Hyundai se ohradil vůči tendru na policejní auta. Byl na míru Škodovce?

125 komentářů

Bílý
30. prosince • 12:07

Tak a Škoda má zase po ptákách. Konečně zvítězil zdravý rozum, když jde koupit kvalitní auto i za lepší peníze. Akorát teď bude někdo naštvanej, že nedostane ze zakázky peníze bokem ne?

Marcos
30. prosince • 14:00

A máš tip?

lubajs
30. prosince • 2:49

Kámoš pracuje v Hyundai v Nošovicích jako manažér výroby a podle jeho slov má Hyundai poslední dobou problémy s odbytem aut, takže státní zakázka na dodávku policejních aut by mu bodla. Jinak si myslím, že policie by tu měla používat auta značky Škoda, protože je to značka s ČR historicky spojená, byť bohužel ji vlastní Němci. V Německu, v Itálii, nebo Francii jsou taky u policie preferovány vlastní tradiční značky aut. Hyundai, i když se v reklamách prezentuje jako český vůz, je to zde cizí element a pro pro Čechy to bude pořád jenom Korejec.

Kenny
31. prosince • 8:05

No to sedí. Pohybuji se v automotive už řadu let, tak dobře vidím, že většina KPI krey performance indications jde pro Hjundaj Nošovice rapidně dolů. K novému roku jim s tím flákla i oblíbená mzdovka což tak dokresluje atmosféru ve firmě a problémy s odbytem. Kramný zavřený. Ono vůbec vychloubali se jak mohli a přitom ta auta na to vůbec nemají. Zdá se, že pofidérnost a zlotřilost těch Hjundajistů už lidé začínají mít prokouknutou. Aspoň nebude mít kdo podvádět a fušovat reporty. Jednou na netu bylo, že kdo si koupí Hnůjdaje tak ku.n.da je což si myslím že je výstižné.

František Holý
29. prosince • 20:04

Vůbec mě nepřekvapuje, že škodovka byla opět zvýhodňována, Vás jo? Ty jejich předražené krámy už nikdo nechce, tak se to musí někde udat ne? Je to smutné, nemyslíte?

JirkaX
30. prosince • 9:26

Jasně. Nestíhá vyrábět, hledá místo pro postavení další fabriky, dodací lhůta na některé modely je i rok atd.

mpolan
30. prosince • 18:07

Jenže třetinu produkce svých továren dělá pro Seat... Kdyby mohla dělat jen pro sebe, rázem by problémů ubylo.

Joe Doe
29. prosince • 13:27

Tato debata sa zvrhla na hadku Skoda vs Hyundai, len preto, lebo stazujuca sa strana je Hyundai.Pritom by stalo za to zamysliet sa, preco su tieto tendre az pricasto definovane az komickymi detailami, ktorych kombinacia dopredu urcuje vitaza. Tento konkretny kontrakt som necital, ale z obdobnych na SK, ktore som mal moznost studovat, to bolo do oci bijuce.Napr. jednoznacne urceny konkretny vykon, prinajlepsom rozpatie par kW od konkretnej hodnoty vysneneho auta, k tomu konkretne rozmery, velkost kolies, razvor, konkretne prvky vybavy, v jednom pripade, a nerobim si prdel, ‘musi byt vybavene pohonom 4 kolies znacky Haldex’, typ prevodovky, miesto umiestnenia ovladacich prvkov, hustota servisnej siete...Samostatne su tie parametre OK, akonahle ich skombinujete, vylezie z toho jedine auto.Ceresnickou je vyvesenie tendra na nastenke prislusnej institucie.Je uplne jedno, ci je to na mieru BMW, VAG alebo Hyundai - tie auta zaplatime my z dani. A neberiem ani ‘auto je vyrobene u nas’ - zisky dcer, a je jedno, ci je to Kia na SK alebo Hyundai ci Skoda v CR, sa repatriuju do k matkam.

mpolan
29. prosince • 17:16

A zamyslel ses i nad tím, proč se ty podmínky musí tak hloupě psát? České ani slovenské zákony nemají výjimku pro bezpečnostní složky, jakou má třeba Německo, Francie, a od nedávna dokonce i Polsko, tedy to, že nejdůležitější není cena nebo nějaká imaginární transparentnost nebo zákaz diskriminace, ale nejdůležitější je život a bezpečnost těch, kdo s tou technikou pak musí pracovat. Jsou to složky, u kterých jde o život, takže by měly mít taky odpovídající a kvalitní vybavení. Jejich příslušníci by měli být schopni sednout do auta a umět ho ovládat poslepu a ne, že bude u každého nového přemýšlet, kde se co pouští, jak se chová převodovka nebo jak se řadí zpátečka.
Takhle se pak ti, kdo zakázku tvoří, musí zabývat psaním nesmyslů namísto prostého nákupu toho, co skutečně potřebují. To, že je vhodné podpořit domácí průmysl je pak samozřejmostí. Nejde jen o zisky, ale i o zaměstnání lidí, platby daní, další navázaný průmysl...
Nevěřím, že jsi tak krátkozrace zaslepený.

Rosťa
29. prosince • 18:39

Pominuli, že se v některých názorech neshodneme, tak v tomto máš pravdu. Sedm let jsem realizoval nákupy aut do flotil a to jak di veřejného, tak i soukromého sektoru. 95% klientů mělo konkrétní požadavek na značku a skoro všichni pro to měli racionální důvody. Klienti chtěli nejen Škodovky, často chtěli Fordy, VW, BMW, Toyoty, Seaty, Kie, či Oply. Bohužel Hyundai nechtěl prakticky nikdo, resp. občas jen ti co brali auta na max. dvouletý operační leasing. Argumenty proč nechtějí Hyundai byly skoro u všech totožné. Pokud má člověk auto soukromě a nájezd cca 15 tkm ročně, tak je prakticky jedno jaké auto vybereš. Pokud ti auta nejezdí 50 tkm a výše ročně a řidiči se střídají, tak už si dáš tu práci a hledáš to kde máš největší přidanou hodnotu (cena, kvalita, servis, obsluha atd.). Ve věci významu tzv. malé domů k národnímu výrobci s tebou souhlasím.

Vrbovec Jiří
30. prosince • 10:28

Rosťo, mohl by jste prosím uvést ty argumenty, proč klienti nechtějí Hyundaie? Zajímá mne to z důvodu, nakolik jsou jejich argumenty shodné s lidmi, se kterými se o autech bavím já. Ti většinou tuto značku odmítají na základě marketingu tuzemského zastoupení, který vnímají jako urážlivý agresivně vychloubačný a zavádějící. Rovněž kvalita samotných aut je vnímána jako velmi nízká a to ať již ve smyslu provedení a zpracování, tak i poruchovosti. Jenže tito lidé se v převážné většině aktuálně o koupi auta nerozhodují (mám tím na mysli, že já s nimi nehovořím z pozice dodavatele aut, řeším s nimi nákup v jiném segmentu). Za případnou odpověď děkuji. J. Vrbovec

Rosťa
30. prosince • 14:00

Děkuji Vám za reakci. Také jsem řešil často "agresivní" přístup prodejců Hyundai, kdy když něco neuměli či nemohli, tak je hned někdo diskriminoval. Hodně jim vadilo, když chtěl klient své vlastní obchodní podmínky či záruční podmínky (nikdo jim nebránil zohlednit to v ceně). Se závad, které se hodně zmiňovaly si vzpomínám na slabé závěsy dveří, které u aut kde se často otevíraly dveře. Často taky odcházela spojka (lamely) a Hyundai na ně dává záruku do 40tkm. Problémy byly taky s se staršími infotaimenty, které nechtěly většinou komunikovat s novými telefony, přičemž výrobce už neaktualizival jejich SW. Často byla i uváděná sešlost a opotřebovanost, kdy auta při 150 tkm (nájezd za 2 až 3 roky) vypadaly a jezdily jako auta s nájezdem 300 tkm jiných značek. A velký stesk byl nad kvalitou servisu, jejich špatném pokrytí a drahé náhradní díly. Dalším jevem bylo částečné zklamání, kdy zákazníci očekávali u i30 auto parametrů Oktávky a byl to lepší Rapid či u Tucsonu auto srovnatelné pomalu s Lesníkem. Hodně jsem taky slyšel argument, že známý či někdo z rodiny dělá v Nošovicích a Hyundai nikdy nebrat (já to beru to rezervou a věřím max. 20%). Jak jsem uvedl, tak je zajímavé, že u Kie tyto argumenty skoro nikdo nepoužívá a taky, když měli ve firmě Kie a Hyundai, tak si Kie chválili. Přitom Ceed a i30 jsou technicky sesterské modely.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vrbovec Jiří
30. prosince • 17:05

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Já osobně se korejské vozy do firmy pořizovat v žádném případě nechystám, ale zajímal mne názor člověka, který o problematice něco ví, čistě proto, abych se dokázal zorientovat. Dostupné informace jsou totiž značně rozdílné. Tuzemské novinářské testy na korejce pějí posledních 12 let ódy. Korejci vítězí prakticky ve všech srovnávacích testech, ať jsou srovnáváni s jakýmkoliv vozem. Abych byl upřímný, novinářům v tomto samosebou nevěřím ani slovo. Pak jsou tady zkušenosti několika málo uživatelů které znám, ti jsou, až na malé "nedostatky" obvykle spokojeni, i když "nedostatky" které popisují mi přijdou natolik zásadní, že vůbec nechápu, čím si tu svoji spokojenost dokáží sami pro sebe zdůvodnit. To by vlastníci jiných značek už často byli asi u soudu. U těch nespokojených se v obou případech jednalo o problémy s motory a neschopností, případě neochotou servisu při jejich řešení. Naše konkurence si před několika lety pořídila i30, prý se nijak zvláště nesypaly, nicméně srovnání s předchozími Octaviemi v žádném případě nesnesly. Když ekonomická krize pominula, při dalším nákupu již Hyundai neoslovovali a vrátili se zpět k původní značce. Uživatele firemní flotily Kia znám jedíného, ti mění vozy po 2 letech a je spokojen. Tvrdí sice, že dle jeho názoru je to auto tak na 80 tisíc km a pak už to má kariéru za sebou, ale většina jejich vozů tolik ani nenajede a proto vztahuje tu spokojenost výhradně k výhodným pořizovacím podmínkám. Pokud by vozy drželi déle, rozhodl by se prý pro jinou značku. Osobně jsem předloni navštívil ze zvědavosti dealerství Kia, abych se přesvědčil sám na vlastní oči a byl jsem z detailů provedení aut dost nepříjemně překvapen, Nečekal jsem sice kdovíco, ale skutečnost byla povážlivě otřesná. Mám na mysli ergonomii, zpracování sedáků, chod roletky zavazadlového prostoru...jednoduše věci, které by člověk po přesednutí z Golfu nebo Octavie nestrpěl. O podivném aroma interieru Ceedu se ani nezmiňuji. Možná je to tím, že jsem strojař a na takovéto detaily koukám mnohem pozorněji než běžný řidič.

Rosťa
30. prosince • 22:56

Není zač.

mpolan
29. prosince • 19:19

Hm, kdy jsi s touhle prací přestal? Tvé zkušenosti odpovídají době tak před cca 5-6 lety, kdy Hyundai neměl nejlepší pověst. Jenže dnešní doba je jinde, což se ještě v myslích některých lidí nestihlo projevit. Hyundai a Kia se velmi rychle vyvíjí, zatímco evropské značky jdou spíš zpět.

Rosťa
29. prosince • 19:46

Částečně ve formě rad ji dělám stále (trvale jsem ji dělal di loňska). Neříkám všeobecně, že Hyundai a Kia jsou špatné. Osobně považuji třeba ix20 za auto, které svým užitím našlo mezeru na trhu a pro určitou skupinu lidí je to perfektní koupě. V určitých segmentech je, ale Hyundai a Škoda neporovnatelná a jasně vítězí Škoda. O kvalitě a dostupnosti servisu ani nemluvě. Taky na druhou stranu vždy tvrdím, že je v některých případech mnohem lepší koupě než Oktávka či Karoq. Je mnohem zajímavější, že Kia má daleko lepší pověst co se týká kvality i přístupu k servisu.

29. prosince • 18:55

Jó? A proto u německých (bavorských) nadnárodních firem zakazují nákup jiných značek aut než Hyundai maximálně PSA. V žádném případě Škodu a VW. Mám osobní zkušenost.

Hnujtfuj
28. prosince • 20:20

Kdo si koupi Hnujdaje, nadosmrti je :-D

Hnujtfuj
28. prosince • 21:59

vášnivý fanda značky :-D

Hyundai? YES!
3. února • 9:10

JEN VE ŠKODOVCE JEZDÍ OVCE. Ten tvůj Hnůjdai je co? Nesmysl. Nic takového neexistuje. Největší plečky jsou auta pro ovečky - škodovečky, škoda peněz. Navíc od největších podvodníků v dějinách automobilizmu - Diesalgate.

Dominik Fritsch
28. prosince • 18:58

To ještě někoho překvapuje? Je přeci všeobecně známo, že z normálních, racionálních důvodů by škodovka v životě žádné větší výběrové řízení vyhrát nemohla ne? Přeci jen tu je plno jiných, spolehlivějších a levnějších automobilek, nebo na to máte jiný názor?

Stárek
11. ledna • 15:55

Škoda bude muset přemazávat statistiku, protože s tou prodejí určitě počítala a zahrnula to již do roku 2018 :-D Stačí otevřít oči a najdete lepší auta, kdo je nechce otevřít ať si jezdí ve Škodě.

Michal A.
28. prosince • 19:24

Naprosto souhlasím ! Teď už to bylo asi moc okaté, tak to zrušili. Jde vidět, že škodovce teče do bot, tak se musejí dělat zakázky na míru přímo pro ni :-)

29. prosince • 13:46

Škodovka je dávno v prdeli a v ní ještě dlouho zůstane:
http://www.hybrid.cz/hyundai-ioniq-electric-so... ...

moravak
28. prosince • 18:07

A kdo doporucil Hyundai nejspis pan byvalej policejni prezident který pochazi z tohoto regionu a co za to dostal to uz nikdo nevi

Kokoz
28. prosince • 16:19

Mrdky z hnujdaje ať si strčí do prdele...

Mrda hyundaj
28. prosince • 16:21
Top
28. prosince • 16:19

Přesně!

Saj
28. prosince • 15:04

Myslim ze krom velmi dobre vybavy a ceny vozidel Skoda (protoze pro takovy nakup Skoda nabídce skvělou cenu) je pro policii prinosnejsi spolehlivost a kvalita vozidel Škoda, narozdíl od večně experimentujících a zcela všechno měnících korejských střelců. Nemluvě o tom že i30 je menší, slabší a celkově na nižší úrovni auto.
Nechápu o co se Hynudai pořád snaží, akorát si všechny naštve.

TiborŠ.
29. prosince • 14:10

Mluvíte jako maďar. Škoda má předraženou výbavu a tím je celková cena velmi vysoká. Kvalita je totožná stačí si projet veškeré zdroje o bezpečnosti, spolehlivosti a kvality korejských vozů. A alespoň někdo experimentuje a pracuje na nových technologiích narozdíl od Škody, která jen zaostává.

29. prosince • 19:14

Škoda za Hyundaiem zaostává min. 20 let.
http://www.hybrid.cz/hyundai-ioniq-electric-so... ...

29. prosince • 19:28

Hyundai zasazuje koncernu Volkswagen i další konkurenci další tvrdý úder na solar. Po skvělém Hyundai Ioniq Electric přichází s elektromobilem bez kompromisů.
http://www.hybrid.cz/test-hyundai-kona-electri... ...

Alexis Papadakis
28. prosince • 16:44

Vošickému už stát jednou sedl na lep. A to s "offroady" ix30, které uvízly u maďarský hranic. Pak museli na rychlo bez výběrového řízení vzít Land Cruisery. Levná věc= drahá věc.

Petr
28. prosince • 17:33

To je tak, kdyz nekdo frajeri a nevi. Zadne ix30 neexistuje... vyrabelo se ix35 a vyrabi se ix20.

Hustodrak
28. prosince • 15:01

To typické vyhřívané sklo pobavilo.. Když už, tak u Forda to beru. A doufám že oktavka vyhraje, je to důstojné auto, ne jak ten čínský šmejd.

29. prosince • 13:54

To je ale hovadina, viď?
Tak za prvé, Hyundai není čínská značka a už vůbec nějaký šmejd.
Za druhé, nespolehlivým šmejdem lze označit právě tu německou škodovku Octavii.

jerry
31. prosince • 7:55

Za prvé se to píše celým názvem, Hiunday Ming Daedong a je to původně čínská značka která zkrachovala a korejci si to Hiunday vzali jako vejškrabek a díky agresivním reklamám to všude cpou. Normální člověk by si Hiunday nekoupil.

Hyundai? YES!
3. února • 9:03

jerry alias rokyta.p http://www.auto.cz/hyundai-i30-fastback-cesk... ... nekecej a nauč se psát správně název značky Hyundai.;-)

Já první
28. prosince • 14:54

Parametry možná nebyly nastaveny vhodně, na druhou stranu nedává moc smysl značkově tříštit vozový park. Pro policii by mělo být samozřejmostí kupovat domácí produkci, stejně jako třeba pro armádu. Bohužel, stávající zákony v tomto nedávají žádný prostor, pak nutí úředníky psát podobně zavádějící specifikace. Ale třeba se nám to časem podaří změnit.
Zároveň si ale říkám, zda běžná služební auta musí být tak omezena parametry. Pro běžný provoz a hlídkovou činnost by možná SUV byla lepší a věřím, že i Škoda by radši dávala Karoqy, než Octavie.

Karel.
28. prosince • 13:48

To je komedie, 130kW, 4x4 a vyhřívané čelní sklo umí dodat kdokoliv, že to neumí Hyundai je čistě jeho problém. A označit vyhřívané čelní sklo za typický pro škodovky, tak to je bomba se kterou se můžeme pro dnešek rozloučit.

qwertz
28. prosince • 10:48

Hnujdaj opet pobavil. Vyhrivane celni sklo jako volitelna vybava je standard kazdou solidni znacku. Ze to do tech korejskych plecek nechteji nebo neumi montovat je jejich problem.Jestli byl tendr na miru (presne definovane rozmery) tak mel byt zrusen. Alep ozadavek na vyhrivane sklo nebo 4x4 je zcela regulerni. Ze to korejec neumi je jeho problem.

Rosťa
28. prosince • 11:00

Vnitřní rozměry byly dány jako minimální. Je zajímavé, že Hyundai v propagaci prezentuje vnitřní rozměry u i30 větší než má Oktávka (uvádějí to často i novináři), ale úředně si nechal potvrdit, že je má menší. Zavání to klamavou reklamou.

Vošický
28. prosince • 10:26

Bééé, vzlyk, fňuk, kde jako mám ty auta vzít? Béééé, 130kw, to škyt nemááám, fňuk fňuk, podvozek taky bééé neee. škyt Vyhřívané sklo bééé fňuk co to je? škyt škyt. Budu si stěžovat. fňuk

Petr
28. prosince • 10:15

Zvlastni.. tendry se takto vypisuji cela leta ve vsech sektorech.. Presne na ruku, aby to splnila je dana firma.. Konecne ma nekdo odvahu to napadnout? :)
Konkurence je fajn, ale ze zrovna Hyundai se svyma plechovkama ma ty koule.. :-D

petr r. (petrumr)
28. prosince • 10:07

nejsem policajt a nějaký bližší info tedy nepřinesu, ale podle okolí kupují policajti hyundae soukromě a jpp, že jim dají po předložení průkazu(policajti nemají občanku) parádní slevu 35%, tak si spočítejte, kolik ten tucson pro ně vyjde.

Rosťa
28. prosince • 10:39

Je to opravdu jen jpp. Tzv. oborové slevy, v tomto případě pro členy sborů ministerstva vnitra, nabízí většina značek (cca od 10% do 20%). Já znám 4 policajty a žádný nemá Hyundai a ani Škodu (1x Seat, 1x Citroen, 1x Dacia a 1x Subaru).

Já první
28. prosince • 14:47

To je fajn, ty znáš čtyři z desítek tisíc a podle toho hodnotíš celek...

Rosťa
28. prosince • 16:11

Já jen říkám, že není pravda to, že by všichni policisté jak zběsilý kupovali Hyundai. I s ohledem na to, že s nimi nemají moc dobré zkušenosti v práci.

Petr
28. prosince • 17:38

No me kamarad u PCR tvrdi neco jineho... Octavie 1,8 temer kazdy tyden v servisu a Tucsony bez problemu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jméno
28. prosince • 21:53

Tucsony nejsou bezchybné a hlavně 2. Gen je dost tvrdá a uvnitř trochu vrže, 3. je na tom mnohem líp. Spolehlivost je na vysoké úrovni. Octavia je za to pohodlnější, ale jak píšeš, 1.8 jsou hodně často v servisu. Mnohem častěji, než staré Octavie či Hyundaie. PS: měli by mít jen kombíky, jestli nějaké někdy potkáte a bude čas, nechte si ukázat kufr, jak je využitý. SUV je taky malé.

Rosťa
28. prosince • 17:52

Já zase mám opačné info od policejních správců autoparku.

Bachtulak
28. prosince • 10:03

Hyundai celá léta šije v reklamě proti škodovkám , tak se neposerr..

Bůh
28. prosince • 19:39

Na druhé straně zoufalý marketing škodovky, té nejpodřadnější, nekvalitní a nehodnotné značky s image vysoce poruchového služebáku, s na sto honů smrdící, neoprávněnou, všudypřítomnou a totálně trapnou, až extrémní samochválou.
Před škodovkou si každý slušný člověk odplivne.

bzzz
28. prosince • 9:59

Vyhrivane celni je ve Skodovkach standard? Od kdy?

qwertz
28. prosince • 10:49

"standard" ve smyslu lze objednat temer do vsech modelu.

Alexis Papadakis
28. prosince • 9:58

Až na tu karoserii jsou požadavky ok. Mohli povolit ještě kombi, pak by to bylo naprosto v pořádku. Lidlu nabízí audi a bmw vozy s 50% slevou, proč ne zde? Vozy by dělaly reklamu. Možná se bojí úředníček někoho optat na velitelství v Německu. Taková 320i xdrive kombi. Jenže by, neměla 500l :-) Ale jo, Octávky budou dobré.

Hyundai? YES!
3. února • 12:11

Nejsou a nebudou. Pokud nebudou spolehlivé, tak to jsou jen plečky.

RB
28. prosince • 16:05

Pravda, možná by pak byli vidět více na silnicích než je tomu dnes. B-]

Rosťa
28. prosince • 9:58

No co! Tak si Hyundai nechal úředně potvrdit, že na Škodovku nemá. To že chtěli k Oktávce nabídnout i30 je smutné, když je to auto, které má blíže k Rapidu než k Oktávce. Pominuli technické parametry, tak je Hyundai prokazatelně dražší v servisu a náhradních dílech. Bohužel následné výdaje nejde zohlednit. A taky je u Hyundai hodně bídné pokrytí autorizovanými servisy, tzn. že třeba policie na Valašsku stráví celý den, než auto doveze do servisu a další než si ho vyzvedne.

John
28. prosince • 12:16

Ty demente, ty vůbec ani netušíš, jaké jsou podmínky servisu fleetových vozů nebo takových velkých dodávek vozů. Proč se k tomu vůbec vyjadřuješ?

Rosťa
28. prosince • 12:32

Na rozdíl od tebe jsem to cca sedm let dělal. Takže můžu srovnávat.

Mirek
28. prosince • 9:32

Tak zrovna to vyhřívané čelní sklo bych dal jako podmínku,dost často parkují venku a škrábání oken výjezdy zrovna nezrychlí. A jestli to Hyundai neumí,jejich problém. Já se také nehlásím do výběrového řízení kde požadují vysokou školu.

LOL
29. prosince • 23:23

Já myslel, že policejní auta parkují v garážích. :-D

Ludva K.
29. prosince • 13:33

Zde máš rychlejší způsob rozmrazení oken než elektrikou...
https://living.iprima.cz/jak-na-to/jak-rozmrazit-p... ...
V kombinaci s odmrazováním pomocí klimatizace (každá i30) to jde výrazně rychleji než u škodovky nebo Fordu. Takže požadavek Policie na rychlost odmrazení je lichý. Jde to i jinak a výrazně rychleji než drátky ve skle, které navíc překážejí...

Rosťa
29. prosince • 13:54

Ať žije Láďa Hruška! Isopropyl alkohol, potažmo Isoprophanol je rozpouštědlo a dezinfekci v jednom. Zkus to používat pravidelně a uvidíš co ti to udělá s pryží a vlakem na autě. To už je lepší kapesní ledlampa.

29. prosince • 14:32

Isopropylalkohol se také často prodává jako sprej na odmrazování čelního skla dopravních prostředků. viz
https://cs.wikipedia.org/wiki/Isopropylalkohol...

Rosťa
29. prosince • 16:37

K lampě mi to udělalo automatickou opravu. A s isopropylem pracuji, tak mne nepoučuj jak se užívá. Pokud si dáváš na auto takové svinstvo, tak víš o autech a jak s auty správně zacházet kulové.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš
30. prosince • 22:16

Tady je někdo chytrej jak rádio s Isopropylem... Rozežere lak... Jasně... A proto se v automotive firmě, dodavateli lakovaných nárazníků, používá na očištění před finální kontrolou...

Rosťa
30. prosince • 22:38

Pro jednorázové čištění nemusí být problém. Pokud vím, tak je to užití v rámci stanoveného technologického postupu, kde jsou zohledněny všechny úkony vč. stanovení množství, koncentrace a finalizace. Ale tu se bavíme o ňoumovi, který cca 40x za rok nastříká na auto cca 10 ml toho svinstva. A mimochodem do zubní pasty se dává hydroxid sodný a taky si nikdo nečistí zuby louhem.

mpolan
29. prosince • 17:10

Když tě tak čtu, ty asi pracuješ úplně se vším a ve všem. Takovej českej brouk Pytlík...

29. prosince • 17:15

Právě že ví naprosto kulové a plácá nesmysl za nesmyslem, ale to je u škodafanatiků obvyklé.

Rosťa
29. prosince • 22:34

Já tě nechápu, na jedné straně tu vytahuješ ekologii Hyundai (uznávám, že zde má před Škodou náskok) a na druhé straně obhajuješ takové svinstvo na auto jako isoprophanol, kdy jedno užití na odmražení skla zasviní přírodu tak, jako dvacet minut odmražování skla pušťeným motorem. Notabene kdyby to používala policie, tak, jakožto každou chemickou látku (resp. spadá do kategorie dezinfekce), musí být proškoleni a seznámeni s návodem a taktéž s bezpečnostním listem, který musí být trvale na pracovišti, kde se látka užívá tzn. ve vozidle budou vozit min. dvanáct stránek. A jen tak mimochodem výrobky s isoprophanolem, v koncentraci vyšší než 30% (úplně přesné procento si z hlavy nevybavuji) se dle věty P280 musi aplikovat pouze s ochrannými rukavicemi, oděvem a brýlemi (či štítem).

29. prosince • 14:10

Raději už mlč ty odborníku Co příspěvek, to perla. Jestli neznáš rozdíl mezi LED lampou a letlampou, tak to jsi borec!🤣
Hruškovo nápad to není, pokud umíš číst.:-D:-D:-D:-D

Ne321
28. prosince • 11:13

Takze jako kdyz bude vyjezd, tak se misto skrabani pusti vyhrivani okna, pocka se pet minut nez to okno alespon trochu povoli a pak se zapne houkacka vyrazi se honit lumpy? :-D

JirkaX
28. prosince • 11:32

Asi jsi to ještě na autě neměl. Jinak by jsi tohle taky nemohl napsat. Jako ten nad tebou. Proč tu ze sebe dobrovolně děláte blbce?

Já první
28. prosince • 14:45

Vždyť mají pravdu! Elektrický ohřev ti neběží celou noc, aby ti náhodou nenamrzlo okno...

Rosťa
28. prosince • 16:12

Ale s autem můžeš vyrazit během dvou minut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
28. prosince • 16:56

Klidně to zkrať, do minuty.

mpolan
28. prosince • 16:28

Jako kdyby škrabání předního skla trvalo déle...

Rosťa
28. prosince • 16:42

V mínus desíti opravdu za dvě minuty okno neočistíš a to nemluvím o rosení zevnitř. Můžu porovnat a vyhřívané sklo je jednoznačně lepší.

mpolan
28. prosince • 18:58

Na teplotě paradoxně vůbec nezáleží, důležité je, CO zmrzne!
Když je to jen námraza z vzdušné vlhkosti, pak je to jedno. Zmrazky natálého sněhu nebo zmrzlý déšť nejdou dolů stejně v minus třech jako v minus deseti.

JirkaX
28. prosince • 15:46

Když myslíš......:-)

petr r. (petrumr)
28. prosince • 9:52

a vy si myslíte, že ten elektrický ohřev jede non-stop?

JirkaX
28. prosince • 11:30

Asi jsi to ještě na autě neměl. Jinak by jsi tohle nemohl napsat.

petr r. (petrumr)
28. prosince • 18:22

máme starýho fíkuse a tam to jde jen když se nastartuje motor. Nebo ty si myslíš, že se to zapne před zimou a už se to neřeší?

JirkaX
28. prosince • 19:40

Tak proč jsi napsal tuhle blbost? "a vy si myslíte, že ten elektrický ohřev jede non-stop?"

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
29. prosince • 11:43

protože nejede non-stop, musíš nastartovat motor a potom čekat. Tak jsem napsal vy si myslíte?-je tam otazník a dále se píše jede non-stop? Pro znalce-nejede non-stop.

Vóša
28. prosince • 9:29

Každý Škodomil patří do klecového lůžka a celá fabrika se musí srovnat se zemí a zahrnout. Zlo se musí stejně jako plevel vytrhnout i s kořenem.

fery
2. ledna • 11:54

HELE KONEČNĚ NAŠINEC !
...a zahrneme Prazdroj, Muchovu epopej a taky Národní divadlo?

imartas
28. prosince • 10:26

Ty seš dobrej magor.

fery
2. ledna • 11:58

Vosa? To je fakt magor...

šofér
31. prosince • 7:51

KDO SI KOUPÍ HNŮJDAJE, NA DOSMRTI K.U.N.D.A JE:-D:-D:-D já se vůbec nedivím, že si Hnůjdají nevybrali, to by totiž museli být hodně blbí. :-D Takové plečky od darebáků, fuj3-[

Hyundai? YES!
3. února • 8:39

JEN VE ŠKODOVCE JEZDÍ OVCE. Ten tvůj Hnůjdai je co? Nesmysl. Nic takového neexistuje. Největší plečky jsou auta pro ovečky - škodovečky, škoda peněz. Navíc od největších podvodníků v dějinách automobilizmu - Diesalgate.

Bautista
28. prosince • 9:41

Pod to se podepisuju...

Quebe
28. prosince • 9:20

Jo, to je podle mě bohužel běžná věc, že se požadavky nevytváří na základě potřeb a zamýšleného užití, nýbrž se dotyční nejdřív podívají na parametry auta, které má vyhrát a podle něj se nastaví požadavky tendru.Na druhou stranu nechápu, proč Hyundai argumentuje například Tucsonem. Z mého pohledu by měla být jakákoliv SUV z tendru vyřazena, jelikož se jedná o nepraktická vozidla se zbytečně vysokou hmotností, velkou čelní plochou, vysokým těžištěm a cenou. A tedy mají v konečném důsledků zbytečně vysokou spotřebu, horší jízdní vlastnosti a horší dynamiku. Jejich jediné tři výhody - snadné nastupování, o něco lepší výhled a pro někoho atraktivní vzhled, jsou podle mě pro potřeby policie nepříliš relevantní. Rozhodně ne natolik, aby vyvážily ostatní podstatné nedostatky.

puk123
28. prosince • 12:42

Měly by se stanovit paramtery auta, ne kategorie. Jestli to splní auto, které výrobce označuje jako SUV, je úplně jedno. Vyřadit je, je stejně blbě jako vyřadit kombíky.
Věe pochází od toho, že se nesnaží zadavatelé o co nejlepší a nejlevnější nákup, ale očividně zvýhodňují jednu firmu.
No, buďme rádi, že je to alespoň zvýhodnění domácí produkce.

John
28. prosince • 12:06

Aha, takže lepší výhled pro policistu není příliš relevantní? Ty asi moc neřídíš.

Quebe
28. prosince • 17:31

Ty zase asi moc nečteš, když neumíš příspěvek dočíst až do konce, případně pochopit psaný text.Mohu-li zopakovat:
"Jejich jediné tři výhody - snadné nastupování, o něco lepší výhled a pro někoho atraktivní vzhled, jsou podle mě pro potřeby policie nepříliš relevantní. Rozhodně ne natolik, aby vyvážily ostatní podstatné nedostatky."

Rosťa
28. prosince • 9:12

A to ještě mohli chtít nezávislé topení.

KRD
28. prosince • 12:02

P5i stání venku v jakémkoliv počasí... jako proč ne, je to úspornější než nastartovaný motor

Jedna Bedna
28. prosince • 12:10

.. pokud to ovšem současně motor ohřívá. Což se o mnoha současných OEM aplikacích teplovodního topení nedá tvrdit.

KRD
28. prosince • 18:01

A kolik hadic by tam asi bylo? Neznám moc OEM řešení jako přímo horkovzduch neznám u osobních aut, bufík je v motorovém prostoru a vede do nej chladící kapalina = výměním voda-vzduch přes topení auta, kde teplý vzduch rozhání vzduch po kabině = nárok na baterii, případně další baterie...

Rosťa
28. prosince • 12:41

Webasto, které se standardně dává do Škodovek ohřívá i motor. Obecně si myslím, že by mělo být základem všech prodávaných aut.

petr r. (petrumr)
29. prosince • 11:38

ale nemá svoje čerpadlo, to se musí dokoupit i s hodinamy zvlášt. Do každýho auta jde namontovat nezávislé topení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
29. prosince • 12:45

Myslel jsem zabudovaný originál z výroby (příplatková výbava) a tam to čerpadlo je včetně ovládání (net, palubní pc, ovladač). Dodatečná montáž vyjde na 45 až 60 tisíc a u Škodovky na 25 tisíc. Ještě letos v létě nešlo Webasto dát oficiálně nové i30, protože neměli homologaci. Nyní nevím.

883ccm
28. prosince • 8:51

No Škodovku nemám rád, Hyundai je mi sympatičtější, ale stěžovat si na parametr vyhřívání předního skla, 4x4 nebo 130kW, to už je jejich problém, že to nedokáží nabídnout v i30. Na druhou stranu bych tam přidal požadavek na benzínový pohon a řazení zpátečky přes prstenec, protože zařadit rychle zpátečku nějakým zatlačením někam se mi ve firemní zelené slepici zadaří tak na 4-5 pokus, za to bych fakt někoho dokopal.

homer
28. prosince • 12:30

hele neni to celý nejakej fake? Gigantická firma která valí auta všech typů do celýho světa se vážně zabejvá tendrem na pár itřicítek?

puk123
28. prosince • 12:35

Samozřejmě se to neřeší v Soulu, ale zabývá se tím dovozce do ČR. Pro toho je to významný obchod.

homer
28. prosince • 15:50

tak snad to trumfne 150kw, vyhřejváním všech skel dokola a přídavnou redukční převodovkou s uzávěrkou diferáku ne?

Klobouk
28. prosince • 12:09

Presne tak. Pro policejni auta je slusny vykon a 4x4 spravny pozadavek. Osobne bych vsak do pozadavku dal vykon jeste o fous vyssi. Ovsem ta velikost kufru je mimo.

praotec Prejt
28. prosince • 8:36

Norma splnena,nadpis zahral u srdicka kazdeho koncernofila.

Bureš.
1. ledna • 11:57

No, hlavně že ty jsi si mohl ulevit.

space
28. prosince • 8:22

Hyundai nesnáším pro jejich agresivní politiku, Škodu kvůli koncerňákům, kteří se za volantem chvají jako hovada a kvůli tomu, že zisky jsou stejně odváděny mimo ČR.
To, že policajtům dosluhují auta mě žíly netrhá.
Na druhé straně, rozporovat liftback, když mám 4x4 jen v Tusonu... A audi nebo bavoráku vadí, že jsou moc drazí a tudíž jsou kriteria diskriminační. Jó to je dnes svět...

brk77
28. prosince • 10:11

Nebo to vyhřívané přední sklo.
Když to slyším, tak první, co mě napadne, je Ford. Měli na to docela povedenou reklamu, která minimálně na mě zjevně zafungovala, když si to pamatuji i po letech.
https://youtu.be/Eliq2AgpIPI... Škodovka to prostě má, bere to jako samozřejmost a nemusí se tím chlubit. Měla to dokonce i ve Fabii v nějakém winter packetu pro Polsko a asi i další země severněji. U nás bohužel ne. Hundai to nemá a ještě se tím musím pochlubit. Mít tohle v nabídce považuji od určité třídy jako samozřejmost a ne diskriminační požadavek ve výběrovce. Ono to je fakt dobro. Ono to je v zimě fakt dobro.

fery
2. ledna • 11:29

Neříkej, že "kluci" budou muset jezdit v těch srágorách!? To si fakt nechci ani představit. Ve ŠKODULI je bereme a respektujeme, prostě jezdí naší dobrou mašinou. Navíc, zázemí-
servis, vyškolení mechanici, vše při ruce. To zahodíme a budeme se učit opravovat sekačky,
fakt dobrý! Bude mi za pár sedmdesátka a celý život se točím kolem aut a opakovaně jsem
měl Škodovku 3x, VW 2x, Mercedes 3x, dokonce dříve asi 3x Žigulika, ale žádný Hyundaie,
"probůch" to nééé! Škodu ojezdí a hravě ji prodají do civilu, Hyndaje rovnou do šrotu, ojetiny
stojí nehnutě v bazarech. čus fery.

petr r. (petrumr)
28. prosince • 18:17

tchyňa to pořád má na fíkusu. Ford stím začal, ale někomu ty fordovský drátky vadí.

tom
28. prosince • 10:07

Az na to, ze za volantem se chovají jak hovada řidiči všech znacek jsi v pohode, co? Podle projevu jsi jednim z nich.

Petr Vaněk
31. prosince • 7:48

Základem je nebrat ten otřesný potápějící se Hnůjdaj. Ohradit se můžou leda tak proti svým prasárnám nejvyššího kalibru. Ono totiž dost lidí z Nošovic odchází, ukazatele továrny klesají. Takže Hnůjdají nezažívá díky svému působení dobré období, proto malinko kope. Ono v zásadě kdyby se ta fabrika jednoho dne zavřela a začalo se tam pěstovat zase tradiční a vyhlášené zelí, asi by to bylo ku prospěchu všech. Platilo a stále platí, Hnůjdaj nebrat!!!:-P

Hyundai? YES!
3. února • 7:47

Lžeš!!!

883ccm
28. prosince • 16:03

To není tak docela pravda. Řidiči Audi a VW se chovají na silnicích, jako by jim patřila, vidím to každodenně, takže vlastní zkušenost. Navíc velmi často nepoužívají blinkry při změně pruhu na dálnici, to bytostně nenávidím. Jestli si myslí, že s tou svojí začouzenou tdi-mr.ečkou jsou králové dálnic, tak se šeredně pletou.

MUDr. Chocholoušek
28. prosince • 16:34

Oni jsou to většinou vystresovaní a uhonění manažeři, tak podvědomě stále spěchají. Většinou do doby než se zhroutí nebo přestoupí do vyšší funkce. V Mercedesu a výš se už nespěchá.

Hyundai? YES!
3. února • 8:29

Ano, jen s poznámkou, že manažeři by neměli sedat do aut pro plebs, obyčejný lid. Vždy bude platit Volkswagen = Plebswagen = lidové auto.

space
28. prosince • 10:16

Dobrá, takže ses pochlubil, že máš škodovku. Co tam máš dál?

Bureš.
1. ledna • 11:54

Space, ty jsi vážně k....t

Hyundai? YES!
3. února • 7:45

IQ ovce. Ve škodovce jezdí ovce. Podle toho to taky na silnicích tak vypadá... největší hovada jsou jednoznačně oktávkáři, jsou to ovce na druhou. Když je člověk předjede, tak by se i zabili, aby byli znovu před ním.

Doporučujeme

Články odjinud