Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Korejské SUV se s inovovaným designem i modernější technikou dostalo na český trh. Z Nošovic to ostatně nemělo daleko...

Často se v rámci korejského koncernu nestává, aby Hyundai doháněl příbuznou Kiu. V případě SUV nižší střední třídy však modernizovaný Tucson přichází až po Sportage. Právě Kia už přivezla největší inovaci - dvoulitrový vznětový motor spřažený s mild-hybridním ústrojím. České zastoupení značky Hyundai to však vzalo z jiného konce. Tucson 4x4 Mild Hybrid je podle něj první český hybrid.

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Hyundai vymýšlí, co se starými bateriemi elektroaut. Půjde cestou Toyoty

Zážehové jednotky zůstávají beze změn. Na výběr jsou tři verze šestnáctistovky s přeplňováním i atmosférickém plněním, s předním pohon či 4x4. Paleta dieselových motorů nyní zahrnuje novou dieselovou šestnáctistovku, která nahradila o desetinu větší agregát. K dispozici je s pohonem předních kol a výkonem 85 kW či jako čtyřkolka o výkonu 100 kW a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Dvoulitrový diesel zůstává beze změn, doplňuje jej však verze s mild-hybridním ústrojím.

Hyundai Tucson 2018 - české ceny zážehových motorů
Motor 1.6 GDi 4x2 1.6 T-GDi 4x2 1.6 T-GDI 4x4
Největší výkon [kW] 97 130 130
Cena Tucson [Kč] 549.990 - -
Cena Trikolor [Kč] 604.990 654.990 694.990
Cena Style [Kč] - 709.990** 749.990**
** Za 55.000 Kč příplatek sedmistupňová dvouspojková převodovka

Většina z inovací, které s sebou facelift přináší, se netýká základního stupně výbavy, prostě nazvané Tucson. K dispozici je se dvěma agregáty. Základní výbava, kterou si můžete představit pod billboardovým sloganem "již od 549.990 Kč", zahrnuje například světelný senzor, manuální klimatizaci, standardní verzi informačního displeje s šesti reproduktory či 16palcová kola z lehkých slitin. Paket Plus pro tuto výbavu za 10.000 korun přidá kůží obšitý volant a řadící páku, zadní parkovací senzory a tempomat.

Stupeň Trikolor je k dispozici s širším výběrem motorizací a už jej můžete mít i jako čtyřkolku s přeplňovanou šestnáctistovkou, stále však vždy jako manuál. Navíc je v ceně například dojezdová rezerva, přední mlhová světla, sklopná zrcátka, zadní parkovací kamera, rádio se sedmipalcovým displejem, dvouzónová automatická klimatizace, 17palcové disky či zmíněný paket Plus.

Hyundai Tucson 2018 - české ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 4x2 1.6 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 Mild Hybrid
Největší výkon [kW] 85 100 136 136
Cena Tucson [Kč] 609.990 - - -
Cena Trikolor [Kč] 664.990 - - -
Cena Style [Kč] - 784.990** 809.990* 839.990

* Za 55.000 Kč příplatek osmistupňová automatická převodovka, ** Za 55.000 Kč příplatek sedmistupňová dvouspojková převodovka

Nejvyšší stupeň výbavy Style otevírá přístup k pohonu všech kol v kombinaci s dieselovým motorem, ale i k dvoulitru, včetně nového mild-hybridu. V ceně jsou již například chromované prvky exteriéru, nové Full LED světlomety, zatmavená skla, nouzové brzdění, asistent pro vedení auta v pruzích, vyhřívání zadních sedadel, větší přístrojový panel, navigace s osmipalcovým displejem či 18palcové disky.

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Potvrzeno: Sedm prodejců Hyundai končí. Dva kraje budou bez zastoupení

Tucson v plné výbavě pak znamená ještě příplatkový paket Premium. Ten zahrnuje 19palcové disky, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, lepší audiosystém či panoramatické střešní okno.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků