Maj armády přeplacenejch inženýrů, ale pro rozumy musej chodit do cizí garáže k začátečníkům. ;-):-P:-DB-]Hyundai and Canoo to co-develop all-electric platformhttps://www.hyundai.news/eu/brand/hyundai-and-cano... ... Stejně tak VW, Seat i Porsche, Aston, Koenigsegg i Hjůndai/Kia si choděj pro rozumy do Rimacu. :-D:-D:-Dhttps://newsroom.porsche.com/en/2019/company/porsche-s... ... Hyundai Motor with Rimac to collaborate on high-performance EVhttps://www.hyundai.news/eu/brand/hyundai-motor-gr... ... VW vyrábí elektroauta už 44 let furt je 10 let pozadu. :-D:-DB-]Neschopný dinosauři jsou v pldeli a a chytaj se stébla. :-D:-DB-]
Nabijí se 31h z 230V klasické zásuvky do plna. Pokud potřebujete rychleji, tak překopejte elektriku na baráku na 7-10kW přípojku. Tzn nová smluva a nechci vidět tarifní cenu jističe, a kábl jak,, ruka,,... Kdo zaplatí přestavbu rekonstrukce atom elektráren? Naše děcka ještě určitě ne. A 5ookm dojezd je stále málo..aspoň pro mne určitě.
500 km dojazd je malo? Ani taxík nejazdí 24 hodín denne
Ve městě těch 500km dosáhnou. Jakmile vjedou na dálnici a pojedou běžný režim aut na dálnici tj. mezi 130-150km/h tak to spadne na 300km. Pak už nemůžeš být v režimu nabíjení 1x denně přes noc, ale musíš honit nabíjení i na cestě. Pokud by deklarovali dojezd 700km, tak je to použitelné. Nehovoře o tom, až na to nahodí daň z paliv, která u fosilů tvoří 60% ceny na stojanu. Tzn. zdanění kolem 120%. Pak vidím ten radostný jásot v publiku.
třeba eldoto jak kontroluje parkování zkoušel elektroauta a skončili u hybridů.
koukam odbornik na energetiku, pritom vsechno cos napsal je veskutecnosti uplne jinak :-D teda minimalne v CR
Není v plánu, aby jezdil každý. MHD to zajistí. Pražákům bych auta zakázal zákonem. Všude se dostanou MHD a víceméně zdarma.
už jsem to tady psal, souhlasím ze vším a stejnak o tym rozhodnou kolony akorát si myslím, že tu pražskou mhd a okolí PID dotuje celá republika.
To je ono jak se má nabíjet za 5 minut na 100 km....hmm to budou ty baterie štěstím bez sebe;-)
technika je od slova pomáhat, hyndai to má chlazený klimou.
U každého elektra musí být baterie v létě chlazeny a v zimě vyhřívané. Bude Smolíček , až s elektrem bude parkovat u paneláku bez přípojky za mrazu a nedobitejma baterkama na rezervě, nedej bože takhle to tam stát delší dobu, co by se s tím stalo...?
Proboha, co to melete o panelácích? Dost jsem se načetl hloupých příspěvků o prodlužkách z oken. Pro tyto lidi elektromobily nejsou. Je ale dost lidí, kteří bydlí v rodinném domku, nebo mají garáž. Pokud těmto lidem nevadí vlastnosti (schválně nepíší nevýhody) elektromobilů, tak ať si ho koupí. Proč by vedle sebe nemohly existovat elektromobily a spalováky. Alespoň do doby, než ropa dojde.
az bude BEV bezne u lidi z panelaku, tak tam budou u kazdeho stani pomale nabijecky, ja jiz nejake pozemky okolo parkovist a v blizkosti trafacek na sidlistich nakoupene mamberu to stejne jako jakoukoliv jinou technologii, v 90kach si lidi taky rikaly jak drahe je to mobilni telefonovani, minuta hovoru treba 15-20 korun, smska 10 kacek, samotnej mobilni telefon stal 40+ tisic (takze takova lepsi ojetina) a ten telefon vazil prez pul kila a mel vydrz na nabiti asi tak hodku hovoru a cca den to vydrzelo bez pouzivani, no a dnes? znate nekoho kdo nema mobilni telefon? takovych lidi asi bude hodne malo :-D pamatujete si nastup LCD a plasma TV v 90kach? takova TV zpocatku stavala nad 1 milion korun a mela rozliseni HD, a kolik mate dnes doma CRT televizi?je to jednoduche, ja jdu radsi napred a pripravim se na dobu kdy dnes relativne levne a nevyuzitelne pozemky vedle parkovist na sidlistich nakoupim doslova za kapatel, par jich jiz nakoupenych mam, a za 5-10-15 let az to bude zajimave tak tam necham postavit nekolik pomalych nabijecek a budu na tom vydelavat, cena tech instalaci klesa strmne dolu, takze ikdyby to za 10 let stalo treba baj oko 15-20 tisic na jednu dvojnabijecku 2x22kW, tak pri zisku treba 1 kacky na kWh po zdaneni to vychazi na 15MW rocne aby se za ten rok zaplatila, to mame nejakych 25kWh za den na nabijeci kabl, podle typu nabijecky v aute to je nejakych 1.5-3 hodky nabijeni denne, pred 10 lety takove nabijeci misto stavalo jen co se HW tyce cca 180-250 tisic pro jedno nabijeni, dnes se daj dvoj nabijecky s platebnim terminalem 2x22kW poridit za cca 60-80 tisic, takze za dalsich 10 let, na pohodu :-D se stavbou pocitam zacnu nejak v dobe az bude v CR penetrace BEV a PHEV nejakych 10-12%, od pristiho roku to jiz ani nebude podlehat stavebnimu rizeni a spadne to do stejne kategorie jako parkovaci automaty, takze na ohlasku :-)
iPaceSynu, Kadet Biegler byl sice při celkem racionálním posuzování nesmyslný rozkazů z generálního štábu považován za vojenské nedochůdče, leč následné události mu daly za pravdu.Při pohledu na následující grafy mám stejně jako Biegler dojem, že těm v Bruselu přeskočilo, leč se o tom zatím nesmí hovořit.https://www.google.com/imgres...
tak nápad to možná není špatný,štěstí přeje připraveným:-),jen bys měl jako byznysmen vědět,že se know.how takhle neprozrazuje,to od tebe není moc prozírávé
Know how na úrovni idiota se může prozrazovat.
vubec me to nevadi a pokud to prispeje k rozvoji elektromobility v budoucnu, tak budu jen rad pokud to v dalsich mestech jini podnikatele zkusi take :-) tam kde to chci zkusit ja ty pozemky nakoupene vesmes mam a pokud by nedopadli ty dalsi co mam vyhlidnute, tak se as tolik nestane, je to radove v nizsich desitkach nabijecich bodu
Vymyšlené to máš dobře, o tom žádná, za to palec vzhůru. Je teda jen otázkou, kolik lidí si bude schopno koupit elektroauto začínající cenou na 800 tis. + ? Když máme v republice prům.stáří vozového parku 15-20let (staré levné mrdiny). A vůbec si nedělám iluzi, že do roka příjde nenažraný stát s tím, že přichází o spotřební daň a že se bude dělit "mobilní elektrika" a samozřejmě se upraví cena směrem nahoru. Vyplatí se pak takové auto? Když odhlídnu od toho, že kolikrát bude problém s tím jet na delší vzdálenost
za 10 let bude i spousta BEV ojetin, spolehat se ciste na prvomajitele u sidliste s BEV by byla samozrejme hloupost, stejne tak si nemyslim ze cena i novych BEV bude stale takto vysoko, respektive ona trena i bude, ale s tim ze inflace za tu dobu udela svoje, cena BEV je dnes zavysla vesme sna 2 faktorech, zaprve cena baterii ktere na cene stale klesaji a zadruhe dotace a to tak, ze cena BEV je vesmes nastavena podle urcitych statu s dotacema a ve statech bez dotaci se prodavaji za +- podobnou cenovku, a da se predpokladat ze za 5-10 let ty dotace pozbydou smyslu kdekoliv a penetrace BEV na trhu tou dobou bude dostatecna naboijecka je vesmes to same co samoobsluzny stojan na cerpaci stanici, jen s tim ze k tomu neni potreba ta cerpaci stanice
To sice spadne a nakonec v Rakousku už to tak mnohde i nabíjet lze. Jenže jsme v CZ, kde vládne státní moloch ČEZ a povolení přípojky od něj znamená půl roku čekání na projekt (uznají pouze od vyvolených projektantů), pak 3-4 měsíce čekání na provedení přípojky. A to chcete jen blbých 3x16A. Nedejbože chtít 100+A na DC nabíječku, to jste v kelu.Že to vypadne z velkého stavebního řízení je nepodstatné.
jiz sem v jinem projektu resil nabijeci stojan cca 180A jisteni (2x50kW) a to prave s CEZ, a zadnej vetsi problem v tom nebyl, navic za 10 let muze bejt vse uplne jinak, k projektum nasich klientu vesmes jiz bezne resime i zastresovaci fotovoltaiky a moznou akumulaci elektriny prave z OZE, ceny techto technologii take celkem vyzrazne klesaj a je docela mozne ze misto nejakeho vetsiho napojeni na trafacku tou dobou budu treba resit zastreseni danych parkovacich mist prave fotovoltaikou a treba kontejnerovym ulozistem elektriny, napojeni na trafacku pak muze bejt jen nejake zakladni coby jistota do 40-50A, vsechno zavisi na cenach technologii a cenach elektriny, a ze energetika se meni dnes strasne rychle
S autama za mega jdou lidé odkázáni na MHD...stejně jak jim to plánovali za sociku. No vida, vlastně byli vizionáři.
Pche, staromilče. Za neosocíku budeme elektroauta šérovat. Každý bude moci své auto šérovat. Bude free cool in a na nějaké buržoázní manýry starých kapitalistů, jako vlastní majetek brzo zapomeneš.
Tebe už šérují teď. A možná jsi už naplánovanej na sešrotování. Ani o tom nevíš.
tenhle souboj o zákazníka bude velmi zajímavé sledovat protože technicky i lidsky vede hyundai. VW to poněkud manažérsky posral těma cenama versus dojezd a hlavně lhal lidem, že se bude jednat o lidové vozidlo pro všechny lidi.
:-D Kona electric stojí 1.1mil, to už je lidovka?
Ioniq od 800k ... Za to už se auta prodávají, o třídu výše většinou, ale prodávají.
nemusíš brát nejdražší a do vyroby.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.