Hyundai ukázal nový Veloster. Ostrá verze N má výkon 202 kW

Autosalon v Detroitu se naplno rozběhl. Nechybí na něm ani automobilka Hyundai, která představila nový Veloster dokonce i ve verzi N.

Korejská automobilka představila druhou generaci netradičního sportovního modelu Veloster. V nabídce ale přibyla sportovnější verze s označením N, kterou známe z nošovického modelu i30.

I nadále bude vůz vynikat netypickým řešením dveří. Na straně řidiče najdete jedny, na straně spolujezdce dvoje. V přední části vám rozhodně neujde  šestiúhelníková maska chladiče, díky které vůz vypadá agresivně. Vzadu zase dominuje nízké prosklení, vysoko umístěné svítilny a výfukový systém s dvojicí středem vedených koncovek. 

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Základnou pohonnou jednotkou je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 108 kW a točivým momentem 178 N.m, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Na výběr je šestistupňová manuální nebo automatická převodovka. Sáhnout můžete i po verzi Turbo. Její přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.6 litru nabídne 148 kW a točivý moment 264 N.m. Lze kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

Sportovnější verze s příponou N využívá stejnou pohonnou jednotku jako hatchback i30 N. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává výkon 202 kW, točivý moment 353 N.m., a z 0-96 km/h vás dostane za 6,1 sekundy. Vůz se dále liší geometrií náprav, může mít samosvorný diferenciál, podvozek má ve standardu adaptivní tlumiče a vybírat lze mezi plášti Michelin Pilot SuperSport a Pirelli P-Zero.

Nový Hyundai s palivovými články se jmenuje Nexo. Zezadu je to spíše Opel

Nový Hyundai s palivovými články se jmenuje Nexo. Zezadu je to spíše Opel

Ostré N-ko vynikne také svým vzhledem. Nechybí střešní spoiler, zadní difuzor, nové nárazníky či výrazné koncovky výfuku. Zákazníci si budou moci vybrat z barevných odstínů Ultra Black, Chalk White, Racing Red a ze speciálního odstínu modré pro divizi N s názvem Performance Blue.

V interiéru najdete exkluzivní sportovní sedadla, nový volant a hlavici řadicí páky. Sportovní charakter podtrhuje také speciální design přístrojové desky. V běžné verzi i ve verzi N najdete osmipalcový informační systém s Android Auto and Apple Car Play, zadní kamerou, bezdrátovým nabíjením pro mobilní zařízení, head-up displejem či službami Blue Link.

Prodej nového Velosteru se má začít v USA ve druhém čtvrtletí roku, verze N bude následovat až koncem letošního roku. Zatím zůstává záhadou, jestli si novinky najdou cestu také na evropské trhy. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků