Hyundai ukázal nový Veloster. Ostrá verze N má výkon 202 kW

Autosalon v Detroitu se naplno rozběhl. Nechybí na něm ani automobilka Hyundai, která představila nový Veloster dokonce i ve verzi N.

Korejská automobilka představila druhou generaci netradičního sportovního modelu Veloster. V nabídce ale přibyla sportovnější verze s označením N, kterou známe z nošovického modelu i30.

I nadále bude vůz vynikat netypickým řešením dveří. Na straně řidiče najdete jedny, na straně spolujezdce dvoje. V přední části vám rozhodně neujde  šestiúhelníková maska chladiče, díky které vůz vypadá agresivně. Vzadu zase dominuje nízké prosklení, vysoko umístěné svítilny a výfukový systém s dvojicí středem vedených koncovek. 

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Základnou pohonnou jednotkou je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 108 kW a točivým momentem 178 N.m, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Na výběr je šestistupňová manuální nebo automatická převodovka. Sáhnout můžete i po verzi Turbo. Její přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.6 litru nabídne 148 kW a točivý moment 264 N.m. Lze kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

Sportovnější verze s příponou N využívá stejnou pohonnou jednotku jako hatchback i30 N. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává výkon 202 kW, točivý moment 353 N.m., a z 0-96 km/h vás dostane za 6,1 sekundy. Vůz se dále liší geometrií náprav, může mít samosvorný diferenciál, podvozek má ve standardu adaptivní tlumiče a vybírat lze mezi plášti Michelin Pilot SuperSport a Pirelli P-Zero.

Nový Hyundai s palivovými články se jmenuje Nexo. Zezadu je to spíše Opel

Nový Hyundai s palivovými články se jmenuje Nexo. Zezadu je to spíše Opel

Ostré N-ko vynikne také svým vzhledem. Nechybí střešní spoiler, zadní difuzor, nové nárazníky či výrazné koncovky výfuku. Zákazníci si budou moci vybrat z barevných odstínů Ultra Black, Chalk White, Racing Red a ze speciálního odstínu modré pro divizi N s názvem Performance Blue.

V interiéru najdete exkluzivní sportovní sedadla, nový volant a hlavici řadicí páky. Sportovní charakter podtrhuje také speciální design přístrojové desky. V běžné verzi i ve verzi N najdete osmipalcový informační systém s Android Auto and Apple Car Play, zadní kamerou, bezdrátovým nabíjením pro mobilní zařízení, head-up displejem či službami Blue Link.

Prodej nového Velosteru se má začít v USA ve druhém čtvrtletí roku, verze N bude následovat až koncem letošního roku. Zatím zůstává záhadou, jestli si novinky najdou cestu také na evropské trhy. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků