Hyundai Sonata 2,0T: turbo a přímý vstřik

17 komentářů

ACE
5. dubna • 18:13

Jak tady kde kdo pochybuje o Hyundai, proč? Že to je nějaká podřadná firma? Že kdyby to bylo v vpohodě že by to už někdo dávno dělal?
Možná by bylo lepší se smířit s předatavou, že Hyundai se prostě šplhá nahoru, že značky co byly donedávna ve vašich přdstavách špica taky musí bojovat a ne jen oblbovat zákazníky průměrem za přemrštěnou cenu a přesvědčovat, že to nejdůležitější jsou měkčené plasty.Pokud dostanu záruku na pohonné ústrojí 7 let, tak se asi toho motoru bát nebudu.

HaryXXL
7. května • 12:59

Přesně tak, Hyundai se za poslední roky hodně vytáhl nahoru, ba dokonce se dotahuje na německá auta, plasty jsou již téměř srovnatelné i s vw-koncernem, jak psali někteří novináři v testech. Uvidíme, jestli to je pravda. Ale tahle Sonata vzhledově nevypadá vůbec špatně.

Brouk
4. dubna • 13:42

Rekl bych, ze 2.0TFSI s 200 konma (v serii) se muze zahrabat.

Tomáš Janovský
4. dubna • 21:31

Nerad to přiznávám ( mám 2.0 TSI ) ale je to tak... :-(

Zelí
5. dubna • 10:35

Tady se projevuje typická česká mentalita. Pořád někomu lézt do ......

RedBaron
6. dubna • 14:16

Zelí, nelez do zelí těm co lezou do ......!

Skyline
5. dubna • 17:01

Myslis jako tvoje lezeni do koncernoveho zadku?B-]

Zelí
7. dubna • 18:37

Nejsem jejich zaměstnanec, nemám to v popisu práce a nemám to ani zapotřebí. Nicméně produkty asijských kopírovačů ze zásady servilně neobdivuju. To se týká jak japonské, tak i korejské a nyní i čínské produkce. Je to jedna sorta. Je to jedna parta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Květák
24. června • 8:40

Jasný - japonci, korejci, číňani, všechno jedna parta, vždyť maj šikmý oči, to je snad jasný ne. Ty seš teda dobrý zelí, určitě hlávkový, žejo? :-D:-D:-D

Shimi
4. dubna • 20:54

Yees. Tohle je jeden z důvodů, proč fandím přeplňování. To rozmezí výkonu u jednoho motoru, v tomto případě 2.0, je neskutečný. Je libo menší výkon, tak ho naladíme třeba na 100kW. Je libo větší výkon, tak ho naladíme třeba na 150kW. Chce někdo ještě víc? No problemo, naladíme na 200kW. Prostě paráda.

Brouk
4. dubna • 21:52

Shimi, ale napadlo te nekdy, jak dlouho takovyto predopovany motor vydrzi? Ja bych si to urcite nekoupil. Jinak, nechapu to. pokud je to skutecne pravda, ze bude v nabidce tento motor jako vrchol verze, proc nevyturbili radeji tu 2.4GDI? Toto je slepa cesta. Mozna chteli tromfnout VW, ale jakmile se za 2-3 roky rozkrikne, ze ty motory odchazeji jak na bezicim pasu, bude zle pro Hyundai).

Shimi
4. dubna • 22:27

:-D ty to zase vidíš všechno moc černě. Proč by měli odcházet? Konstruktéři nejsou jantaři, věř jim. Nepustí do světa něco, co by nefungovalo nebo bylo nějak na hraně s životností. To si jednoduše ta firma nemůže dovolit. Je tam ale samozřejmě podmínka, že budoucí majitelé k tomu motoru musí náležitě přistupovat. Jednou je to turbína a podle toho se musí člověk chovat, respektive zacházet. Jinak bude materiálně vnitřně postavená 2.0 se 100kW a 2.0 s 200kW. Navíc je to limuzína, která najede x set tisíc km, takže už z tohoto hlediska to musí kluci postavit tak, aby to vydrželo. Po světě jezdí milióny aut s turbama a jsou s tím nějaký extra potíže? Nejsou. Jestli to bude slepá cesta ukáže čas, každopádně mě mrzí, že ustupujou atmo V6 a V8. To se netýká jen Hyundaie, ale všeobecně.

Brouk
4. dubna • 22:44

po svete jezdi miliony aut s turbama, ale ne s tak prehnanym tlakem. Vis, co to musi byt za tlak, aby z toho vyzdimali tento vykon? a ostatni casti motoru? Odhaduju vysokou poruchovost. Aby si tim dohanenim evropy Hyundai nakonec nepohorsil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
4. dubna • 23:09

Je nad slunce jasný, a už jsem to psal jednou, že bude jinak postavený motor se 100kW a jinak s 200kW. Bude zesílená celá skříň, zesílená klika, ojnice, kovaný písty a podobný zhovadilosti. Prostě to bude navržený tak, aby to vydrželo. Co teprv taková Ibiza Cupra, která má 1.4T se 132kW? Nebuď tak skeptický ;-)

Brouk
5. dubna • 0:30

Uvidime. Az se to bude prodavat, pozna se to podle vahy. Ja mel ale hlavne na mysli vyrobu tlaku a jeho dlouhodobou distribuci do motoru. T vis, ze ja bych jim nejvic pral, aby to bylo v poho. Ale priznam se, jsem skepticky. Myslim si, ze kdyby to bylo tak jasny a jednoduchy, tak uz by to nekdo davno delal.

Shimi
5. dubna • 7:27

No faktem je, že 204kW z 2.0 je už docela dost. Možná by bylo lepší mít tu 2.0 jako střední motorizaci, tzn. někde kolem 150kW, a na vrchol dát foukanou 2.4 s +/- 200kW. A nebo nějakou pěknou V6. Však kdyby kluci pořádně poladili 3.3, tak by nebylo co řešit.

luhkec
5. dubna • 18:49

oni chcou právě snižovat objem a počet válců.. (proto downsizing - jak tento krok nazvali) a proto se vrhli na 2.0.. kdyby poladili 3.3 nebo nějjakej šestiválec, tak by sice výkon byl větší a životnost asi taky, ale tak trochu by se to vymykalo jejich filosofii.. nebo spíš tomuto nápadu..

Doporučujeme

Články odjinud