Hyundai Sonata 2,0T: turbo a přímý vstřik

Hyundai v New Yorku vystavuje novou Sonatu nejen jako hybrid, ale i s benzínovým turbomotorem s přímým vstřikováním.

Nová generace Sonaty by se tak měla stát atraktivní nejen pro fanoušky nízkých provozních nákladů a snižování ekologické zátěže, ale rovněž pro zákazníky, kteří si rádi užijí rychlou jízdu s přeplňovaným zážehovým motorem.

Tip: Přečtěte si naše představení inovativní Sonaty Hybrid.

Pod kapotou Sonaty 2,0T se skrývá čtyřválec s objemem 2,0 l a přímým vstřikováním benzínu GDI, jenž je naladěn na výkon 278 koní (204 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 365 Nm. K těmto parametrům přispívá i zdvojené turbodmychadlo. To se vyznačuje dvojicí samostatných vstupů výfukových plynů, které mají samostatně elektronicky ovládané škrticí klapky. Podle výrobce tato konstrukce především umožňuje omezení truboefektu, tedy reakční doby následující po sešlápnutí plynu, a přesnější a efektivnější plnění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motor bude standardně doplněn novou šestistupňovou automatickou převodovkou řady A6LF2. Podle americké metodiky EPA má přeplňovaná Sonata dosahovat průměrné spotřeby 10,7 l/100 km ve městě a 6,9 l/100 kom na dálnici. Díky těmto hodnotám má Sonata Turbo patřit na americkém trhu mezi vůbec nejhospodárnější a nejvýkonnější vozy ve střední třídě, v „papírovém“ porovnání totiž ve všech parametrech překonává stávající šestiválce Ford Fusion, Chevrolet Malibu, Toyota Camry a Honda Accord i přeplňované čtyřválce Buick Regal a Volkswagen Passat. V porovnání s konkurencí má patřit Sonata rovněž k nejlehčím a díky své pohotovostní hmotnosti jen 1 514 kg vykazuje lepší poměr výkonu a hmotnosti než současné Camaro V6! Přesné dynamické parametry si ale pánové z Hyundai nechali pro sebe...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sonata Turbo bude dodávána ve výbavových stupních SE a Limited, přičemž ta dražší se vyznačuje například osmnáctipalcovými litými ráfky, zdvojeným výfukovým potrubím, panoramatickou prosklenou střechou nebo řazením Shiftronic s páčkami pod volantem.

Zcela nová Sonata je jedním z prvků plánu Hyundaie, jenž má za cíl v následujících dvou letech představit celkem sedm nových modelů. Do prodejů by se spolu s verzí hybrid měla dostat v průběhu letošního léta jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata 2,0T 2011
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků