Hyundai ukázal nový Veloster. Ostrá verze N má výkon 202 kW

Autosalon v Detroitu se naplno rozběhl. Nechybí na něm ani automobilka Hyundai, která představila nový Veloster dokonce i ve verzi N.

Korejská automobilka představila druhou generaci netradičního sportovního modelu Veloster. V nabídce ale přibyla sportovnější verze s označením N, kterou známe z nošovického modelu i30.

I nadále bude vůz vynikat netypickým řešením dveří. Na straně řidiče najdete jedny, na straně spolujezdce dvoje. V přední části vám rozhodně neujde  šestiúhelníková maska chladiče, díky které vůz vypadá agresivně. Vzadu zase dominuje nízké prosklení, vysoko umístěné svítilny a výfukový systém s dvojicí středem vedených koncovek. 

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Základnou pohonnou jednotkou je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 108 kW a točivým momentem 178 N.m, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Na výběr je šestistupňová manuální nebo automatická převodovka. Sáhnout můžete i po verzi Turbo. Její přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.6 litru nabídne 148 kW a točivý moment 264 N.m. Lze kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

Sportovnější verze s příponou N využívá stejnou pohonnou jednotku jako hatchback i30 N. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává výkon 202 kW, točivý moment 353 N.m., a z 0-96 km/h vás dostane za 6,1 sekundy. Vůz se dále liší geometrií náprav, může mít samosvorný diferenciál, podvozek má ve standardu adaptivní tlumiče a vybírat lze mezi plášti Michelin Pilot SuperSport a Pirelli P-Zero.

Nový Hyundai s palivovými články se jmenuje Nexo. Zezadu je to spíše Opel

Nový Hyundai s palivovými články se jmenuje Nexo. Zezadu je to spíše Opel

Ostré N-ko vynikne také svým vzhledem. Nechybí střešní spoiler, zadní difuzor, nové nárazníky či výrazné koncovky výfuku. Zákazníci si budou moci vybrat z barevných odstínů Ultra Black, Chalk White, Racing Red a ze speciálního odstínu modré pro divizi N s názvem Performance Blue.

V interiéru najdete exkluzivní sportovní sedadla, nový volant a hlavici řadicí páky. Sportovní charakter podtrhuje také speciální design přístrojové desky. V běžné verzi i ve verzi N najdete osmipalcový informační systém s Android Auto and Apple Car Play, zadní kamerou, bezdrátovým nabíjením pro mobilní zařízení, head-up displejem či službami Blue Link.

Prodej nového Velosteru se má začít v USA ve druhém čtvrtletí roku, verze N bude následovat až koncem letošního roku. Zatím zůstává záhadou, jestli si novinky najdou cestu také na evropské trhy. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků