Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém úřadě European Patent Office zapsat ochrannou známu na motor s rozdílnými objemy spalovacích komor. Konkrétně jde o řadový čtyřválec s dvěma komorami o objemu 400 kubických centimetrů, zatímco zbylé dva válce mají každý po 500 kubických centimetrech.

Elektromobily | Technika

Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy


Na dostupných výkresech je také vidět malý elektromotor, který bude mít za úkol vyvážit různý kompresní poměr v jednotlivých válcích a udržet tak jeho kultivovanost na vysoké úrovni. Rovněž by měl také rušit vibrace, které se u koncepce nestejných objemů válců objevují. 

Automobilka Hyundai nespecifikovala výhody tohoto typu motoru, ovšem je nasnadě spekulovat, že to bude mít co do činění s emisními limity, jelikož klasické spalovací motory se stejnými objemy spalovacích komor spotřebovávají příliš velké množství mechanické energie při volnoběžných otáčkách. 

Pneumatiky | Život řidiče

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone


Podobný patent si nechala již minulý rok patentovat Honda, ovšem Korejci prý používají zcela jiného principu. 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků