Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Korejské SUV se s inovovaným designem i modernější technikou dostalo na český trh. Z Nošovic to ostatně nemělo daleko...

Často se v rámci korejského koncernu nestává, aby Hyundai doháněl příbuznou Kiu. V případě SUV nižší střední třídy však modernizovaný Tucson přichází až po Sportage. Právě Kia už přivezla největší inovaci - dvoulitrový vznětový motor spřažený s mild-hybridním ústrojím. České zastoupení značky Hyundai to však vzalo z jiného konce. Tucson 4x4 Mild Hybrid je podle něj první český hybrid.

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Zážehové jednotky zůstávají beze změn. Na výběr jsou tři verze šestnáctistovky s přeplňováním i atmosférickém plněním, s předním pohon či 4x4. Paleta dieselových motorů nyní zahrnuje novou dieselovou šestnáctistovku, která nahradila o desetinu větší agregát. K dispozici je s pohonem předních kol a výkonem 85 kW či jako čtyřkolka o výkonu 100 kW a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Dvoulitrový diesel zůstává beze změn, doplňuje jej však verze s mild-hybridním ústrojím.

Hyundai Tucson 2018 - české ceny zážehových motorů
Motor 1.6 GDi 4x2 1.6 T-GDi 4x2 1.6 T-GDI 4x4
Největší výkon [kW] 97 130 130
Cena Tucson [Kč] 549.990 - -
Cena Trikolor [Kč] 604.990 654.990 694.990
Cena Style [Kč] - 709.990** 749.990**
** Za 55.000 Kč příplatek sedmistupňová dvouspojková převodovka

Většina z inovací, které s sebou facelift přináší, se netýká základního stupně výbavy, prostě nazvané Tucson. K dispozici je se dvěma agregáty. Základní výbava, kterou si můžete představit pod billboardovým sloganem "již od 549.990 Kč", zahrnuje například světelný senzor, manuální klimatizaci, standardní verzi informačního displeje s šesti reproduktory či 16palcová kola z lehkých slitin. Paket Plus pro tuto výbavu za 10.000 korun přidá kůží obšitý volant a řadící páku, zadní parkovací senzory a tempomat.

Stupeň Trikolor je k dispozici s širším výběrem motorizací a už jej můžete mít i jako čtyřkolku s přeplňovanou šestnáctistovkou, stále však vždy jako manuál. Navíc je v ceně například dojezdová rezerva, přední mlhová světla, sklopná zrcátka, zadní parkovací kamera, rádio se sedmipalcovým displejem, dvouzónová automatická klimatizace, 17palcové disky či zmíněný paket Plus.

Hyundai Tucson 2018 - české ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 4x2 1.6 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 Mild Hybrid
Největší výkon [kW] 85 100 136 136
Cena Tucson [Kč] 609.990 - - -
Cena Trikolor [Kč] 664.990 - - -
Cena Style [Kč] - 784.990** 809.990* 839.990

* Za 55.000 Kč příplatek osmistupňová automatická převodovka, ** Za 55.000 Kč příplatek sedmistupňová dvouspojková převodovka

Nejvyšší stupeň výbavy Style otevírá přístup k pohonu všech kol v kombinaci s dieselovým motorem, ale i k dvoulitru, včetně nového mild-hybridu. V ceně jsou již například chromované prvky exteriéru, nové Full LED světlomety, zatmavená skla, nouzové brzdění, asistent pro vedení auta v pruzích, vyhřívání zadních sedadel, větší přístrojový panel, navigace s osmipalcovým displejem či 18palcové disky.

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Tucson v plné výbavě pak znamená ještě příplatkový paket Premium. Ten zahrnuje 19palcové disky, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, lepší audiosystém či panoramatické střešní okno.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků