Hyundai Tau 5,0 V8: 429 koní z nového osmiválce pro Equus i Genesis

Automobilka Hyundai potěšila svým prohlášením hlavně zákazníky v Americe, kteří i přes všude diskutovanou krizi stále patří k vyznavačům víceválcových motorů. Připravila pro ně totiž větší verzi osmiválce Hyundai Tau V8 s objemem rovných pěti litrů a výkonem nastaveným na 429 koní (314 kW), kterou hodlá montovat nejen do své vlajkové lodi Equus, ale též pod kapotu modelu Genesis.

Equus se začne prodávat již koncem letošního léta, ale zprvu bude k mání pouze s menší verzí osmiválce Tau o objemu 4,6 l a nejvyšším výkonu 385 koní (282 kW), což je dokonce o něco více než u menšího Mercedesu E550, pětilitr jej v nabídce doplní až v březnu. Oba motory budou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou a silnější z nich hladce překonává třeba BMW 750i s objemem 4,4 l a výkonem nějakých 400 koní (293 kW).

Zatím není jasné, zda zmíněnou převodovku dostane i menší sedan Hyundai Genesis, ale je to pravděpodobné. Nová jednotka s objemem 5,0 l jej každopádně vyzbrojí k útokům proti novému BMW 550i. Ačkoli někteří řidiči stále hovoří o jihokorejských vozech s despektem, jejich kvalita, komfort a jízdní výkony trvale rostou. A zdá se, že na americkém trhu Hyundai se svými luxusními, ale cenově dostupnými stroji kráčí podobně úspěšnou cestou, kterou kdysi vykročil japonský Lexus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis se může těšit na pořádnou osmiválcovou „šťávu”
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků