Hyundai Sonata slaví 30 let

Hyundai Motor Company slaví 30. výročí jednoho ze svých nejprodávanějších modelů. Středně velký sedan s modelovým názvem Sonata sehrál klíčovou roli v růstu a pověsti automobilů této značky. Za 30 let svého působení na trzích se ho prodalo přes 7.300.000 kusů a Sonata se stala oblíbeným rodinným sedanem po celém světě.

V minulém roce Hyundai představil světu zcela novou sedmou generaci Sonaty. Model je představitelem nejnovější filozofie designu Hyundai a nabízí špičkovou techniku včetně nejnovějších bezpečnostních a komfortních prvků.

Klepněte pro větší obrázek

Historie Sonaty

1. generace (1985)

První generace Sonáty byl jeden z úplně prvních modelů navržených tzv. in-house pouze z kapacit společnosti Hyundai Motor. V Koreji se prodalo přes 1 milión kusů, což bylo vůbec poprvé v této zemi, kdy byl prodán takový počet jednoho modelu.

2. generace (1988)

Na rozdíl od modelu 1. generace přichází s náhonem na přední kola.

3. generace (1993)

V devadesátých letech se začaly v autech používat první digitální technologie. Třetí generace Sonaty byla velmi populární právě díky mnoha pokročilým funkcím. 

4. generace (1998)

Čtvrtá generace modelu Sonata, představená v roce 1998, byla nejprodávanějším modelem v Koreji po dobu 19 měsíců od února 1999 do srpna 2000.

5. generace (2004)

Pátá generace modelu Sonata byla již vyvinuta k dosažení cíle stát se vozem světové třídy. Konstrukce se přizpůsobila i evropskému stylu a auto se může pochlubit elegancí a charakterem.

6. generace (2009)

Jeden z prvních modelů, kde Hyundai Motor uplatnil svůj designový styl Fluidic Sculpture. Díky odvážnému a jedinečnému designu a výkonným motorům model zabodoval ve své kategorii po celém světě. Od roku 2010 je poprvé v prodeji i verze Sonata Hybrid.

7. Generace (2014)

Zcela nová Sonata sedmé generace má vytříbený a vyvážený design vyvinutý v rámci designové filosofie Fluid Sculpture. Na trhu jsou k dispozici i verze Plug_In a Hybrid.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků