Hyundai Sonata Hybrid: opravdu nejlepší?

Korejský výrobce v Novém Yorku představuje hybridní provedení nové Sonaty. A svému stroji s akumulátory Li-Pol opravdu věří.

Novinka je podle Hyundai výkonnější a hospodárnější než její přímí konkurenti. Ti byli pochopitelně vybráni na americkém trhu, který by měl být i pro hybridní Sonatu stěžejním, manažeři Hyundaie k rozsáhlému „papírovému“ srovnání vybrali vozy Ford Fusion, Lexus HS250h, Nissan Altima a Toyota Camry. Nová Sonata má být z nich nejsilnější a s výjimkou (amerického) Fusionu, který v městském režimu vykazuje nižší spotřebu, i nejhospodárnější.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hyundai Sonata Hybrid je poháněn celohliníkovým čtyřválcem Theta II s objemem 2,4 l, jenž je naladěn na nejvyšší výkon 171 koní (126 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 212 Nm, jenž je doplněn elektromotorem s výkonem 41 koní, tedy 30 kW, a točivým momentem 205 Nm.

Soustava má celkový výkon 209 koní, je schopna pracovat paralelně a doplňuje ji nová šestistupňová převodovka s automatickým řazením. To jsou mezi hybridními vozy vesměs výjimečné charakteristiky, navíc to není vše - vůz má být schopen i relativně rychlé jízdy na plně elektrický pohon, rychlostí až 100 km/h, což konkurenti obvykle zdaleka nezvládají. Dojezd na „elektriku” při takové (nebo jakékoli jiné) rychlosti ale nebyl zatím zveřejněn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Energie je ukládána do baterií typu Li-Pol, což je mezi hybridy dosud velmi neobyklé řešení. Tyto akumulátory jsou zejména menší a lehčí než konvenční Ni-MH nebo Li-ion, mají také menší „paměťový efekt” (zhruba jednu třetinu Ni-MH baterií), měly by tedy mít i delší životnost. Kapacitu ovšem mají jen 5,3 Ah při napětí 270 V, což není zrovna vysoké číslo. Dobíjeny jsou zejména klasickou rekuperací brzdné energie.

Automobilka Hyundai tvrdí, že její Sonata s hybridním pohonem disponuje pohotovostní hmotností slušných 1 568 kg, což je nejnižší hodnota ze všech srovnávaných automobilů. Ta přispívá ke slušné průměrné spotřebě, Sonata Hybrid má podle americké metodiky EPA dosahovat ve městě spotřeby 6,4 l/100 km a na dálnici rovných 6,0 l/100 km. Dynamické parametry zatím zveřejněny nebyly.

Vůz Hyundai Sonata Hybrid se vyznačuje i některými specifickými vzhledovými rysy. Na první pohled jsou patrny aerodynamické modifikace karosérie s novou maskou chladiče a specifickou sadou litých kol. Výsledkem je součinitel odporu vzduchu Cx pouze 0,25, čelní plocha vozu ale zůstává neznámou. Změny jsou k vidění i v interiéru - ten je standardně zdoben novou barevnou kombinací a monitorem s úhlopříčkou 4,2 palců.

Závěrem se sluší dodat, že vůz není konceptem, ale je připravován jako sériově vyráběný pro modelový rok 2011. A ten se kvapem blíží...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata Hybrid
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků