Hyundai Sonata 2,0T: turbo a přímý vstřik

Brouk  |  04. 04. 2010 13:42

Rekl bych, ze 2.0TFSI s 200 konma (v serii) se muze zahrabat.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 04. 2010 20:54

Yees. Tohle je jeden z důvodů, proč fandím přeplňování. To rozmezí výkonu u jednoho motoru, v tomto případě 2.0, je neskutečný. Je libo menší výkon, tak ho naladíme třeba na 100kW. Je libo větší výkon, tak ho naladíme třeba na 150kW. Chce někdo ještě víc? No problemo, naladíme na 200kW. Prostě paráda.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  04. 04. 2010 21:52

Shimi, ale napadlo te nekdy, jak dlouho takovyto predopovany motor vydrzi? Ja bych si to urcite nekoupil. Jinak, nechapu to. pokud je to skutecne pravda, ze bude v nabidce tento motor jako vrchol verze, proc nevyturbili radeji tu 2.4GDI? Toto je slepa cesta. Mozna chteli tromfnout VW, ale jakmile se za 2-3 roky rozkrikne, ze ty motory odchazeji jak na bezicim pasu, bude zle pro Hyundai).

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 04. 2010 22:27

ty to zase vidíš všechno moc černě. Proč by měli odcházet? Konstruktéři nejsou jantaři, věř jim. Nepustí do světa něco, co by nefungovalo nebo bylo nějak na hraně s životností. To si jednoduše ta firma nemůže dovolit. Je tam ale samozřejmě podmínka, že budoucí majitelé k tomu motoru musí náležitě přistupovat. Jednou je to turbína a podle toho se musí člověk chovat, respektive zacházet. Jinak bude materiálně vnitřně postavená 2.0 se 100kW a 2.0 s 200kW. Navíc je to limuzína, která najede x set tisíc km, takže už z tohoto hlediska to musí kluci postavit tak, aby to vydrželo. Po světě jezdí milióny aut s turbama a jsou s tím nějaký extra potíže? Nejsou. Jestli to bude slepá cesta ukáže čas, každopádně mě mrzí, že ustupujou atmo V6 a V8. To se netýká jen Hyundaie, ale všeobecně.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  04. 04. 2010 22:44

po svete jezdi miliony aut s turbama, ale ne s tak prehnanym tlakem. Vis, co to musi byt za tlak, aby z toho vyzdimali tento vykon? a ostatni casti motoru? Odhaduju vysokou poruchovost. Aby si tim dohanenim evropy Hyundai nakonec nepohorsil.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 04. 2010 23:09

Je nad slunce jasný, a už jsem to psal jednou, že bude jinak postavený motor se 100kW a jinak s 200kW. Bude zesílená celá skříň, zesílená klika, ojnice, kovaný písty a podobný zhovadilosti. Prostě to bude navržený tak, aby to vydrželo. Co teprv taková Ibiza Cupra, která má 1.4T se 132kW? Nebuď tak skeptický

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  05. 04. 2010 00:30

Uvidime. Az se to bude prodavat, pozna se to podle vahy. Ja mel ale hlavne na mysli vyrobu tlaku a jeho dlouhodobou distribuci do motoru. T vis, ze ja bych jim nejvic pral, aby to bylo v poho. Ale priznam se, jsem skepticky. Myslim si, ze kdyby to bylo tak jasny a jednoduchy, tak uz by to nekdo davno delal.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  05. 04. 2010 07:27

No faktem je, že 204kW z 2.0 je už docela dost. Možná by bylo lepší mít tu 2.0 jako střední motorizaci, tzn. někde kolem 150kW, a na vrchol dát foukanou 2.4 s +/- 200kW. A nebo nějakou pěknou V6. Však kdyby kluci pořádně poladili 3.3, tak by nebylo co řešit.

Odpovědět  |   | 
luhkec  |  05. 04. 2010 18:49

oni chcou právě snižovat objem a počet válců.. (proto downsizing - jak tento krok nazvali) a proto se vrhli na 2.0.. kdyby poladili 3.3 nebo nějjakej šestiválec, tak by sice výkon byl větší a životnost asi taky, ale tak trochu by se to vymykalo jejich filosofii.. nebo spíš tomuto nápadu..

Odpovědět  |   | 
Tomáš Janovský  |  04. 04. 2010 21:31

Nerad to přiznávám ( mám 2.0 TSI ) ale je to tak...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 04. 2010 10:35

Tady se projevuje typická česká mentalita. Pořád někomu lézt do ......

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  05. 04. 2010 17:01

Myslis jako tvoje lezeni do koncernoveho zadku?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 04. 2010 18:37

Nejsem jejich zaměstnanec, nemám to v popisu práce a nemám to ani zapotřebí. Nicméně produkty asijských kopírovačů ze zásady servilně neobdivuju. To se týká jak japonské, tak i korejské a nyní i čínské produkce. Je to jedna sorta. Je to jedna parta.

Odpovědět  |   | 
Květák  |  24. 06. 2010 08:40

Jasný - japonci, korejci, číňani, všechno jedna parta, vždyť maj šikmý oči, to je snad jasný ne. Ty seš teda dobrý zelí, určitě hlávkový, žejo?

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  06. 04. 2010 14:16

Zelí, nelez do zelí těm co lezou do ......!

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 04. 2010 18:13

Jak tady kde kdo pochybuje o Hyundai, proč? Že to je nějaká podřadná firma? Že kdyby to bylo v vpohodě že by to už někdo dávno dělal?
Možná by bylo lepší se smířit s předatavou, že Hyundai se prostě šplhá nahoru, že značky co byly donedávna ve vašich přdstavách špica taky musí bojovat a ne jen oblbovat zákazníky průměrem za přemrštěnou cenu a přesvědčovat, že to nejdůležitější jsou měkčené plasty.

Pokud dostanu záruku na pohonné ústrojí 7 let, tak se asi toho motoru bát nebudu.

Odpovědět  |   | 
HaryXXL  |  07. 05. 2010 12:59

Přesně tak, Hyundai se za poslední roky hodně vytáhl nahoru, ba dokonce se dotahuje na německá auta, plasty jsou již téměř srovnatelné i s vw-koncernem, jak psali někteří novináři v testech. Uvidíme, jestli to je pravda. Ale tahle Sonata vzhledově nevypadá vůbec špatně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 51 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 81 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan