Hyundai ukazuje ještě ostřejší Veloster N. Jeho budoucnost je téměř jistá

Pohled na ostré Hyundaie v zámoří nyní ukazuje speciální koncept Velosteru pro tuningovou show SEMA v Las Vegas.

Hyundai Veloster se k nám v nejnovější generaci nakonec nedostal, což platí i pro jeho ostrou verzi N, jejíž přednosti se vyrovnají v Evropě dostupnému hot hatchi i30 N. Hyundai však nyní základ ostrého Velosteru dále vybrušuje novým konceptem pro tuningovou show SEMA v Las Vegas. Představuje tedy Veloster N Performance Concept.

Exteriér „enkového“ Velosteru byl dále vylepšen větším splitterem vpředu, nižšími prahy, výraznějším difuzorem vzadu, velkým křídlem, a to samozřejmě všechno z karbonových vláken od firmy KWA. Na kapotě přibyl otvor přívodu vzduchu a zbytek je kombinací matně šedého laku karoserie a kontrastních oranžových prvků.

Hyundai se zbláznil! Postavil driftovací dodávku s výkonem přes 400 koní

Hyundai se zbláznil! Postavil driftovací dodávku s výkonem přes 400 koní

Oranžové detaily najdete také v interiéru, který je mimochodem bohatě čalouněn Alcantarou. Materiál najdete na bočnicích dveří, sedačkách, palubní desce a přirozeně i na volantu. Ani zde přitom nechybí obložení karbonem na řadě míst.

Nejde ale pouze o vzhled. Koncept spoléhá na řádně upravený podvozek, jenž nyní využívá pružiny a tlumiče H&R, tužší přední a zadní stabilizátory a dodatečné výztuhy. Kola OZ o velikosti 19 palců jsou obutá do lepivých pneumatik Pirelli P-Zero Corsa a došlo rovněž na posílení brzdové soustavy – od značky Alcon jsou zajištěny šestipístkové třmeny a kotouče o průměru 381 mm vpředu, čtyřpístkové s kotouči o průměru 360 mm vzadu.

Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Pod kapotou se nicméně žádné změny nedějí a koncept tak používá standardní jednotku Velosteru N, tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 202 kW (275 koní). Stejná porce, jakou najdete v evropském i30 N Performance. U Velosteru N pro SEMU nicméně Huyndai nahodil sportovní výfukový systém Capriso.

Veloster N Performance Concept s velkou pravděpodobností zůstane pouze jedinečným projektem pro výstavu SEMA. Každopádně ale funguje jako propagační nástroj značek, jejichž díly byly při stavbě využity. A pro zájemce v Evropě má už přece Hyundai nachystanou specialitu Project C.

Galerie doplněna o standardní Hyundai Veloster N.

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků