Hyundai Tuscon: malé SUV doplňuje Santu Fé a Terracan

Na autosalonu v Chicagu představila společnost Hyundai malé SUV Tuscon, které je menší než model Santa Fé. Automobilka jej označuje jako sportovně rekreační automobil. Tucson byl pojmenován po městě na jihozápadě USA, na trhu se objeví v druhé polovině roku 2004. (doplněno)
Hyundai Tuscon: malé SUV doplňuje Santu Fé a Terracan

Zájem o vozy třídy SUV celosvětově roste; dokládají to prodeje těchto automobilů po celém světě. Není proto divu, že automobilky uvádí na trh menší verze svých větších vozů, příkladem budiž např. BMW X3 nebo právě uvedený Hyundai Tuscon, který byl představen na chicagské autoshow. Novinka by měla konkurovat především Toyotě RAV 4 či Hondě CR-V. Evropská premiéra vozu se odehraje v Ženevě, na trhu by se měl pak objevit na konci léta. Na bázi Tusconu uvede svou novinku také Kia; nový Sportage se ukáže na pařížském autosalonu v září.

Tuscon je po Santa Fé a Terracanu třetím SUV značky; Terracan je nevětší, Santa Fé má běžné rozměry a Tuscon je z celé řady nejmenší. Je dlouhý jen 4,32 m a rozvor činí 2,63 m. Přesto, že jde o nejmenší SUV značky, bude nabízet dostatek místa jak v podélném, tak i svislém směru. Ve standardu bude nabízet přední a boční airbagy, za příplatek si budou zákazníci moci pořídit ESP. V nabídce budou dva benzínové motory 2.0 105 kW a 2.7 V6 127 kW a jeden dvoulitrový nafťák s commonrailem o výkonu 83 kW.

Základní cena začne přibližně na 18 tisících eur, přičemž Hyundai plánuje prodat v Evropě ještě letos 25 tisíc, příští rok pak 40 tisíc vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Doplněno 16. února: Právě dorazila tisková zpráva českého zastoupení značky Hyundai:

Společnost Hyundai motor Co. pokračuje v rozšiřování své modelové nabídky a na autosalonu v Chicagu představila sportovně rekreační automobil Tucson. Tucson je menší než výborně prodávaný model Santa Fe kategorie SUV (Sport Utility Vehicles) a do celosvětového prodeje přijde v druhé polovině roku 2004. Čtyřdveřový automobil Tucson je druhé sportovně rekreační vozidlo, které bylo pojmenováno po městě na jihozápadě USA.

Design vozu Tucson se vyznačuje, atletickým výrazem a poskytuje všestranné využití. Jako nejnovější příspěvek značky Hyundai do kategorie SUV je navržen tak, aby byl univerzálním doplňkem životního stylu zákazníka a poskytl nejlepší hodnotu na trhu z hlediska výbavy, designu, image a ceny, ceny která bude odpovídající osobním automobilům. Tucson je ideálním vozem pro lidi, kteří potřebují nejen velice prostorné osobní auto, ale i vozidlo pro horší klimatické podmínky a pro jízdu mimo zpevněné vozovky. Je to typ vozidla o nějž v současnosti roste zájem nejrychleji ze všech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tucson se vyznačuje prostorným a promyšleně uspořádaným interiérem, jenž poskytuje dostatek místa řidiči, cestujícím i jejich zavazadlům. Tucson rovněž nabízí velký, proti poškození odolný nákladový prostor s možností všestranného uspořádání, s naplocho sklopnými zadními sedadly i skládacím sedadlem spolujezdce. Sedadlo lze sklopit vpřed tak, aby poskytlo zvláštní úložné místo nebo pracovní prostor pro řidiče. Může být rovněž plně sklopeno do lůžkové úpravy. Zadní polička je vyjímatelná a odhaluje trvanlivou, snadno čistitelnou plastovou podlahu s několika pásy pro upevnění zavazadel a nákladu.

Tucson je vybaven celkem šesti airbagy; čelními vaky pro řidiče a spolujezdce, bočními airbagy pro řidiče a cestující a bočními záclonkovými vaky pro osoby na předních i zadních sedadlech.

Zákazníci si budou moci automobil Tucson pořídit se zážehovými i vznětovými motory. Základní model používá osvědčený benzinový čtyřválec Hyundai se zdvihovým objemem 2.0 l, ventilovým rozvodem DOHC a systémem plynule proměnného časování ventilů CVVT (Continuously Variable Valve Timing). Motor pohání samočinná buď pětistupňová ručně řazená převodovka, nebo samočinná převodovka a ovládáním  Shiftronic. Další alternativou je turbodiesel (CRDi) o objemu rovněž 2.0 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Variantu modelu Tucson představuje pohonná jednotka s motorem Hyundai 2.7 DOHC V6, jenž je spojen se samočinnou převodovkou Shiftronic. Tento agregát montovaný do Tucsonu je vybaven vyladěným sacím traktem s proměnnou délkou, který zajistí jemnější rozdělení výkonu v celém rozsahu otáček motoru. Pohon všech kol se dodává s jakýmkoliv typem motoru.

Tucson používá vysoce moderní systém pohonu všech čtyř kol Borg-Warner Electronic InterActive Torque Management, jenž dodává až 99 procent točivého momentu na přední kola. Jakmile se změní jízdní podmínky či požadavky na točivý moment, systém samočinně přesune až 50 procent dostupného točivého momentu na zadní kola. Sleduje přitom polohu pedálu akcelerátoru, úhlu natočení předních kol a prokluz. Jestliže se podmínky povrchu vozovky změní, točivý moment se samočinně převede na kola s nejlepší přilnavostí. Řidič má ovšem také k dispozici tlačítko závěru 4WD, umístěné na přístrojové desce. Umožňuje ručně „zamknout“ pohon 4WD na všechna kola s rozdělením točivého momentu v poměru 50 : 50.

Standardní výbava i případně příplatková výbava vozu Tucson: kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech, 16palcová litá kola, klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken a zámků dveří, v sedadle namontované boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, ochranu před ničivými účinky bočního nárazu (boční záclonkové airbagy) pro osoby na předních a zadních sedadlech a dálkové ovládání zamykání s alarmem a dále vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, odmrazování čelního okna (pouze model s motorem V6), tónovaná skla, boční střešní lišty pro upevnění nosiče, intervalový stírač zadního okna, systém varování při poklesu tlaku v pneumatikách (jen model s V6) a kromě dalších prvků též audiosoupravu s CD přehrávačem a šesti reproduktory.

Další dostupná výbava sestává z koženého potahu sedadel a ABS s protiprokluzovým systémem. Zákazník si rovněž může pořídit elektricky ovládané střešní okno. Nabídku doplňují vyhřívání předních sedadel, mlhovky, dálkové bezklíčové zamykání s alarmem, audiosouprava se šesti reproduktory, , příčné střešní nosníky a zadní koučové sklo.

Nový automobil Hyundai Tucson je navržen tak, aby soupeřil s modely Honda CR-V, Toyota RAV4 a Mitsubishi Outlander. Předpokládané uvedení na český trh je v druhé polovině roku 2004.

Základní technické údaje vozu Tucson:

  • Rozvor: 2630 mm
  • Délka: 4325 mm
  • Šířka: 1795 mm
  • Výška: 1680 mm

Motory:

  • Řadový čtyřválec: CRDi 2.0 l (1975 cm3)
  • Vidlicový šestiválec: 2.7 l (2656 cm3)

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 55 407 km
Cena: 287 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků