Hyundai skládá poctu slavnému modelu Pony. Udělal z něj fešný elektromobil

Kompaktní hatchback se stal bestsellerem, který jihokorejskou značku vystřelil mezi velké hráče. K jeho oslavě automobilka připravila moderní verzi.

Psal se rok 1974 a na autosalonu v Turíně korejská značka Hyundai prezentovala nový model Pony. Jeho vývojem byl pověřen George Turnbull, bývalý generální ředitel britského Austinu Morris. Karoserii navrhlo studio Italdesign Giugiaro, motory a převodovky pocházely od Mitsubishi. Pony se stalo prvním masově vyráběným a vyváženým modelem značky, ve dvou generacích se vyrábělo až do roku 1990.

Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Na oslavu vozu, který se stal stavebním kamenem úspěchu automobilky, Hyundai připravilo moderní interpretaci Pony, kterou vystavuje v Hyundai Motorstudiu v Pusanu v rámci výstavy „Odrazy v pohybu.“ Nejde o zcela novou stavbu, ale o skutečný vůz první generace, který byl rozebrán a opět složen s moderními prvky typu diodových předních světlometů, pixelových zadních světel á la koncept 45 (z něhož se stal sériový Ioniq 5) a kamer místo zrcátek.

Hyundai Tucson N Line má české ceny. Motorů má habaděj, vybere si každý

Hyundai Tucson N Line má české ceny. Motorů má habaděj, vybere si každý

Moderní Pony je v duchu doby samozřejmě elektrické, parametry pohonu Hyundai nezveřejnil. Bohužel jde jen a pouze o unikát k oslavě slavného modelu, sériová výroba nehrozí. Což je škoda, například elektrická Honda E vsadila na retro tvary a na silnici ji skutečně nepřehlédnete.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

BMW M3 Competition

Šestiválec, dvě turba, pohon zadních kol a rozměry a hmotnost dvacet let staré M5. Nové BMW M3 Competition je tady a brousí si zuby na to nejlepší, co se dnes dá koupit.

včera | Vladimír Kadera
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků