Hyundai u nás chce postavit recyklační továrnu

Se zcela novým záměrem přišli zástupci korejské automobilky Hyundai. Mimo výrobní závod na nové vozy v Nošovicích by chtěli postavit i závod na recyklaci automobilů.

Automobilka Hyundai má v plánu vybudovat nové recyklační závody na automobilky, které dokáží vrátit po úpravě zpět do výroby až 80 procent všech materiálů. Hyundai již jeden takový závod má v domácí Koreji, ale kapacita je malá a proto se hledají vhodné lokality pro vybudování dalších podobných továren.

Díky tomu, že se rozjíždí výstavba výrobního závodu, mohla by se při této příležitosti i u nás postavit  recyklační továrna jako součást celého areálu. Prozatím neexistují žádné konkrétní plány a vše je ve fázi návrhu, který bude potřebovat analýzu trhu.

Proti této informaci ovšem ostře vystoupili zástupci Sdružení pro demontáž autovraků, kteří tvrdí, že v současnosti jsou u nás volné kapacity na recyklaci a velký závod by se zde neuživil. I když se mají dle nové legislativy všechny vozy podrobit ekologické recyklaci ze 150 000 odhlášených vozů ročně, ke zpracovatelům se dostane jen desetina, zbytek díky mezerám v zákoně končí na skládkách a vrakovištích.

Hyundai by se ovšem v případě výstavby této továrny nechtěl spoléhat jen na náš „trh s vraky”, ale vozy by k recyklaci dovážel z okolních zemí.

Zda se tento záměr uskuteční budeme vědět až za pár měsíců, kdy by měly skončit všechny potřebné analýzy a také jednání se zástupci státu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků