Hyundai Staria oficiálně: Stylové MPV uveze až 11 lidí, pod kapotou má i V6

Pro převoz hromady lidí nebo několika europalet, Hyundai už naplno ukazuje svou novinku.

Zatímco ostatní značky ze segmentu MPV utíkají pryč, Hyundai jde opět proti proudu a již oficiálně představuje svého zástupce této kategorie pro následující roky. Minimalisticky moderní design, údajně „evokující tvary vesmírné lodě“, nám už korejská automobilka ukázala v rámci dřívějších upoutávek. Nyní tedy přichází na řadu zbytek specifikace novinky jménem Staria.

S rozvorem 3273 mm, délkou 5253 mm, šířkou 1997 mm a výškou 1990 mm Staria samozřejmě hledí na vnitřní prostor. Ten navíc zvýrazňuje i bohaté prosklení kabiny s nízkou linií bočních oken a také rozměrnou panoramatickou střechou. Ve výsledku tu máme dodávku/MPV zajišťující univerzálně sezení pro 2 až 11 lidí.

Hyundai potvrzuje techniku Kony N. 280 koní spojí výhradně s automatem DCT

Hyundai potvrzuje techniku Kony N. 280 koní spojí výhradně s automatem DCT

Staria tedy může být i obytnou dodávkou (viz fotky s matrací vzadu) nebo komfortním MPV s různými konfiguracemi rozkládacích a otočných křesel pro převoz celé byznys kanceláře. Ostatně pro druhé zmíněné využití bude k dispozici i luxusněji vybavená varianta Staria Premium. Dvou- a třímístná verze pak hledí i na podnikatele s maximálním objemem zavazadlového prostoru takřka 5000 litrů a místem pro uložení tří europalet najednou.

Před řidičem je na vrchu palubní desky zasazen digitální přístrojový štít, uprostřed poté 10,25palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity. Zaujmout chce Staria i nespočtem odkládacích přihrádek, držáky na pití či USB porty. Celá armáda nejnovějších asistenčních systémů, rovněž pro bezpečí posádky (třeba s detekcí projíždějících vozů pro bezpečné vystoupení z kabiny), přirozeně nechybí.

TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Základem motorizací bude vylepšený 2,2litrový turbodiesel o síle 177 koní (130 kW) v kombinaci s manuální šestistupňovou či automatickou osmistupňovou převodovkou. Objeví se nicméně i benzinový 3,5litrový šestiválec o výkonu 272 koní (200 kW), který bude pracovat výhradně s osmistupňovým automatem.

Automobilka již potvrdila příchod Hyundaie Staria na trh Evropy, zde se ovšem ukáže výhradně se zmíněným 2,2litrovým turbodieselem. Podrobnosti o uvedení budou následovat. Na vybraných trzích se model ukáže již od druhé poloviny letošního roku.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky