Hyundai Sonata 2,0T: turbo a přímý vstřik

Brouk  |  04. 04. 2010 13:42

Rekl bych, ze 2.0TFSI s 200 konma (v serii) se muze zahrabat.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 04. 2010 20:54

Yees. Tohle je jeden z důvodů, proč fandím přeplňování. To rozmezí výkonu u jednoho motoru, v tomto případě 2.0, je neskutečný. Je libo menší výkon, tak ho naladíme třeba na 100kW. Je libo větší výkon, tak ho naladíme třeba na 150kW. Chce někdo ještě víc? No problemo, naladíme na 200kW. Prostě paráda.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  04. 04. 2010 21:52

Shimi, ale napadlo te nekdy, jak dlouho takovyto predopovany motor vydrzi? Ja bych si to urcite nekoupil. Jinak, nechapu to. pokud je to skutecne pravda, ze bude v nabidce tento motor jako vrchol verze, proc nevyturbili radeji tu 2.4GDI? Toto je slepa cesta. Mozna chteli tromfnout VW, ale jakmile se za 2-3 roky rozkrikne, ze ty motory odchazeji jak na bezicim pasu, bude zle pro Hyundai).

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 04. 2010 22:27

ty to zase vidíš všechno moc černě. Proč by měli odcházet? Konstruktéři nejsou jantaři, věř jim. Nepustí do světa něco, co by nefungovalo nebo bylo nějak na hraně s životností. To si jednoduše ta firma nemůže dovolit. Je tam ale samozřejmě podmínka, že budoucí majitelé k tomu motoru musí náležitě přistupovat. Jednou je to turbína a podle toho se musí člověk chovat, respektive zacházet. Jinak bude materiálně vnitřně postavená 2.0 se 100kW a 2.0 s 200kW. Navíc je to limuzína, která najede x set tisíc km, takže už z tohoto hlediska to musí kluci postavit tak, aby to vydrželo. Po světě jezdí milióny aut s turbama a jsou s tím nějaký extra potíže? Nejsou. Jestli to bude slepá cesta ukáže čas, každopádně mě mrzí, že ustupujou atmo V6 a V8. To se netýká jen Hyundaie, ale všeobecně.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  04. 04. 2010 22:44

po svete jezdi miliony aut s turbama, ale ne s tak prehnanym tlakem. Vis, co to musi byt za tlak, aby z toho vyzdimali tento vykon? a ostatni casti motoru? Odhaduju vysokou poruchovost. Aby si tim dohanenim evropy Hyundai nakonec nepohorsil.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  04. 04. 2010 23:09

Je nad slunce jasný, a už jsem to psal jednou, že bude jinak postavený motor se 100kW a jinak s 200kW. Bude zesílená celá skříň, zesílená klika, ojnice, kovaný písty a podobný zhovadilosti. Prostě to bude navržený tak, aby to vydrželo. Co teprv taková Ibiza Cupra, která má 1.4T se 132kW? Nebuď tak skeptický

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  05. 04. 2010 00:30

Uvidime. Az se to bude prodavat, pozna se to podle vahy. Ja mel ale hlavne na mysli vyrobu tlaku a jeho dlouhodobou distribuci do motoru. T vis, ze ja bych jim nejvic pral, aby to bylo v poho. Ale priznam se, jsem skepticky. Myslim si, ze kdyby to bylo tak jasny a jednoduchy, tak uz by to nekdo davno delal.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  05. 04. 2010 07:27

No faktem je, že 204kW z 2.0 je už docela dost. Možná by bylo lepší mít tu 2.0 jako střední motorizaci, tzn. někde kolem 150kW, a na vrchol dát foukanou 2.4 s +/- 200kW. A nebo nějakou pěknou V6. Však kdyby kluci pořádně poladili 3.3, tak by nebylo co řešit.

Odpovědět  |   | 
luhkec  |  05. 04. 2010 18:49

oni chcou právě snižovat objem a počet válců.. (proto downsizing - jak tento krok nazvali) a proto se vrhli na 2.0.. kdyby poladili 3.3 nebo nějjakej šestiválec, tak by sice výkon byl větší a životnost asi taky, ale tak trochu by se to vymykalo jejich filosofii.. nebo spíš tomuto nápadu..

Odpovědět  |   | 
Tomáš Janovský  |  04. 04. 2010 21:31

Nerad to přiznávám ( mám 2.0 TSI ) ale je to tak...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 04. 2010 10:35

Tady se projevuje typická česká mentalita. Pořád někomu lézt do ......

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  05. 04. 2010 17:01

Myslis jako tvoje lezeni do koncernoveho zadku?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 04. 2010 18:37

Nejsem jejich zaměstnanec, nemám to v popisu práce a nemám to ani zapotřebí. Nicméně produkty asijských kopírovačů ze zásady servilně neobdivuju. To se týká jak japonské, tak i korejské a nyní i čínské produkce. Je to jedna sorta. Je to jedna parta.

Odpovědět  |   | 
Květák  |  24. 06. 2010 08:40

Jasný - japonci, korejci, číňani, všechno jedna parta, vždyť maj šikmý oči, to je snad jasný ne. Ty seš teda dobrý zelí, určitě hlávkový, žejo?

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  06. 04. 2010 14:16

Zelí, nelez do zelí těm co lezou do ......!

Odpovědět  |   | 
ACE  |  05. 04. 2010 18:13

Jak tady kde kdo pochybuje o Hyundai, proč? Že to je nějaká podřadná firma? Že kdyby to bylo v vpohodě že by to už někdo dávno dělal?
Možná by bylo lepší se smířit s předatavou, že Hyundai se prostě šplhá nahoru, že značky co byly donedávna ve vašich přdstavách špica taky musí bojovat a ne jen oblbovat zákazníky průměrem za přemrštěnou cenu a přesvědčovat, že to nejdůležitější jsou měkčené plasty.

Pokud dostanu záruku na pohonné ústrojí 7 let, tak se asi toho motoru bát nebudu.

Odpovědět  |   | 
HaryXXL  |  07. 05. 2010 12:59

Přesně tak, Hyundai se za poslední roky hodně vytáhl nahoru, ba dokonce se dotahuje na německá auta, plasty jsou již téměř srovnatelné i s vw-koncernem, jak psali někteří novináři v testech. Uvidíme, jestli to je pravda. Ale tahle Sonata vzhledově nevypadá vůbec špatně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 236 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A