Hyundai umožní nastavit výkon elektromobilů. Snadněji už to nešlo

Hyundai bude u svých elektromobilů zanedlouho umožňovat nastavení výkonových parametrů vozu, a to jednoduše přes aplikaci v telefonu.

Korejská automobilka se snaží zájemcům o elektromobily nabídnout ještě větší pole využitelnosti elektrických ústrojí, a proto nyní představuje nově vyvinutý systém, díky němuž si budou moci majitelé elektromobilů upravovat výkonnostní parametry svých vozu. Podle Hyundaie se má údajně jednat o první inovaci tohoto druhu v automobilovém průmyslu.

Ačkoliv tedy dnes Hyundai a rovněž ostatní automobilky už nabízí funkce vzdáleného přístupu k vozidlu skrze mobilní aplikaci – umožňující vůz například odemknout, nastartovat, zapnout mu topení/klimatizaci či nastavit navigaci – nový systém Hyundaie míří s nastavením vozu ještě dále.

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Přesněji pak mluvíme o celkem sedmi parametrech, které bude moc uživatel nastavit. Patří mezi ně hodnota nejvyššího točivého momentu elektromotoru, razance akcelerace a samovolného zpomalení vozu, intenzita brzdění prostřednictvím rekuperace, omezení maximální rychlosti a spotřeba elektrické energie klimatizační soustavou.

Hyundai sice sám nezmiňuje, v jakých případech se vám nastavení těchto hodnot může hodit, možné situace si ale každý zřejmě domyslí sám. Uložená nastavení jednotlivých parametrů v mobilní aplikaci pak bude možné sdílet mezi jednotlivými elektromobily značek Hyundai a taky Kia. Různá nastavení svých vozů tak třeba využijí i autopůjčovny nebo firmy poskytující sdílení automobilů.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Aplikace dále nabídne i optimalizovaná nastavení zmíněných parametrů na základě vámi zvolené trasy, analýzy zbývajícího dojezdu a množství energie v bateriích. Svá nastavení bude rovněž možné sdílet mezi ostatními uživateli na internetu. Individuální nastavení však budou zakódována a chráněna proti neautorizované manipulaci.

Přesné datum uvedení technologie do produkce zatím automobilka neuvádí, pouze zmiňuje, že novinka bude zařazena do výbavy budoucích elektromobilů Hyundai a Kia. Teprve tedy uvidíme, zda se podobná vychytávka dočká popularity a řidiči ji budou rozsáhleji využívat.

Galerie doplněna o Hyundai Kona Electric.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků