TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?
Radosti
Dobře využitý vnitřní prostor
Komfortní odpružení i na 19" kolech
Nízká spotřeba
Spolehlivé asistenční systémy
Starosti
Méně intuitivní ovládání
Nesvoboda ve specifikaci
9  /10

U svých klíčových modelů bývají automobilky většinou opatrné. Pokud něco funguje, radikální změny se často nekonají a jede se v dobře vyjetých kolejích. Od představení prvního tucsonu v roce 2004 se prodalo přes sedm milionů kusů tohoto crossoveru, který si v druhé generaci odskočil k názvu ix35. U současné čtvrté generace se ale Hyundai rozhodl otočit list a vydat se zcela novou cestou.

Jak jsme konstatovali nedávno u testu Kii e-Soul, pryč jsou doby, kdy byla korejská auta jen amorfními hromádkami kovu s koly a volantem, bez špetky emocí. Jinak si nelze vysvětlit zvědavé pohledy kolemjdoucích a kolemjedoucích nebo staršího pána, který testovaný tucson k značné nelibosti své evidentně spěchající partnerky okukoval dobrých deset minut. Přehlédnout čtvrtou generaci tohoto crossoveru nelze, pokud ovšem nejste slepí.

Hyundai Ioniq 5 oficiálně: Elektromobil klame tělem, 480 km ujede i díky slunci

Hyundai Ioniq 5 oficiálně: Elektromobil klame tělem, 480 km ujede i díky slunci

Příď s diodovými trojúhelníky, umístěnými do čelní masky, je velmi odvážná, aniž by byla dětinská. Do prostoru vytažené blatníky s výrazným klenutím budí dojem mohutnosti a zářezy v bocích by člověk čekal spíše od Lexusu. Odvaha nemizí ani na zádi, kde se opakuje trojúhelníkový motiv u světel nebo prostorově členitého nárazníku či dekorů na C sloupku.

Nová doba také uvnitř

Vnitřek také dává zapomenout na staré časy – někde v dobrém, jinde v horším slova smyslu. Po usednutí za volant zaujme zcela chybějící kryt nad digitálním přístrojovým štítem, který připomíná tablet, vložený do přesně padnoucí přihrádky. Zcela rovný středový panel sdružuje obrazovku palubního systému o úhlopříčce 10,25 palce s dotykovými ploškami ovládání všemožných funkcí. Což je sice řešení estetické, ale ne zcela ideální z hlediska obsluhy. Jak jsme před nějakou dobou chválili otočné ovladače u faceliftovaného i30, které lze snadno nahmátnout, aniž byste spustili zrak ze silnice, zde nic po paměti nenajdete a vždy se musíte podívat. O to překvapivější je, že když už zde máme evidentní snahu o eleganci, číslice ukazující teplotu nastavenou v klimatizaci vypadají jako z kalkulačky.

Nový Hyundai Tucson N Line oficiálně: Do enka má daleko, špatně ale nevypadá

Nový Hyundai Tucson N Line oficiálně: Do enka má daleko, špatně ale nevypadá

Takový je ale trend doby, alespoň že dotykovou plošku má každá důležitá funkce a nic nemusíte lovit v hloubi menu palubního systému. Jistý zvyk chce i volič řazení na masivním středovém tunelu. Ovládání tlačítky sice šetří prostor a nevystupuje z lesklého panelu, ale stejně jako u plošek na středovém panelu – za týden si nevytvoříte paměťovou mapu, abyste je automaticky nahmátli. Nicméně středový tunel disponuje dostatečně dimenzovanými držáky nápojů, velkou přihrádkou s indukčním nabíjením chytrých telefonů i šikovnými odkládacími prostory ve své nižší části.

Vraťme se na chvíli k infotainmentu. Rozlišení dotykového displeje je důstojné a na úrovni doby, startuje velmi rychle a lze se v něm snadno zorientovat. Ikony všemožných funkcí a sekcí jsou dostatečně veliké a s volbou toho, co právě hledáte, pomohou dotykové plošky pod obrazovkou. Připojení telefonu k handsfree je dílem okamžiku a využívat můžete i funkce Android auto a Apple Carplay.

Nový Hyundai Tucson vs. konkurence: Jak si stojí proti Karoqu a Korandu?

Nový Hyundai Tucson vs. konkurence: Jak si stojí proti Karoqu a Korandu?

Přehledně působí i digitální přístrojový štít s kruhovým zobrazením rychloměru a otáčkoměru, jejichž grafika se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Na displeji se při zapnutí blinkru v pravé či levé části obrazí výstup z kamer, umístěných ve zpětných zrcátkách, což je prvek sice zajímavý, ale občas rozptylující. Ovládání palubního počítače přejde rychle do krve – čtyři sekce, v nich pohyb nahoru a dolů skrze volič pod pravým palcem řidiče.

Prostor i hodnota na jednom místě

Vnitřek působí kvalitně, nic zde nevrže ani neskřípe a materiály i dílenské zpracování jsou více než v pořádku. Velmi zajímavý je textilní pás, táhnoucí se z výplní dveří až na palubní desku k výdechům ventilace na středovém panelu. Přední sedačky poskytnou dobrou oporu i dostatečné pohodlí, v oblasti stehen by však mohly být o chlup širší na úkor středového tunelu.

Hyundai Tucson PHEV detailně: Nabídne 265 koní, na elektřinu ujede přes 50 km

Hyundai Tucson PHEV detailně: Nabídne 265 koní, na elektřinu ujede přes 50 km

Vzadu se bez problému usadí dospělí i s výškou přes 180 centimetrů, strop se začíná svažovat až za hlavovými opěrkami. Sedáky jsou v ideální výšce nad podlahou a dostatek místa pro nohy zde najdete i v podélném směru. Opěradla se dají polohovat ve velkém rozsahu, přičemž v extrémní přední poloze, která nejvíce zvětší objem zavazadlového prostoru, jsou téměř kolmá k sedákům. Praktickým doplňkem jsou sluneční clony, integrované do zadních dveří. Ty jsou však dostupné pouze u nejvyšší výbavy Style, v nižších za ně připlatit nelze.

Nakládací hrana kufru je ve výšce cca 75 centimetrů, mezi podběhy se vejde přibližně 104 centimetrů a hloubka zavazadlového prostoru je zhruba 85 centimetrů. Po roletku se vejde předmět o výšce 46 centimetrů, a pokud z nějakého důvodu vyjmete podlahu kufru a polystyrenové schránky pod ní, výška naroste na více než 60 centimetrů pod roletkou.

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Opěradla zadních sedadel jsou ve všech stupních výbavy dělená v poměru 40:20:40 a lze je sklopit zatáhnutím za páčky v zavazadlovém prostoru, i když ne do úplné roviny. Stejně tak mají všechny výbavy 12V zásuvku v kufru plus jednu další ve středové konzole.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička