Hyundai Sonata: větší a uhlazenější

Nová Sonata, která přijde na trh už příští rok, dosáhne délky Superbu, ve výbavě se objeví nové prvky jako ESP či parkovací asistent. Nově se také objeví dva benzínové motory a později přibude i nafťák, který současné Sonatě schází. (nové fotografie a informace)
Hyundai Sonata: větší a uhlazenější
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Nová generace Hyundai Sonaty dostala podle předpokladů moderní kabát. Proti předchůdci se změnila zejména přední část, kde dvojici oválných spojených světlometů nahradily protažené svítilny, změn doznala i mřížka chladiče, jež působí nyní dynamickým a proti původní mřížce také střídmějším dojmem. Zadní část upoutá dlouhými světlomety.

Délka Superbu

Proti předchůdci si připsala novinka k dobru šest cm do délky (4 800 mm), o tři centimetry se zvětšil rozvor (2 730 mm). Tím se také zvětšil vnitřní prostor, který se dostal na dohled velikánům ve střední třídě, Škodě Superb (délka 4 803 mm, rozvor 2 800 mm) a Fordu Mondeo (délka 4 731 mm, rozvor 2 754 mm). Narostl rovněž zavazadlový prostor, a to na velmi dobrých 462 l; 430 l v současné generaci bylo přece jen málo. Úhlednější a kvalitnější má být také interiér - ostatně to je vidět z obrázků.

Nové motory

Pod kapotou se objeví tři zážehové motory, jeden pochází ze staré Sonaty, dva jsou zcela nové. Základem bude známý čtyřválec 2.0 se zvýšeným výkonem na 105 kW (5 800 ot.), k němu se přidá druhý čtyřválec 2.4 120 kW a konečně nejvýkonnějším motorem je šestiválec 3.3 V6 165 kW (304 Nm). V roce 2006 pak k benzíňákům přibude i čtyřválcový nafťák s objemem 2.0 l CRDi s výkonem 100 kW (4 000 ot.) a točivým momentem 304 Nm (2 000 ot.).

Výkon je přenášen ve všech případech na přední nápravu, čtyřválce mají ve standardu manuální pětikvalt, šestiválec pětistupňový automat. Naftový dvoulitr pak dostane manuální šestikvalt s možností připlatit za čtyřstupňový automat. Podstatně zlepšeny budou také jízdní vlastnosti díky nové konstrukci podvozku.

Výbavy

Co se týče bezpečnosti, má Sonata aktivní opěrky hlavy, ve standardu přední, boční a okenní airbagy a na přání také stabilizaci podvozku ESP; ABS je samozřejmostí. Nová generace bude obsahovat také další výbavu jako 17" litá kola, dvojitý výfuk na motoru 3.3 V6, podélně i výškově nastavitelný volant, několik typů audio soustav (vč. MP3), navigaci, automatickou klimatizaci se systémem kontroly kvality vzduchu, odmrazovač čelního skla pod stěrači a manuálně ovládanou zadní sluneční clonu. Za příplatek budou i xenony, tempomat či parkovací asistent.

Tip: Další informace najdete v tiskové zprávě v druhé kapitole.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků