Hyundai Sonata slaví 30 let

Hyundai Motor Company slaví 30. výročí jednoho ze svých nejprodávanějších modelů. Středně velký sedan s modelovým názvem Sonata sehrál klíčovou roli v růstu a pověsti automobilů této značky. Za 30 let svého působení na trzích se ho prodalo přes 7.300.000 kusů a Sonata se stala oblíbeným rodinným sedanem po celém světě.

V minulém roce Hyundai představil světu zcela novou sedmou generaci Sonaty. Model je představitelem nejnovější filozofie designu Hyundai a nabízí špičkovou techniku včetně nejnovějších bezpečnostních a komfortních prvků.

Klepněte pro větší obrázek

Historie Sonaty

1. generace (1985)

První generace Sonáty byl jeden z úplně prvních modelů navržených tzv. in-house pouze z kapacit společnosti Hyundai Motor. V Koreji se prodalo přes 1 milión kusů, což bylo vůbec poprvé v této zemi, kdy byl prodán takový počet jednoho modelu.

2. generace (1988)

Na rozdíl od modelu 1. generace přichází s náhonem na přední kola.

3. generace (1993)

V devadesátých letech se začaly v autech používat první digitální technologie. Třetí generace Sonaty byla velmi populární právě díky mnoha pokročilým funkcím. 

4. generace (1998)

Čtvrtá generace modelu Sonata, představená v roce 1998, byla nejprodávanějším modelem v Koreji po dobu 19 měsíců od února 1999 do srpna 2000.

5. generace (2004)

Pátá generace modelu Sonata byla již vyvinuta k dosažení cíle stát se vozem světové třídy. Konstrukce se přizpůsobila i evropskému stylu a auto se může pochlubit elegancí a charakterem.

6. generace (2009)

Jeden z prvních modelů, kde Hyundai Motor uplatnil svůj designový styl Fluidic Sculpture. Díky odvážnému a jedinečnému designu a výkonným motorům model zabodoval ve své kategorii po celém světě. Od roku 2010 je poprvé v prodeji i verze Sonata Hybrid.

7. Generace (2014)

Zcela nová Sonata sedmé generace má vytříbený a vyvážený design vyvinutý v rámci designové filosofie Fluid Sculpture. Na trhu jsou k dispozici i verze Plug_In a Hybrid.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků