Hyundai testuje nový pohon všech kol XWD

Korejská automobilka Hyundai hodlá do svých vozů nasadit nejmodernější náhon na všechna kola z dílny švédské společnosti Haldex. Jedná se o poslední generaci tohoto systému, který nově používá např. Saab.

Nový systém pohonu s plně elektronickým řízením diferenciálů a mezinápravových spojek umožňuje nejen posílat až 100procent točivého momentu k nápravě s lepší trakcí, ale díky elektronicky ovládanému zadnímu diferenciálu se výrazně snižuje prokluz zadních kol a tím se opět zlepšuje trakce.

Oficiálně se o tomto příliš nehovoří, ale dají se zaslechnout hlasy, že Hyundai hodlá nasadit náhon na všechna kola nejen do svých SUV modelů, ale také do klasických vozů střední a vyšší střední třídy. A jelikož Hyundai před nedávnem představil produkční vozy s náhonem zadních kol, nelze ani tuto možnost vyloučit.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků