Hyundai Tau 5,0 V8: 429 koní z nového osmiválce pro Equus i Genesis

Hyundai Tau 5,0 V8: 429 koní z nového osmiválce pro Equus i Genesis

Automobilka Hyundai potěšila svým prohlášením hlavně zákazníky v Americe, kteří i přes všude diskutovanou krizi stále patří k vyznavačům víceválcových motorů. Připravila pro ně totiž větší verzi osmiválce Hyundai Tau V8 s objemem rovných pěti litrů a výkonem nastaveným na 429 koní (314 kW), kterou hodlá montovat nejen do své vlajkové lodi Equus, ale též pod kapotu modelu Genesis.

Equus se začne prodávat již koncem letošního léta, ale zprvu bude k mání pouze s menší verzí osmiválce Tau o objemu 4,6 l a nejvyšším výkonu 385 koní (282 kW), což je dokonce o něco více než u menšího Mercedesu E550, pětilitr jej v nabídce doplní až v březnu. Oba motory budou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou a silnější z nich hladce překonává třeba BMW 750i s objemem 4,4 l a výkonem nějakých 400 koní (293 kW).

Zatím není jasné, zda zmíněnou převodovku dostane i menší sedan Hyundai Genesis, ale je to pravděpodobné. Nová jednotka s objemem 5,0 l jej každopádně vyzbrojí k útokům proti novému BMW 550i. Ačkoli někteří řidiči stále hovoří o jihokorejských vozech s despektem, jejich kvalita, komfort a jízdní výkony trvale rostou. A zdá se, že na americkém trhu Hyundai se svými luxusními, ale cenově dostupnými stroji kráčí podobně úspěšnou cestou, kterou kdysi vykročil japonský Lexus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis se může těšit na pořádnou osmiválcovou „šťávu”
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 89 007 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků