Vrchařský speciál od Hyundaie nezní jako typický závodní elektromobil. Nadále totiž uvnitř i navenek simuluje zvuk spalovacího ústrojí.
Zatímco Ford byl na letošním 102. ročníku mezinárodního závodu Pikes Peak International Hill Climb vůbec nejrychlejší (čas 8:53,553), také tovární tým Hyundaie mohl na vrcholu hory v Coloradu zaslouženě slavit. Dani Sordo, španělský pilot týmu Hyundai Motorsport ve WRC, na dvacetikilometrové trase za volantem závodního speciálu Ioniq 5 N TA Spec dosáhl času 9:30,852. A jak nyní ukazuje kompletní video včetně telemetrie, byla to pořádná jízda.
Se zmíněným časem dojeli Sordo a Hyundai na první místo ve třídě „exhibition class“ a zároveň stanovili rekord v kategorii upravených elektrických SUV/crossoverů. Závodní speciál vycházející z elektrického hot hatche/crossoveru vyladili inženýři z původních 650 na 687 koní (505 kW), kdy další porci výkonu zajistilo navýšení výkonu zadního elektromotoru.
A zatímco již sériový Ioniq 5 N umí obstojně simulovat zvuk spalovacího ústrojí (včetně možnosti falešného „řazení kvaltů“), tuto stránku Hyundai u Pikes Peak závoďáku rovněž dále vyladil. Pro zlepšení zpětné vazby pro pilota s přilbou na hlavě byl audiosystém N Active Sound+ doplněn o upravené reproduktory, které uměly dosáhnout hlasitosti přes 120 dB. Syntetický zvuk přitom auto vysílalo i do okolí.
Kromě očividného rozšíření karoserie a okřídlení masivním předním splitterem a velkým spoilerem vzadu dostal Ioniq 5 N TA Spec také nové tlumiče a závodní brzdovou soustavu, slicky od Yokohamy, uvnitř samozřejmě ochranný rám, závodní sedačku Recaro a rovněž protipožárním systém pro elektromobily.
Hyundai již dříve uvedl, že letošní úspěch na Pikes Peak utvrdil automobilku v pokračujícím vývoji elektrických ústrojí, především v rámci sportovní divize Hyundai N. Do budoucna tak uvede další speciální verze svých elektrických modelů odrážející nasbírané poznatky z motorsportu.