Hyundai Tau 5,0 V8: 429 koní z nového osmiválce pro Equus i Genesis

27 komentářů

pepa-1
29. června • 11:15

No nevím, jestli se nové V8 bude dávat do kupé Genesis z obrázků pod článkem. Podle mě V8 přijde jen do 4 dveřového sedanu. V kupé zatím je čtyřválcové turbo (sportovnější verze) a šestiválec.

Aton
29. června • 10:07

Mel jsem tu moznost svezt se s Genesis 4.6 V8 a prijemne mne prekvapil motor. S 550i bych to ale nesrovnaval, protoze podvozkove je to uplne nekde jinde. Genesis je korab, ktery se jako lod pohupuje krajinou. Svezeni perfektni, luxusni, komfortni, ale ani trochu sportovni.

dtsmaniac
29. června • 9:11

Genesis je zadohrab?

DaewooMaster
29. června • 9:19

Samozřejmě... a motůrek je podélně uložen jako u BMW, Mercedesu nebo Lexusu.

asdf
29. června • 11:14

motůrek je podélně jako u každýho normálního auta, stejně tak hnaná zadní náprava B-]

Brouk
29. června • 11:45

Vsichni, co maji motor pricne maji nenormalni auta?

dtsmaniac
1. července • 10:19

Jo, nevim kterýho blba to napadlo B-] Při každym průjezdu zatáčkou trpím díky imbecilitě nějakejch mamrdů, který cpou těžkž litinový parodie na motory před přední nápravu :-D

Marty
29. června • 9:30

Z toho amíci padnou na prde*, když už si x let mohou koupit domácí 5,7 a 6,1 V8 HEMi (výkon 360-390 HP dle verze u 5,7) a 425-435 (u 6,1).Nehledě že pdobný výkon nabízí i Cadillacy s označením V atd....

Skyline
29. června • 10:09

Aha, takze 5.0 430 koni je vlastne plecka, vzdyt prece Amik umi taky stejnej vykon, akorat potrebuje o 20% vetsi objem:-D Nehlede na to, ze by stalo za pokus se podivat na konkurenci. Napriklad zmineny Genesis V8 stoji 39500 USD, za to nabizi 385 koni. Drazsi Lincoln nema V8 vubec v nabidce, jeste drazsi Cadillac (56500) ma vcelku ubohych 320 koni ze stejneho objemu (4.6). Cenu Lexe, MB a BMW nema smysl ani zminovat.Me osobne Genesis moc nebere, nicmene kdybych mel volit Chrysler vs. Hyundai, mam vcelku jasno, Chrysler ani omylem.

Marty
30. června • 10:04

Prdel je, že to HEMI a zejména to 5,7 žere méně než koncernové 4,2 FSI v A8 např., hehehe.
Takže je fajn že někdo vykřeše výkon z 4 litru, bohužel pokud mu žere jako šestilitr, mu je to na dvě VĚCI - NA NIC A NA HO*NO!!!!!!!! Včetěn FSI a dalších fíčurek, nehledě že o točivém momemtu si může nechat jen zdát.To si musíte soudruzi uvědomit, když už chcete něco srovnávat.A prosím psal sem o Cadillacu CTS-V a STS-V.
Tam si provnej výkony!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
30. června • 13:51

a) Kolik km mas s HEMI 5.7 a kolik km s 4.2 FSI? V jakem rezimu?
b) On tu nekdo tvrdi, ze je to jinak?
c) Ono je to nejak relevatni vuci motoru od Hyundaie?Ten slint ve druhem odstavci ani nema cenu komentovat. Mel bys sis chlapce roztridit myslenky a az potom psat hlouposti:-D A ze ma motor s kompresorem vyssi vykon, tyy jo, z toho jsem uplnej jelen. Jak se to stalo? A maminko, to je tak jako vzdycky, ze kdyz dam na motor preplnovani, tak to ma vetsi vykon, nez puvodni atmosfera?:-D:-DPS: vidim, ze ma snaha dat veci do kontextu se minula ucinkem, stale blabolis mimo misu - ono je CTS-V s cenou o vic nez 50% vyssi konkurentem standardni verze? Uplne te vidim, jak tady vykrikujes, kdyby vzal nekdo BMW M5 a zacal tvrdit, ze je o tolik lepsi, nez nejaka zakladni verze STS s cenou sotva polovicni. To bys hned fnukal, jak je to nesmyslne srovnani, co? :-DAbych nepsal 2 prispevky, tak rovnou i na ten tvuj druhy fundovany rozbor:
a) Co by na to meli Korejci mit? Koho to zajima? Proc to sem tahas?
b) Co je to "ponekud dost"? Rad se podivam na statistiky prodeje.
c) Srovnavani skodovky jako je chrysler s genesisem me slozilo:-D

Shimi
30. června • 14:44

to Skyline: Já jsem chtěl původně taky reagovat, ale já už na to nemám sílu. To je jak když se bavíš s debilem. Sorry Marty, ale je to tak. To je jeden blud za druhým, všechno úplně mimo mísu, bez kontextu, prostě maximální bída. Na to abys mohl reagovat, bys musel vzít větu po větě a ke každé se vyjádřit zvlášť, páč to nemá žádný řád, on motá všechno do jednoho a 99% se vůbec netýká původního tématu.

Marty
1. července • 9:21

Skyline: ne, to bylo na to že američani nemaj výkonej V8. A že podle tebe asi čekali na Hyundai, až to tam spasí.
Jasně že je tam kompresor, ale tomu výkonu konkuruje mimo turbo motory máloco....že kompresor nemontují jiní je jejich věc, každopádně sedan s výkonem 550 Hp bez turba zas tak moc firem nenabízí nebo ještě za poněkud jinší cenovku.Ale abychom se vrátili k tématu: jo škodovka hyundai dobře konkurje na evropském trhu. To srovnání se ti docela povedlo, mimochodem Hyundai není v USA žádný luxus, korejci jsou tam obecně vnímáni asi jako lowendové domácí zančky typu Dodge a Chevrolet.Japonci a luxusní evropské zančky (MB, BMW,Jaguar, Porsche) vč. domácího Lincolnu a Cadillacu jsou prestiží trošku jinde.A u A8/Phaetonu a HEMI mi stačí srovnat tabulkové hodnoty...
A i zkušenosti z reálného provozu jsou, neboj. V kombinovaném provozu jde s 5,7 HEMi jet za 11-12 (25% dálnice, 30% a 45% okresky).
Audi/Phaeton bere 12-16. Prostě náskok díky technice ne, a ten výkon u Phaetonu ve verzi V12, chudák VW musel dát dva válce navíc, aby při stejném objemu z toho vyhnal o 20 Hp víc....
Jo ale vlastně to nejde porovnávat, on Phaeton je o 250 Kg těžší.
A když posadíme do 300C dva lidi navíc, tak to hned místo 11 žere 25, já vím no.
Ale člověk se aspon zasměje no.

dtsmaniac
1. července • 10:17

hemi s kompresorem bude žrát míň než atmo 4.2 FSI :-O ...a teď tu o vlkovi a karkulce.

Marty
1. července • 11:28

HEMI nemá kompresor víš, to si chce o tom něco počíst, ten kompresor byl ke Cadillacům CTS-V a STS-V - zato má HEMI vypínání válců (v případě 5,7 V8), heheTakže narozdíl od milého Audi/VW to při ploužení okreskou ustálenou 80 po rovince je defakto V4 2,8 :o)
Takže to určitě bude žrát víc, o tom žádná :o) S 200 konovým V6 sem jezdil za 8,5 průměr. To k těm rozežraným americkým motorům.

dtsmaniac
2. července • 9:21

K HEMI nevim, já takový auta fakt neznám, natož že bych v nich jel. Ale třeba k LSx se IMHO "normálně" kompresory dávají, resp. nějaký kity jsem viděl, ale to pak bude všechno možný jen ne úsporný...
Jestli se počítá k americkým motorům i X30XE/Y32SE, tak ano, s tím se za 9 šourat lze B-]

Marty
2. července • 11:13

Kompresor jde za poměrně rozumnou sumu dát skoro na jakýkoliv americký V8 motor, ne ebay toho budou mraky.
dávali se ale i na některé V6 a to i přímo v tovární verzi - třeba Buicky to hodně měly.Další zásadní výhoda - poladit si Mustang, Camaro, Challenger, Charger atd. není problém protože jsou na to katalogy s performance díly tlustými jak zlatý stránky a stačí si jen vybrat.
Přímo na konkértní model.
A ladí se železo, ne žádný krabičky s eletronikou.Takže za celkem rozumný peníze jde z těch sériových 360 Hp dotat 420 např. nebo z 430 500 až 550. To jsou výkony Bentley už např.
Poladit jde i podvozek a brzdy atd.Ted jdete shánět performance katalog na Hyundai, hihihi.....

dtsmaniac
2. července • 10:33

Ještě by mě zajímalo - některé BMW velkoobjemové motory měly taky vypínání válců (nemůžu najít) a nebo jsem se jen špatně vyspal? :)

Marty
2. července • 11:14

nevím jak BMW, ale měl to Mercedes, a ještě předtím už v 70.letech Cadillac, ale tam to tehdá moc nefungovalo, neb nebyla v té době technika na takové úrovni jak dnes.Nicméně Cadillac byl první kdo to měl, ačkoliv Mercedes tvrdil že byl první on.

Marty
1. července • 9:24

sorry, překlep, samozřejmě 4 válce navíc (VW 6,0 V12 versus V8 6,1)

Marty
30. června • 10:20

6,2 V8 - 556 HP a 551 točivý moment...
Tak a ted co maj proti tomuhle korejci...Jo Hyundai v USA boduje - Sonatou - pak ale 3 kilometry nic dalšího.Oproti tomu domácí konkurence - Chargerů a 300C a Cadillaců STS se prodá poněkud dost.
A v minulosti prodávalo ještě mnohem víc.Navíc jak bylo řečeno - Cadillac je prémiovka.Hyundai můžeš provnávat tak leda s Dodge a Chryslerem.A 300C 5,7 V8 přijde v usa na 38 táců (ceníková cena) a SRT8 na 47 táců (USD).
S plnou výbavou - 18 a 20" ALU, navigace s HDD, kůže, 4pístkový Bremba (SRT8), satelitní rádio, adaptivní tempomat (SRT8), ESP, ABS,ASR,BAS, xenony, automatická klima, el. st. pedály a spousty dalšího...
Vše v základu.Dodge Charger stojí 34 a 40 takže ještě levnější...
Výbava velmi obdobná.

asdf
29. června • 11:12

srovnavat cadillac a hyundai chce odvahu B-] zatimco cadillakem jezdi prezident a doktori s narodoveckym citenim, tak v hyundai tam jezdej jen ilegalni imigranti. i pro cernochy je to ostuda, tem staci ford B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
29. června • 12:40

:-D:-D Doporucuji si do USA zajet a potom asi padnes na zadek z toho, cos napsal:-D:-D:-D Nejcastejsim majitelem Escalade nebo Eldorada jsou drogovi dealeri - 24 palcu v chromu, bila nebo cerna barva, cerny okynka. To je realita dneska, ne nejakej doktor, ten totiz jezdi Mercedesem, Lexusem nebo BMW, pripadne cimkoliv jinym, pokud neni z tech, kteri chteji/musi resit status. Mimochodem, chce to naucit se cist, jak uz te upozornil Shimi, ja Cadillac a Hyundai nesrovnaval, jen jsem to blaboleni o HEMI posadil do kontextu.

Shimi
29. června • 11:49

to asdf: Za prvé tu nikdo nestaví Hyundai a Cadillac na jednu lajnu a nikdo je tu nesrovnává. Skyline tu akorát hodil do placu nabídku jiných výrobců, nic víc nic míň. A za druhé co mají společného prezident a doktoři s faktem, že je ta 5.0 V8 za daný peníz super počin?P.S.: Kdyby prezident a doktoři vyskákali z okna, skočíš taky? Buď svůj a neřeš to, co dělaj ostatní ;-)

Brouk
29. června • 11:43

znacka, znacka, znacka... Hodnotis auta jako takove nebo jen znacky?

Brouk
29. června • 8:27

Videl jsem ho pred dvema tydny v Praze. Ma ho korejska ambasada. Vypada hyperluxusne. U hyundaie dobre vedi, ze kdyz chteji prorazit mezi premie, musi nabidnout neco vic nez jen dalsi S-classe nebo LS. Za me - palce nehoru.

Doporučujeme

Články odjinud