Hyundai testuje nový pohon všech kol XWD

Korejská automobilka Hyundai hodlá do svých vozů nasadit nejmodernější náhon na všechna kola z dílny švédské společnosti Haldex. Jedná se o poslední generaci tohoto systému, který nově používá např. Saab.

Nový systém pohonu s plně elektronickým řízením diferenciálů a mezinápravových spojek umožňuje nejen posílat až 100procent točivého momentu k nápravě s lepší trakcí, ale díky elektronicky ovládanému zadnímu diferenciálu se výrazně snižuje prokluz zadních kol a tím se opět zlepšuje trakce.

Oficiálně se o tomto příliš nehovoří, ale dají se zaslechnout hlasy, že Hyundai hodlá nasadit náhon na všechna kola nejen do svých SUV modelů, ale také do klasických vozů střední a vyšší střední třídy. A jelikož Hyundai před nedávnem představil produkční vozy s náhonem zadních kol, nelze ani tuto možnost vyloučit.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků