Kompaktní hatchback se stal bestsellerem, který jihokorejskou značku vystřelil mezi velké hráče. K jeho oslavě automobilka připravila moderní verzi.
Psal se rok 1974 a na autosalonu v Turíně korejská značka Hyundai prezentovala nový model Pony. Jeho vývojem byl pověřen George Turnbull, bývalý generální ředitel britského Austinu Morris. Karoserii navrhlo studio Italdesign Giugiaro, motory a převodovky pocházely od Mitsubishi. Pony se stalo prvním masově vyráběným a vyváženým modelem značky, ve dvou generacích se vyrábělo až do roku 1990.
Na oslavu vozu, který se stal stavebním kamenem úspěchu automobilky, Hyundai připravilo moderní interpretaci Pony, kterou vystavuje v Hyundai Motorstudiu v Pusanu v rámci výstavy „Odrazy v pohybu.“ Nejde o zcela novou stavbu, ale o skutečný vůz první generace, který byl rozebrán a opět složen s moderními prvky typu diodových předních světlometů, pixelových zadních světel á la koncept 45 (z něhož se stal sériový Ioniq 5) a kamer místo zrcátek.
Moderní Pony je v duchu doby samozřejmě elektrické, parametry pohonu Hyundai nezveřejnil. Bohužel jde jen a pouze o unikát k oslavě slavného modelu, sériová výroba nehrozí. Což je škoda, například elektrická Honda E vsadila na retro tvary a na silnici ji skutečně nepřehlédnete.