Hyundai ukazuje ještě ostřejší Veloster N. Jeho budoucnost je téměř jistá

Pohled na ostré Hyundaie v zámoří nyní ukazuje speciální koncept Velosteru pro tuningovou show SEMA v Las Vegas.

Hyundai Veloster se k nám v nejnovější generaci nakonec nedostal, což platí i pro jeho ostrou verzi N, jejíž přednosti se vyrovnají v Evropě dostupnému hot hatchi i30 N. Hyundai však nyní základ ostrého Velosteru dále vybrušuje novým konceptem pro tuningovou show SEMA v Las Vegas. Představuje tedy Veloster N Performance Concept.

Exteriér „enkového“ Velosteru byl dále vylepšen větším splitterem vpředu, nižšími prahy, výraznějším difuzorem vzadu, velkým křídlem, a to samozřejmě všechno z karbonových vláken od firmy KWA. Na kapotě přibyl otvor přívodu vzduchu a zbytek je kombinací matně šedého laku karoserie a kontrastních oranžových prvků.

Hyundai se zbláznil! Postavil driftovací dodávku s výkonem přes 400 koní

Hyundai se zbláznil! Postavil driftovací dodávku s výkonem přes 400 koní

Oranžové detaily najdete také v interiéru, který je mimochodem bohatě čalouněn Alcantarou. Materiál najdete na bočnicích dveří, sedačkách, palubní desce a přirozeně i na volantu. Ani zde přitom nechybí obložení karbonem na řadě míst.

Nejde ale pouze o vzhled. Koncept spoléhá na řádně upravený podvozek, jenž nyní využívá pružiny a tlumiče H&R, tužší přední a zadní stabilizátory a dodatečné výztuhy. Kola OZ o velikosti 19 palců jsou obutá do lepivých pneumatik Pirelli P-Zero Corsa a došlo rovněž na posílení brzdové soustavy – od značky Alcon jsou zajištěny šestipístkové třmeny a kotouče o průměru 381 mm vpředu, čtyřpístkové s kotouči o průměru 360 mm vzadu.

Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Pod kapotou se nicméně žádné změny nedějí a koncept tak používá standardní jednotku Velosteru N, tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 202 kW (275 koní). Stejná porce, jakou najdete v evropském i30 N Performance. U Velosteru N pro SEMU nicméně Huyndai nahodil sportovní výfukový systém Capriso.

Veloster N Performance Concept s velkou pravděpodobností zůstane pouze jedinečným projektem pro výstavu SEMA. Každopádně ale funguje jako propagační nástroj značek, jejichž díly byly při stavbě využity. A pro zájemce v Evropě má už přece Hyundai nachystanou specialitu Project C.

Galerie doplněna o standardní Hyundai Veloster N.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků