nastavit navigaci – nový systém Hyundaie míří s nastavením vozu ještě dále.

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Přesněji pak mluvíme o celkem sedmi parametrech, které bude moc uživatel nastavit. Patří mezi ně hodnota nejvyššího točivého momentu elektromotoru, razance akcelerace a samovolného zpomalení vozu, intenzita brzdění prostřednictvím rekuperace, omezení maximální rychlosti a spotřeba elektrické energie klimatizační soustavou.

Hyundai sice sám nezmiňuje, v jakých případech se vám nastavení těchto hodnot může hodit, možné situace si ale každý zřejmě domyslí sám. Uložená nastavení jednotlivých parametrů v mobilní aplikaci pak bude možné sdílet mezi jednotlivými elektromobily značek Hyundai a taky Kia. Různá nastavení svých vozů tak třeba využijí i autopůjčovny nebo firmy poskytující sdílení automobilů.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Aplikace dále nabídne i optimalizovaná nastavení zmíněných parametrů na základě vámi zvolené trasy, analýzy zbývajícího dojezdu a množství energie v bateriích. Svá nastavení bude rovněž možné sdílet mezi ostatními uživateli na internetu. Individuální nastavení však budou zakódována a chráněna proti neautorizované manipulaci.

Přesné datum uvedení technologie do produkce zatím automobilka neuvádí, pouze zmiňuje, že novinka bude zařazena do výbavy budoucích elektromobilů Hyundai a Kia. Teprve tedy uvidíme, zda se podobná vychytávka dočká popularity a řidiči ji budou rozsáhleji využívat.

Galerie doplněna o Hyundai Kona Electric.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

včera | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků