Hyundai a Kia mají novou platformu pro elektromobily. Chtějí nabídnout dojezd až 500 km

28 komentářů

Kuk Vykuk
4. prosince • 0:11

Maj armády přeplacenejch inženýrů, ale pro rozumy musej chodit do cizí garáže k začátečníkům. ;-):-P:-DB-]
Hyundai and Canoo to co-develop all-electric platform
https://www.hyundai.news/eu/brand/hyundai-and-cano... ... Stejně tak VW, Seat i Porsche, Aston, Koenigsegg i Hjůndai/Kia si choděj pro rozumy do Rimacu. :-D:-D:-D
https://newsroom.porsche.com/en/2019/company/porsche-s... ...
Hyundai Motor with Rimac to collaborate on high-performance EV
https://www.hyundai.news/eu/brand/hyundai-motor-gr... ...
VW vyrábí elektroauta už 44 let furt je 10 let pozadu. :-D:-DB-]
Neschopný dinosauři jsou v pldeli a a chytaj se stébla.
:-D:-DB-]

Lukáš Hampl
2. prosince • 21:56

Nabijí se 31h z 230V klasické zásuvky do plna. Pokud potřebujete rychleji, tak překopejte elektriku na baráku na 7-10kW přípojku. Tzn nová smluva a nechci vidět tarifní cenu jističe, a kábl jak,, ruka,,... Kdo zaplatí přestavbu rekonstrukce atom elektráren? Naše děcka ještě určitě ne.
A 5ookm dojezd je stále málo..aspoň pro mne určitě.

Tri bodky
3. prosince • 11:11

500 km dojazd je malo? Ani taxík nejazdí 24 hodín denne

Zelí
4. prosince • 7:41

Ve městě těch 500km dosáhnou. Jakmile vjedou na dálnici a pojedou běžný režim aut na dálnici tj. mezi 130-150km/h tak to spadne na 300km. Pak už nemůžeš být v režimu nabíjení 1x denně přes noc, ale musíš honit nabíjení i na cestě. Pokud by deklarovali dojezd 700km, tak je to použitelné. Nehovoře o tom, až na to nahodí daň z paliv, která u fosilů tvoří 60% ceny na stojanu. Tzn. zdanění kolem 120%. Pak vidím ten radostný jásot v publiku.

petr r. (petrumr)
3. prosince • 16:58

třeba eldoto jak kontroluje parkování zkoušel elektroauta a skončili u hybridů.

iPace
3. prosince • 9:00

koukam odbornik na energetiku, pritom vsechno cos napsal je veskutecnosti uplne jinak :-D teda minimalne v CR

Zelí
3. prosince • 6:57

Není v plánu, aby jezdil každý. MHD to zajistí. Pražákům bych auta zakázal zákonem. Všude se dostanou MHD a víceméně zdarma.

petr r. (petrumr)
3. prosince • 16:55

už jsem to tady psal, souhlasím ze vším a stejnak o tym rozhodnou kolony akorát si myslím, že tu pražskou mhd a okolí PID dotuje celá republika.

Jyrka Syrka
2. prosince • 21:03

To je ono jak se má nabíjet za 5 minut na 100 km....hmm to budou ty baterie štěstím bez sebe;-)

petr r. (petrumr)
2. prosince • 21:18

technika je od slova pomáhat, hyndai to má chlazený klimou.

PanHajzl
2. prosince • 22:35

U každého elektra musí být baterie v létě chlazeny a v zimě vyhřívané. Bude Smolíček , až s elektrem bude parkovat u paneláku bez přípojky za mrazu a nedobitejma baterkama na rezervě, nedej bože takhle to tam stát delší dobu, co by se s tím stalo...?

Karel
3. prosince • 13:15

Proboha, co to melete o panelácích? Dost jsem se načetl hloupých příspěvků o prodlužkách z oken. Pro tyto lidi elektromobily nejsou. Je ale dost lidí, kteří bydlí v rodinném domku, nebo mají garáž. Pokud těmto lidem nevadí vlastnosti (schválně nepíší nevýhody) elektromobilů, tak ať si ho koupí. Proč by vedle sebe nemohly existovat elektromobily a spalováky. Alespoň do doby, než ropa dojde.

iPace
3. prosince • 8:59

az bude BEV bezne u lidi z panelaku, tak tam budou u kazdeho stani pomale nabijecky, ja jiz nejake pozemky okolo parkovist a v blizkosti trafacek na sidlistich nakoupene mamberu to stejne jako jakoukoliv jinou technologii, v 90kach si lidi taky rikaly jak drahe je to mobilni telefonovani, minuta hovoru treba 15-20 korun, smska 10 kacek, samotnej mobilni telefon stal 40+ tisic (takze takova lepsi ojetina) a ten telefon vazil prez pul kila a mel vydrz na nabiti asi tak hodku hovoru a cca den to vydrzelo bez pouzivani, no a dnes? znate nekoho kdo nema mobilni telefon? takovych lidi asi bude hodne malo :-D pamatujete si nastup LCD a plasma TV v 90kach? takova TV zpocatku stavala nad 1 milion korun a mela rozliseni HD, a kolik mate dnes doma CRT televizi?je to jednoduche, ja jdu radsi napred a pripravim se na dobu kdy dnes relativne levne a nevyuzitelne pozemky vedle parkovist na sidlistich nakoupim doslova za kapatel, par jich jiz nakoupenych mam, a za 5-10-15 let az to bude zajimave tak tam necham postavit nekolik pomalych nabijecek a budu na tom vydelavat, cena tech instalaci klesa strmne dolu, takze ikdyby to za 10 let stalo treba baj oko 15-20 tisic na jednu dvojnabijecku 2x22kW, tak pri zisku treba 1 kacky na kWh po zdaneni to vychazi na 15MW rocne aby se za ten rok zaplatila, to mame nejakych 25kWh za den na nabijeci kabl, podle typu nabijecky v aute to je nejakych 1.5-3 hodky nabijeni denne, pred 10 lety takove nabijeci misto stavalo jen co se HW tyce cca 180-250 tisic pro jedno nabijeni, dnes se daj dvoj nabijecky s platebnim terminalem 2x22kW poridit za cca 60-80 tisic, takze za dalsich 10 let, na pohodu :-D se stavbou pocitam zacnu nejak v dobe az bude v CR penetrace BEV a PHEV nejakych 10-12%, od pristiho roku to jiz ani nebude podlehat stavebnimu rizeni a spadne to do stejne kategorie jako parkovaci automaty, takze na ohlasku :-)

Jyrka Syrka
5. prosince • 13:45

iPace
Synu, Kadet Biegler byl sice při celkem racionálním posuzování nesmyslný rozkazů z generálního štábu považován za vojenské nedochůdče, leč následné události mu daly za pravdu.
Při pohledu na následující grafy mám stejně jako Biegler dojem, že těm v Bruselu přeskočilo, leč se o tom zatím nesmí hovořit.
https://www.google.com/imgres...

jenkolemjdoucí
3. prosince • 11:58

tak nápad to možná není špatný,štěstí přeje připraveným:-),jen bys měl jako byznysmen vědět,že se know.how takhle neprozrazuje,to od tebe není moc prozírávé

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
F.K.
4. prosince • 19:06

Know how na úrovni idiota se může prozrazovat.

iPace
3. prosince • 17:44

vubec me to nevadi a pokud to prispeje k rozvoji elektromobility v budoucnu, tak budu jen rad pokud to v dalsich mestech jini podnikatele zkusi take :-) tam kde to chci zkusit ja ty pozemky nakoupene vesmes mam a pokud by nedopadli ty dalsi co mam vyhlidnute, tak se as tolik nestane, je to radove v nizsich desitkach nabijecich bodu

panHajzl
3. prosince • 9:23

Vymyšlené to máš dobře, o tom žádná, za to palec vzhůru. Je teda jen otázkou, kolik lidí si bude schopno koupit elektroauto začínající cenou na 800 tis. + ? Když máme v republice prům.stáří vozového parku 15-20let (staré levné mrdiny). A vůbec si nedělám iluzi, že do roka příjde nenažraný stát s tím, že přichází o spotřební daň a že se bude dělit "mobilní elektrika" a samozřejmě se upraví cena směrem nahoru. Vyplatí se pak takové auto? Když odhlídnu od toho, že kolikrát bude problém s tím jet na delší vzdálenost

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
3. prosince • 17:32

za 10 let bude i spousta BEV ojetin, spolehat se ciste na prvomajitele u sidliste s BEV by byla samozrejme hloupost, stejne tak si nemyslim ze cena i novych BEV bude stale takto vysoko, respektive ona trena i bude, ale s tim ze inflace za tu dobu udela svoje, cena BEV je dnes zavysla vesme sna 2 faktorech, zaprve cena baterii ktere na cene stale klesaji a zadruhe dotace a to tak, ze cena BEV je vesmes nastavena podle urcitych statu s dotacema a ve statech bez dotaci se prodavaji za +- podobnou cenovku, a da se predpokladat ze za 5-10 let ty dotace pozbydou smyslu kdekoliv a penetrace BEV na trhu tou dobou bude dostatecna naboijecka je vesmes to same co samoobsluzny stojan na cerpaci stanici, jen s tim ze k tomu neni potreba ta cerpaci stanice

jogurt
3. prosince • 9:19

To sice spadne a nakonec v Rakousku už to tak mnohde i nabíjet lze. Jenže jsme v CZ, kde vládne státní moloch ČEZ a povolení přípojky od něj znamená půl roku čekání na projekt (uznají pouze od vyvolených projektantů), pak 3-4 měsíce čekání na provedení přípojky. A to chcete jen blbých 3x16A. Nedejbože chtít 100+A na DC nabíječku, to jste v kelu.
Že to vypadne z velkého stavebního řízení je nepodstatné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
3. prosince • 17:40

jiz sem v jinem projektu resil nabijeci stojan cca 180A jisteni (2x50kW) a to prave s CEZ, a zadnej vetsi problem v tom nebyl, navic za 10 let muze bejt vse uplne jinak, k projektum nasich klientu vesmes jiz bezne resime i zastresovaci fotovoltaiky a moznou akumulaci elektriny prave z OZE, ceny techto technologii take celkem vyzrazne klesaj a je docela mozne ze misto nejakeho vetsiho napojeni na trafacku tou dobou budu treba resit zastreseni danych parkovacich mist prave fotovoltaikou a treba kontejnerovym ulozistem elektriny, napojeni na trafacku pak muze bejt jen nejake zakladni coby jistota do 40-50A, vsechno zavisi na cenach technologii a cenach elektriny, a ze energetika se meni dnes strasne rychle

Pikus
2. prosince • 22:54

S autama za mega jdou lidé odkázáni na MHD...stejně jak jim to plánovali za sociku. No vida, vlastně byli vizionáři.

.
3. prosince • 6:17

Pche, staromilče. Za neosocíku budeme elektroauta šérovat. Každý bude moci své auto šérovat. Bude free cool in a na nějaké buržoázní manýry starých kapitalistů, jako vlastní majetek brzo zapomeneš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
3. prosince • 6:55

Tebe už šérují teď. A možná jsi už naplánovanej na sešrotování. Ani o tom nevíš.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 18:38

tenhle souboj o zákazníka bude velmi zajímavé sledovat protože technicky i lidsky vede hyundai. VW to poněkud manažérsky posral těma cenama versus dojezd a hlavně lhal lidem, že se bude jednat o lidové vozidlo pro všechny lidi.

..
2. prosince • 20:16

:-D Kona electric stojí 1.1mil, to už je lidovka?

Pikus
2. prosince • 22:52

Ioniq od 800k ... Za to už se auta prodávají, o třídu výše většinou, ale prodávají.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 21:10

nemusíš brát nejdražší a do vyroby.

Doporučujeme

Články odjinud