Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém úřadě European Patent Office zapsat ochrannou známu na motor s rozdílnými objemy spalovacích komor. Konkrétně jde o řadový čtyřválec s dvěma komorami o objemu 400 kubických centimetrů, zatímco zbylé dva válce mají každý po 500 kubických centimetrech.

Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy

Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy


Na dostupných výkresech je také vidět malý elektromotor, který bude mít za úkol vyvážit různý kompresní poměr v jednotlivých válcích a udržet tak jeho kultivovanost na vysoké úrovni. Rovněž by měl také rušit vibrace, které se u koncepce nestejných objemů válců objevují. 

Automobilka Hyundai nespecifikovala výhody tohoto typu motoru, ovšem je nasnadě spekulovat, že to bude mít co do činění s emisními limity, jelikož klasické spalovací motory se stejnými objemy spalovacích komor spotřebovávají příliš velké množství mechanické energie při volnoběžných otáčkách. 

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone


Podobný patent si nechala již minulý rok patentovat Honda, ovšem Korejci prý používají zcela jiného principu. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků