Hyundai Sonata 2,0T: turbo a přímý vstřik

Hyundai v New Yorku vystavuje novou Sonatu nejen jako hybrid, ale i s benzínovým turbomotorem s přímým vstřikováním.

Nová generace Sonaty by se tak měla stát atraktivní nejen pro fanoušky nízkých provozních nákladů a snižování ekologické zátěže, ale rovněž pro zákazníky, kteří si rádi užijí rychlou jízdu s přeplňovaným zážehovým motorem.

Tip: Přečtěte si naše představení inovativní Sonaty Hybrid.

Pod kapotou Sonaty 2,0T se skrývá čtyřválec s objemem 2,0 l a přímým vstřikováním benzínu GDI, jenž je naladěn na výkon 278 koní (204 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 365 Nm. K těmto parametrům přispívá i zdvojené turbodmychadlo. To se vyznačuje dvojicí samostatných vstupů výfukových plynů, které mají samostatně elektronicky ovládané škrticí klapky. Podle výrobce tato konstrukce především umožňuje omezení truboefektu, tedy reakční doby následující po sešlápnutí plynu, a přesnější a efektivnější plnění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motor bude standardně doplněn novou šestistupňovou automatickou převodovkou řady A6LF2. Podle americké metodiky EPA má přeplňovaná Sonata dosahovat průměrné spotřeby 10,7 l/100 km ve městě a 6,9 l/100 kom na dálnici. Díky těmto hodnotám má Sonata Turbo patřit na americkém trhu mezi vůbec nejhospodárnější a nejvýkonnější vozy ve střední třídě, v „papírovém“ porovnání totiž ve všech parametrech překonává stávající šestiválce Ford Fusion, Chevrolet Malibu, Toyota Camry a Honda Accord i přeplňované čtyřválce Buick Regal a Volkswagen Passat. V porovnání s konkurencí má patřit Sonata rovněž k nejlehčím a díky své pohotovostní hmotnosti jen 1 514 kg vykazuje lepší poměr výkonu a hmotnosti než současné Camaro V6! Přesné dynamické parametry si ale pánové z Hyundai nechali pro sebe...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sonata Turbo bude dodávána ve výbavových stupních SE a Limited, přičemž ta dražší se vyznačuje například osmnáctipalcovými litými ráfky, zdvojeným výfukovým potrubím, panoramatickou prosklenou střechou nebo řazením Shiftronic s páčkami pod volantem.

Zcela nová Sonata je jedním z prvků plánu Hyundaie, jenž má za cíl v následujících dvou letech představit celkem sedm nových modelů. Do prodejů by se spolu s verzí hybrid měla dostat v průběhu letošního léta jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata 2,0T 2011
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 41 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků