| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai
| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai
| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai
| Hyundai Staria Zdroj: Hyundai
14
Fotogalerie

Hyundai Staria vyměnil diesel za full-hybrid. Cenou v Česku překročil milion a ztratil 4x4

Komu hybrid nevoní, má zřejmě poslední možnost sehnat naftovou Starii ze skladových zásob. Pár kousků u českého zastoupení stále najdete.

Zprávy o odchodu naftového motoru z pod kapoty MPV Staria v Evropě se objevily začátkem letošního roku. Teď už Hyundai rovněž v Česku oficiálně potvrzuje, že dieselová motorizace ve velkoprostorovém modelu končí a v nabídce ji nahrazuje full-hybridní jednotka. Příchod nové motorizace zjednodušuje volbu variant ústrojí, v řadě ohledů však ne úplně pozitivně. Cenovka dle předpokladů také zamířila nahoru.

Dosavadní naftový čtyřválec 2,2 CRDi o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 430 Nm se tedy loučí. Místo přenechává full-hybridu ve formě zážehového čtyřválce 1,6 T-GDI, elektromotoru a 1,49kWh baterii pro systémový výkon 165 kW (225 koní) a točivý moment 367 Nm. Zatímco diesel měl na výběr z manuální šestistupňové či automatické osmistupňové převodovky a možnosti pohonu všech kol, nový full-hybrid je výhradně dodáván se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol.

O možném budoucím uvedení pohonu všech kol pro full-hybridní Starii se Hyundai nezmiňuje. Variabilita nabídky ústrojí sice klesla, dynamicky by však mohlo být elektrifikované MPV trochu živější – zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 10,2 sekundy, což je stále rychlejší než v případě odchozí naftové čtyřkolky s automatem (13,5 s). Maximální rychlost hybridu je dostatečných 167 km/h, dříve nicméně Staria dosáhla až 185 km/h.

I nadále je model nabízen ve čtyřech stupních výbavy – Comfort, Smart a Style pro devítimístnou konfiguraci a Luxury pro sedmimístnou verzi se dvěma relaxačními křesly v prostřední řadě. Cenovka úplného základu oproti dřívějšku zamířila nahoru. Naftová Staria začínala v roce 2022 pod hranicí 900 tisíc korun a současně je v doprodeji od 969.990 Kč. Nový full-hybrid startuje na 1.149.990 Kč.

Ve standardní výbavě najdete 10,25palcový infotainment s integrovanou navigací, automatickou klimatizaci, inteligentní klíč, dešťový senzor, adaptivní tempomat nebo Bi-LED přední světlomety. Na kompletní cenovou nabídku hybridu Staria se můžete podívat níže v tabulce. Prodej novinky spouští české zastoupení značky už nyní.

Hyundai Staria Hybrid: Základní technické údaje a české ceny
Motor 1,6T-GDI HEV
Pohon 4x2
Nejvyšší systémový výkon [kW/ot.min] 165/5500
Nejvyšší točivý moment [N.m/ot.min] 367/1000-4000
Převodovka 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2
Nejvyšší rychlost [km/h] 167
Hmotnost [kg] 2011-2286
Spotřeba [l/100 km] 7,6
Cena Comfort [Kč] 1.149.990
Cena Smart [Kč] 1.209.990
Cena Style [Kč] 1.269.990
Cena Style Premium [Kč] 1.339.990
Cena Luxury [Kč] 1.439.990

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud