Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém úřadě European Patent Office zapsat ochrannou známu na motor s rozdílnými objemy spalovacích komor. Konkrétně jde o řadový čtyřválec s dvěma komorami o objemu 400 kubických centimetrů, zatímco zbylé dva válce mají každý po 500 kubických centimetrech.

Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy

Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy


Na dostupných výkresech je také vidět malý elektromotor, který bude mít za úkol vyvážit různý kompresní poměr v jednotlivých válcích a udržet tak jeho kultivovanost na vysoké úrovni. Rovněž by měl také rušit vibrace, které se u koncepce nestejných objemů válců objevují. 

Automobilka Hyundai nespecifikovala výhody tohoto typu motoru, ovšem je nasnadě spekulovat, že to bude mít co do činění s emisními limity, jelikož klasické spalovací motory se stejnými objemy spalovacích komor spotřebovávají příliš velké množství mechanické energie při volnoběžných otáčkách. 

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone


Podobný patent si nechala již minulý rok patentovat Honda, ovšem Korejci prý používají zcela jiného principu. 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků