Hyundai Sonata slaví 30 let

Hyundai Sonata slaví 30 let

Hyundai Motor Company slaví 30. výročí jednoho ze svých nejprodávanějších modelů. Středně velký sedan s modelovým názvem Sonata sehrál klíčovou roli v růstu a pověsti automobilů této značky. Za 30 let svého působení na trzích se ho prodalo přes 7.300.000 kusů a Sonata se stala oblíbeným rodinným sedanem po celém světě.

V minulém roce Hyundai představil světu zcela novou sedmou generaci Sonaty. Model je představitelem nejnovější filozofie designu Hyundai a nabízí špičkovou techniku včetně nejnovějších bezpečnostních a komfortních prvků.

Klepněte pro větší obrázek

Historie Sonaty

1. generace (1985)

První generace Sonáty byl jeden z úplně prvních modelů navržených tzv. in-house pouze z kapacit společnosti Hyundai Motor. V Koreji se prodalo přes 1 milión kusů, což bylo vůbec poprvé v této zemi, kdy byl prodán takový počet jednoho modelu.

2. generace (1988)

Na rozdíl od modelu 1. generace přichází s náhonem na přední kola.

3. generace (1993)

V devadesátých letech se začaly v autech používat první digitální technologie. Třetí generace Sonaty byla velmi populární právě díky mnoha pokročilým funkcím. 

4. generace (1998)

Čtvrtá generace modelu Sonata, představená v roce 1998, byla nejprodávanějším modelem v Koreji po dobu 19 měsíců od února 1999 do srpna 2000.

5. generace (2004)

Pátá generace modelu Sonata byla již vyvinuta k dosažení cíle stát se vozem světové třídy. Konstrukce se přizpůsobila i evropskému stylu a auto se může pochlubit elegancí a charakterem.

6. generace (2009)

Jeden z prvních modelů, kde Hyundai Motor uplatnil svůj designový styl Fluidic Sculpture. Díky odvážnému a jedinečnému designu a výkonným motorům model zabodoval ve své kategorii po celém světě. Od roku 2010 je poprvé v prodeji i verze Sonata Hybrid.

7. Generace (2014)

Zcela nová Sonata sedmé generace má vytříbený a vyvážený design vyvinutý v rámci designové filosofie Fluid Sculpture. Na trhu jsou k dispozici i verze Plug_In a Hybrid.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků