Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém úřadě European Patent Office zapsat ochrannou známu na motor s rozdílnými objemy spalovacích komor. Konkrétně jde o řadový čtyřválec s dvěma komorami o objemu 400 kubických centimetrů, zatímco zbylé dva válce mají každý po 500 kubických centimetrech.

Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy

Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy


Na dostupných výkresech je také vidět malý elektromotor, který bude mít za úkol vyvážit různý kompresní poměr v jednotlivých válcích a udržet tak jeho kultivovanost na vysoké úrovni. Rovněž by měl také rušit vibrace, které se u koncepce nestejných objemů válců objevují. 

Automobilka Hyundai nespecifikovala výhody tohoto typu motoru, ovšem je nasnadě spekulovat, že to bude mít co do činění s emisními limity, jelikož klasické spalovací motory se stejnými objemy spalovacích komor spotřebovávají příliš velké množství mechanické energie při volnoběžných otáčkách. 

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone


Podobný patent si nechala již minulý rok patentovat Honda, ovšem Korejci prý používají zcela jiného principu. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků