Hyundai Tau 5,0 V8: 429 koní z nového osmiválce pro Equus i Genesis

Automobilka Hyundai potěšila svým prohlášením hlavně zákazníky v Americe, kteří i přes všude diskutovanou krizi stále patří k vyznavačům víceválcových motorů. Připravila pro ně totiž větší verzi osmiválce Hyundai Tau V8 s objemem rovných pěti litrů a výkonem nastaveným na 429 koní (314 kW), kterou hodlá montovat nejen do své vlajkové lodi Equus, ale též pod kapotu modelu Genesis.

Equus se začne prodávat již koncem letošního léta, ale zprvu bude k mání pouze s menší verzí osmiválce Tau o objemu 4,6 l a nejvyšším výkonu 385 koní (282 kW), což je dokonce o něco více než u menšího Mercedesu E550, pětilitr jej v nabídce doplní až v březnu. Oba motory budou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou a silnější z nich hladce překonává třeba BMW 750i s objemem 4,4 l a výkonem nějakých 400 koní (293 kW).

Zatím není jasné, zda zmíněnou převodovku dostane i menší sedan Hyundai Genesis, ale je to pravděpodobné. Nová jednotka s objemem 5,0 l jej každopádně vyzbrojí k útokům proti novému BMW 550i. Ačkoli někteří řidiči stále hovoří o jihokorejských vozech s despektem, jejich kvalita, komfort a jízdní výkony trvale rostou. A zdá se, že na americkém trhu Hyundai se svými luxusními, ale cenově dostupnými stroji kráčí podobně úspěšnou cestou, kterou kdysi vykročil japonský Lexus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis se může těšit na pořádnou osmiválcovou „šťávu”
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky